IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi опря до китайци, за да прави електромобили

Германският производител се договори за наемане на платформа на SAIC

Германската компания Audi, която е част от концерна Volkswagen, е принудена да заеме китайска технология, за са произвежда електромобили от ново поколение, тъй като собствена платформа на германците не е готова, а пазарът не може да чака. Производителят от Инголщад е постигнал споразумение с държавната компания SAIC и ще получи една от нейните платформи за електрически превозни средства.


Audi


Още преди дни беше съобщено, че Audi иска да закупи платформата на компанията M Motors, която е част от SAIC, а вчера главният инженер на китайския концерн Жу Сижи обяви пред китайските медии, че споразумението е факт и двете компании ще произвеждат заедно електрически автомобили. Той обаче не потвърди, че става дума именно за платформата на IM Motors, като каза, че параметрите на бъдещото сътрудничество „все още се уточняват“.

Представители на Audi засега не са коментирали преговорите със SAIC. Факт е обаче, че китайският концерн има редица успешни партньорства с големи производители като General Motors и Volkswagen. Именно SAIC произвежда кросоувъра Audi Q5 e-tron (на снимката горе), специално проектиран за Китай, но по някаква причина той и други електрически автомобили на Audi се оказаха безинтересни за китайския потребител, който предпочита да купува коли на ток от местните марки. Сред тях е спортният седан L7 на IM Motors (на снимката долу).


IM Motors


Статистиката показва, че през юни продажбите на Audi в Китай, по данни на CAAM (Китайската асоциация на производителите на автомобили), са намалели с 10,8% спрямо юни миналата година - до 66 552 единици. В същото време настоящият лидер на китайския автомобилен пазар BYD е продал 220 600 автомобила (+66,5%).

Самата платформа на IM Motors (на долната снимка е разработена с помощта на британската компания Williams Advanced Engineering (WAE), която е използва компоненти на Bosch, Continental и Brembo. В същото време концернът VW Group и неговото подразделение Cariad имат сериозни проблеми с разработката на собствената архитектура SSP (Scalable Systems Platform), на която трябва да бъдат изградени електрически модели на премиум-марките Audi, Porsche и Bentley.


IM Motors


Именно заради „буксуването“ на проекта в Audi са принудени да търсят нови варианти, като един от тях е свързан със запазване на продажбите в Китай. В Инголщад са наясно, че пазарът на електромобили няма да чака никого и се надяват, че с помощта на SAIC ще излязат от сложната ситуация.


0 от 500
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Аз казах ли ви ( преди 1 година )
    Това е първата стъпка за която ви говорих. Стогодишните са толкова технологично изостанали, че ще започнат да купуват технологии, платформи, задвижвания и най-вече софтуер и хардуер от китайците за да не изоставят много от тях. Втората стъпка е че китайците ще изкупят някои автомобилни марки заедно с работниците и заводите, за да могат да избегнат вносните мита и да продават на цени близки до китайските, което пък ще е краят на някои европейски и японски марки.
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Именно SAIC произвежда кросоувъра Audi Q5 e-tron (на снимката горе), специално проектиран за Китай, но по някаква причина той и други електрически автомобили на Audi се оказаха безинтересни за китайския потребител, който предпочита да купува коли на ток от местните марки." Това доказва че китайците не са глупави. Предпочитат да си купят оригиналът от SAIC, а не много по-скъпото менте, което е същия автомобил, но с емблема на audi, което задължително се обслужва в сервиз на audi с части SAIC.
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Еми от Китай няма да вземат от Русия.