IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС обяви война на китайските електромобили

Започва разследване на условията и субсидиите, позволяващи ниската им цена

Автомобилната индустрия в Европа от известно време настоява за помощ от институциите в борбата с навлизащите в Европа китайски електромобили. И изглежда властите в ЕС най-после ще предприемат действия, става ясно от изявление на председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайден.


Китайски коли


„Комисията започва антисубсидийно разследване на електрически превозни средства от Китай”, заяви Фон дер Лайен по време на речта за състоянието на Съюза пред Европейския парламент, като целта е да бъдат успокоени компаниите, които са загрижени за несъответствието в икономическото третиране на електрическите автомобили, „произведени в ЕС“ и тези, „произведени в Китай“. "

„Твърде често нашите компании са изключени от външните пазари или са жертви на хищнически практики. Те често са отслабени от конкуренти, които се възползват от големи държавни субсидии. Пример за това е секторът за електрически превозни средства, който е ключов сектор за икономиката и имаогромен потенциал за Европа. Световните пазари сега са наводнени с по-евтини китайски електрически автомобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска с огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И понеже не го приемаме отвътре, не го приемаме и отвън", заяви Фон дер Лайен.

Целта на разследването е да се оцени прилагането на изравнителни мита върху вноса в допълнение към вече прилаганите (10 %). Председателят на ЕК припомни, че нелоялните търговски практики на Китай вече са се отразили негативно на ЕС в бизнеса със системи, захранвани от слънчева енергия. Благодарение на субсидирането от властите в страната си китайските компании са прогонили европейските си конкуренти, които са били принудени да обявят фалит и да се разделят с най-ценните си кадри.

„Този сценарий не бива да се повтаря с автомобилната индустрия. Рисковете трябва да се елиминират, а не да се разделят и това ще бъде моят подход при срещата на върпа ЕС-Китай в края на годината“, категорична беше Фон дер Лайен.

Някои европейски компании вече публично осъдиха случващото се в индустрията. Шефът на Stellantis – Карлос Таварес, заяви, че той и концернът му са за силна конкуренция, която позволява напредък, но иска от европейските политически лидери да създадат условия подобни на тези, в които компаниите от Европа попадат, когато отидат в Китай.

„Няма причина да създаваме по-добри условия от тези, запазени за нас от тях и не искаме пристигането на китайски производители в Европа да създаде ситуацията, която нискотарифните авиокомпании предизвикаха. Те убиха големите превозвачи и доведоха до увеличение на разходите“, коментира Таварес


0 от 500
  • #52
    5 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    РУК, чети: Рециклиращите фирми за батерии за електромобили нямат какво да рециклират 28 февруари 2023 Това е похвална инициатива, но има проблем. Няма достатъчно употребявани батерии за електрически превозни средства, за да се задоволи дори 10 % от търсенето на суровини за американските електромобили. Междувременно САЩ вече разполагат с повече капацитет за рециклиране на батерии, отколкото с налични батерии за рециклиране
  • #51
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 50 ( преди 1 година )
    Така е, обикновено диктатурите действат подмолно и опитват да те поставят пред свършен факт. Просто е невероятно как китайския сектор на електромобили избухна в рамките на 2-3 години и особено луд е растежа на BYD пред който и този на Тесла стана малък и постепенен дето иначе никак не е. За информация BYD от 2009 до 2020г е в рамките на 400 до 550К продажби, а тази година се очакват да са над 3 милиона и едва ли може да се обясни само с дългосрочно планиране щото не само BYD го прави..
  • #50
    8 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    А иначе е съвсем нормално когато една държава води икономическа война с ЕС, ЕС да вземе мерки!Щеще да е тъпо ако не го направят!Освен държавните помощи,в Китай не само не се вземат мерки срещу експлоатацията на хора,а и няма никакви екологични норми за фабриките които произвеждат за износ!Да не говорим,че скоро ще направят беля в Тайван,и вече трябва да се мисли за Европа без Китай!Електричките са основно политика!Който не го разбира е даже по зле психически от MythBusterчо
  • #49
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    Абе MythBusterчо, що ще добиват литий, нали щяха да рециклират и преди 10 години ми били казали, че сега от ресурсите дето се прави една батерия за кола, щели да правят батерии за 2 коли ама със същия капацитет и пробег,начи 70 мил. батерии, ехееее.Па нали от това рециклиране щеше да остава матриАл за едни мегавотави батерии!Ти помниш ли какво си дрънкал предния ден или всяка вечер нова легенда мислиш като намалее действието на хапчетата!Шизофренията ти прогресира момче, вземи мерки!!!
  • #48
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Бустер4о,това с производството на батериите и завода за рафиниране на литии си остана като неизпълнено обещание на Афрото.
  • #47
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Кукундел ( преди 1 година )
    Не бе, вдигнете още лихвите и после сложете мита на Китай. Трябва да е на 2ката за европейците. Но те немците така го харесват.
  • #46
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Крадеца вика дръжте крадеца. По едно време LG беше най-големият доставчик на батерии след panasonic. А новините навсякъде гръмнаха как Тесла разглобява поточните линии в Берлин и ги мести в САЩ. Как Тесла строи един от най-големите предприятия за рафиниране на литий и По колко милиона батерии са произвели в двата си завода единия в Калифорния, а другия в Тексас . Това е лесно проверима информация за разлика от твоите лъжи. Защо мислиш че всички са толкова некомпетентни като тебе и ще повярва ...
  • #45
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Киров ( преди 1 година )
    Засипваш хората с информация,с която прикриваш своята некомпетентност.
  • #44
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Киров ( преди 1 година )
    Само 1/3 от това е верно.Тесла не се занимава с минна дейност,не произвежда батерии.Изкупуват всички батерии които намерят,без LG.
  • #43
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Киров ( преди 1 година )
    До 41.Кога Тесла са имали завод за батерии в Германия,че да разглобяват поточните линии и да ги местят в Щатите?Завода за батерии си остана само като идея.