IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi опря до китайци, за да прави електромобили

Германският производител се договори за наемане на платформа на SAIC

Германската компания Audi, която е част от концерна Volkswagen, е принудена да заеме китайска технология, за са произвежда електромобили от ново поколение, тъй като собствена платформа на германците не е готова, а пазарът не може да чака. Производителят от Инголщад е постигнал споразумение с държавната компания SAIC и ще получи една от нейните платформи за електрически превозни средства.


Audi


Още преди дни беше съобщено, че Audi иска да закупи платформата на компанията M Motors, която е част от SAIC, а вчера главният инженер на китайския концерн Жу Сижи обяви пред китайските медии, че споразумението е факт и двете компании ще произвеждат заедно електрически автомобили. Той обаче не потвърди, че става дума именно за платформата на IM Motors, като каза, че параметрите на бъдещото сътрудничество „все още се уточняват“.

Представители на Audi засега не са коментирали преговорите със SAIC. Факт е обаче, че китайският концерн има редица успешни партньорства с големи производители като General Motors и Volkswagen. Именно SAIC произвежда кросоувъра Audi Q5 e-tron (на снимката горе), специално проектиран за Китай, но по някаква причина той и други електрически автомобили на Audi се оказаха безинтересни за китайския потребител, който предпочита да купува коли на ток от местните марки. Сред тях е спортният седан L7 на IM Motors (на снимката долу).


IM Motors


Статистиката показва, че през юни продажбите на Audi в Китай, по данни на CAAM (Китайската асоциация на производителите на автомобили), са намалели с 10,8% спрямо юни миналата година - до 66 552 единици. В същото време настоящият лидер на китайския автомобилен пазар BYD е продал 220 600 автомобила (+66,5%).

Самата платформа на IM Motors (на долната снимка е разработена с помощта на британската компания Williams Advanced Engineering (WAE), която е използва компоненти на Bosch, Continental и Brembo. В същото време концернът VW Group и неговото подразделение Cariad имат сериозни проблеми с разработката на собствената архитектура SSP (Scalable Systems Platform), на която трябва да бъдат изградени електрически модели на премиум-марките Audi, Porsche и Bentley.


IM Motors


Именно заради „буксуването“ на проекта в Audi са принудени да търсят нови варианти, като един от тях е свързан със запазване на продажбите в Китай. В Инголщад са наясно, че пазарът на електромобили няма да чака никого и се надяват, че с помощта на SAIC ще излязат от сложната ситуация.


0 от 500
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 31 ( преди 1 година )
    В Европа ползват LG, в Китай CATL, а в Америка- SK
  • #32
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Ффф ( преди 1 година )
    Ауди може и да могат да правят по комфортни седалки , но цялата група на ФФ включително Тайкан по ефективност на ел моторите и платформата са не на 5, а на 10 г след Тесла . Сега излиза новия модел 3, догодина новия Модел У .. Тесла са си в собствена лига може би само BYD септември всички ще го разберат това
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 1 година )
    И кои са тези повече от една фирма да чуеме
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 27 ( преди 1 година )
    Дори платформата на ФВ - МЕВ ползва батерии от повече от 1 фирма а какво остава за тази на Ауди и Порше. Масово се ползва без проблем повече от 1 доставчик, примерно и Тойота прави същото въпреки, че в сравнение с ВАГ бройките електромобили им са смешни а в сравнение с Тесла съвсем
  • #29
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    При Тесла над 50% от компонентите са проектирани и се произвеждат от Тесла и могат да променят каквото си пожелаят във всеки един момент. Известни са с това че въобще не чакат новия фейслифт или новата моделна година, за да правят промени в производството. Буквално ги правят от тази седмица за следващата. Доказаха го при проблемът с чиповете, когато веднага адаптираха производството си и ползваха каквито чипове могат да намерят, като променяха както хардуера около тях така и фърмуера
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Ами практиката ме кара да го мисля сложи на платформата на Клио например компоненти на Додж Вайпер да видим как ще стане
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Без да съм наясно какво става при audi, защото не знам и не искам да говоря глупости, но няма как да ги сравняваш с тесла.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    И какво те кара да мислиш и лъжеш, че щом на Тесла 3 и У платформата може да ползва 3 вида батерии от 5 фирми то тази на Ауди ще може да ползва само на CATL?
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    А ми платформата е архитектура разработена на база на използваните компоненти каквито са ти поддоствчиците и компонентите им такава ще ти бъдр и платформата изградена около тях.Ти какво мислиш че е платформата онова на което се товарат повредените брички ли
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Може ли да си толкова умен? Как платформа се базира на батерии като може да са от всеки производител? На Тесла У платформата на какви батерии се базира като ползва и на Тесла и на Панасоник и на LG и на CATL а от съвсем скоро и на BYD