Германската компания Audi, която е част от концерна Volkswagen, е принудена да заеме китайска технология, за са произвежда електромобили от ново поколение, тъй като собствена платформа на германците не е готова, а пазарът не може да чака. Производителят от Инголщад е постигнал споразумение с държавната компания SAIC и ще получи една от нейните платформи за електрически превозни средства.
Още преди дни беше съобщено, че Audi иска да закупи платформата на компанията M Motors, която е част от SAIC, а вчера главният инженер на китайския концерн Жу Сижи обяви пред китайските медии, че споразумението е факт и двете компании ще произвеждат заедно електрически автомобили. Той обаче не потвърди, че става дума именно за платформата на IM Motors, като каза, че параметрите на бъдещото сътрудничество „все още се уточняват“.
Представители на Audi засега не са коментирали преговорите със SAIC. Факт е обаче, че китайският концерн има редица успешни партньорства с големи производители като General Motors и Volkswagen. Именно SAIC произвежда кросоувъра Audi Q5 e-tron (на снимката горе), специално проектиран за Китай, но по някаква причина той и други електрически автомобили на Audi се оказаха безинтересни за китайския потребител, който предпочита да купува коли на ток от местните марки. Сред тях е спортният седан L7 на IM Motors (на снимката долу).
Статистиката показва, че през юни продажбите на Audi в Китай, по данни на CAAM (Китайската асоциация на производителите на автомобили), са намалели с 10,8% спрямо юни миналата година - до 66 552 единици. В същото време настоящият лидер на китайския автомобилен пазар BYD е продал 220 600 автомобила (+66,5%).
Самата платформа на IM Motors (на долната снимка) е разработена с помощта на британската компания Williams Advanced Engineering (WAE), която е използва компоненти на Bosch, Continental и Brembo. В същото време концернът VW Group и неговото подразделение Cariad имат сериозни проблеми с разработката на собствената архитектура SSP (Scalable Systems Platform), на която трябва да бъдат изградени електрически модели на премиум-марките Audi, Porsche и Bentley.
Именно заради „буксуването“ на проекта в Audi са принудени да търсят нови варианти, като един от тях е свързан със запазване на продажбите в Китай. В Инголщад са наясно, че пазарът на електромобили няма да чака никого и се надяват, че с помощта на SAIC ще излязат от сложната ситуация.