IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС обяви война на китайските електромобили

Започва разследване на условията и субсидиите, позволяващи ниската им цена

Автомобилната индустрия в Европа от известно време настоява за помощ от институциите в борбата с навлизащите в Европа китайски електромобили. И изглежда властите в ЕС най-после ще предприемат действия, става ясно от изявление на председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайден.


Китайски коли


„Комисията започва антисубсидийно разследване на електрически превозни средства от Китай”, заяви Фон дер Лайен по време на речта за състоянието на Съюза пред Европейския парламент, като целта е да бъдат успокоени компаниите, които са загрижени за несъответствието в икономическото третиране на електрическите автомобили, „произведени в ЕС“ и тези, „произведени в Китай“. "

„Твърде често нашите компании са изключени от външните пазари или са жертви на хищнически практики. Те често са отслабени от конкуренти, които се възползват от големи държавни субсидии. Пример за това е секторът за електрически превозни средства, който е ключов сектор за икономиката и имаогромен потенциал за Европа. Световните пазари сега са наводнени с по-евтини китайски електрически автомобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска с огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И понеже не го приемаме отвътре, не го приемаме и отвън", заяви Фон дер Лайен.

Целта на разследването е да се оцени прилагането на изравнителни мита върху вноса в допълнение към вече прилаганите (10 %). Председателят на ЕК припомни, че нелоялните търговски практики на Китай вече са се отразили негативно на ЕС в бизнеса със системи, захранвани от слънчева енергия. Благодарение на субсидирането от властите в страната си китайските компании са прогонили европейските си конкуренти, които са били принудени да обявят фалит и да се разделят с най-ценните си кадри.

„Този сценарий не бива да се повтаря с автомобилната индустрия. Рисковете трябва да се елиминират, а не да се разделят и това ще бъде моят подход при срещата на върпа ЕС-Китай в края на годината“, категорична беше Фон дер Лайен.

Някои европейски компании вече публично осъдиха случващото се в индустрията. Шефът на Stellantis – Карлос Таварес, заяви, че той и концернът му са за силна конкуренция, която позволява напредък, но иска от европейските политически лидери да създадат условия подобни на тези, в които компаниите от Европа попадат, когато отидат в Китай.

„Няма причина да създаваме по-добри условия от тези, запазени за нас от тях и не искаме пристигането на китайски производители в Европа да създаде ситуацията, която нискотарифните авиокомпании предизвикаха. Те убиха големите превозвачи и доведоха до увеличение на разходите“, коментира Таварес


0 от 500
  • #32
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Гошо ( преди 1 година )
    До 17.Тесла никога не е произвеждала батерии.Купува готови батерии и само ги сглобява на пакети в пода на Тесла.
  • #31
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 21.анонимен ( преди 1 час )Тесла не произвежда батерии,зомби." Вече и тираминтери разбра че Тесла произвежда батерии, така че няма да се напъвам да ти се обяснявам. Питай го да ти отговори. Поне на антиелектрик ще повярваш!
  • #30
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото най-близките приятели на Китай - Ким Чен Ун с влака и Путин днеска се срещнаха във Владивосток ще видите вие сега като Северна Корея и Русия направят някой гига автомобилен проект и пак скрият шапката на Запада в паралелната реалност няма ЕС, няма Лайен всичко под ножа :D
  • #29
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 31 ( преди 1 година )
    Никого не ти е казал да се води война, я просто да се прави това което правят САЩ и Китай нали все ги даваш за пример или искаш както Русия да се надупим на Китай?
  • #28
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 29 ( преди 1 година )
    Така е вече Лада се изнесе а те бяха топ производител в Европа, предполагам САЩ са наредили и на Газпром да спрат повечето газ?
  • #27
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Казвам ви за последно и пак излизам с колелото - Побъркана Европа не може да спечели търговска война с Китай. Особено в момента! Към днешна дата икономиката е под нулата - набълбукаха се с няколко трилионни заема и с войната занулиха всичките си финанси - освен че нямат институционален капацитет да водят такава война (а държа, че нямат и ментален) нямат и чисто финансова възможност да си позволят подобно скъпо удоволствие! Ако няма рязък завой към по-консервативни политики Европа е АУТ!!!
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Тя Тесла и коли не произвежда в паралелната реалност нали така, как може да пишеш такива простотии бе?
  • #25
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има проблясъци на хора, които виждат малко по-голямата картина, което е похвално. Накратко, Ппокрай конфликта в Украина, американците така насадиха Европа, че който може да произвежда навън се изнася. Европа остава без икономика, гола боса, и зависима (направо изнасилена) от САЩ, Китай.. и Русия благодарение на такива недоразумения като Урсула и поддръжниците и.
  • #24
    7 rate up comment 4 rate down comment
    швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Кога построиш сграда в Германия без разрешение ела ми се обади.Това може да го измисли само фанатик на тема Тесла.
  • #23
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Даа вярваме ти русофиле и какво не могат инвеститорите? В момента се строят сума ти заводи за батерии из Европа включително от китайски фирми, а Тесла също не се е отказала да прави макар САЩ да й беше с приоритет защото там пък съвсем недостигаха и имаше субсидия