IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi опря до китайци, за да прави електромобили

Германският производител се договори за наемане на платформа на SAIC

Германската компания Audi, която е част от концерна Volkswagen, е принудена да заеме китайска технология, за са произвежда електромобили от ново поколение, тъй като собствена платформа на германците не е готова, а пазарът не може да чака. Производителят от Инголщад е постигнал споразумение с държавната компания SAIC и ще получи една от нейните платформи за електрически превозни средства.


Audi


Още преди дни беше съобщено, че Audi иска да закупи платформата на компанията M Motors, която е част от SAIC, а вчера главният инженер на китайския концерн Жу Сижи обяви пред китайските медии, че споразумението е факт и двете компании ще произвеждат заедно електрически автомобили. Той обаче не потвърди, че става дума именно за платформата на IM Motors, като каза, че параметрите на бъдещото сътрудничество „все още се уточняват“.

Представители на Audi засега не са коментирали преговорите със SAIC. Факт е обаче, че китайският концерн има редица успешни партньорства с големи производители като General Motors и Volkswagen. Именно SAIC произвежда кросоувъра Audi Q5 e-tron (на снимката горе), специално проектиран за Китай, но по някаква причина той и други електрически автомобили на Audi се оказаха безинтересни за китайския потребител, който предпочита да купува коли на ток от местните марки. Сред тях е спортният седан L7 на IM Motors (на снимката долу).


IM Motors


Статистиката показва, че през юни продажбите на Audi в Китай, по данни на CAAM (Китайската асоциация на производителите на автомобили), са намалели с 10,8% спрямо юни миналата година - до 66 552 единици. В същото време настоящият лидер на китайския автомобилен пазар BYD е продал 220 600 автомобила (+66,5%).

Самата платформа на IM Motors (на долната снимка е разработена с помощта на британската компания Williams Advanced Engineering (WAE), която е използва компоненти на Bosch, Continental и Brembo. В същото време концернът VW Group и неговото подразделение Cariad имат сериозни проблеми с разработката на собствената архитектура SSP (Scalable Systems Platform), на която трябва да бъдат изградени електрически модели на премиум-марките Audi, Porsche и Bentley.


IM Motors


Именно заради „буксуването“ на проекта в Audi са принудени да търсят нови варианти, като един от тях е свързан със запазване на продажбите в Китай. В Инголщад са наясно, че пазарът на електромобили няма да чака никого и се надяват, че с помощта на SAIC ще излязат от сложната ситуация.


0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Дали?Платформата им се базира на китайски батерии Catl.
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Германците са много назад с технологиите в пост дизел ерата, но присъщото им високомерие им пречи да си го признаят. Докато не стане твърде късно. Въпрос на 5 години е немското премиум трио да удари дъното.
  • #21
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Авторчетата (т.е. преводачите) пак да разбрали, колкото Тинтири, Гост и други видни москофили разбират квантова физика. Платформата на Ауди и Порше PPE, си е жива и здрава - продажбите на Макан започват рано другата година. Моделите на Ауди следват. Но тя е прекалено скъпа за китайския пазар, където тече жестока ценова война. Трябва им евтина китайска платформа с готови мощности, за да изкарат модели от ниските сегменти. Тези коли никога няма да излязат от Китай.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Колите на Ауди, Мерцедес и други западни марки в Китай са много по-евтини когато са електромобили или с до 1.5 обем над който слагат огромни данъци.. Освен това доста под половината продажби на Мерцедес са в Китай макар и да им е най-големия пазар
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Най добрата кола е ве 8 7-10л двигател чугунен блок с четири карбуратора без турбо вечен двигател
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците правят доста по-евтини коли от трите германски които се оказаха и с по-качествени материали както и с по-добри технологии и това е проверено вече. Точно за това Тесла намаля цени и тези господа се оптиват да се конглокират. Накратко с батерия и ел.двигател всеки може да направи добра кола, големите двигатели които имаха немските производители вече ги няма!
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Не ми стана ясно тази платформа само за Китай ли ще се ползва? На мен така ми звучи.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Боб ( преди 1 година )
    Поне сега ще са по-здрави
  • #15
    0 rate up comment 9 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    "точно е указано, даже и с картинка, че китайската платформа нямаше да съществува без западни технологии. " Е точно де! Да не мислиш че тези компоненти се внасят от Германия? Произвеждат се в Китай, а китайските фирми са наели и платили да работят за тях европейци, а европейците наемат китайци!"Самата платформа на IM Motors (на долната снимка) е разработена с помощта на британската компания Williams Advanced Engineering (WAE), която е използва компоненти на Bosch, Continental и Brembo."
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    А защо мислиш че ако купят audi ще направят цените на audi евтини? Да не би audi в Китай да е евтино? Да не би произведените в Китай мерцедеси да са евтини? Даже са по-скъпи отколкото в Европа и въпреки това половината от продажбите на mercedes са в Китай. Ако искат да произвеждат и продават евтини електромобили ще купят нещо от сорта на dacia или направо Рено. Така или иначе dacia-та си е китайски автомобил с емблема на dacia.