IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефовете на BMW, Mercedes, VW търсят по-дълбоки връзки с Китай

Водещите германски производители искат търговските бариери между двете държави да отпаднат

Преминаването към електрифицирана мобилност е възможност Германия и Китай да разширят отношенията си, каза изпълнителният директор на BMW - Оливър Ципсе. Неговият колега от Mercedes-Benz - Ола Калениус, също е на мнение, че двете държави трябва да премахнат митата и търговските бариери помежду им.


Оливер Ципсе


„Пътят напред е в свободната търговия“, каза Калениус, който заедно с Ципсе взе участие в Световния конгрес за нови енергийни автомобили. Той се организира от китайските производители и за първи път се проведе извън Китай, като домакин беше Мюнхен. Там в момента се провежда и изложението Mobility, на което фирмите от Поднебесната империя имат сериозно присъствие.

Главният изпълнителен директор на VW Group - Оливър Блюм, също участва в събитието, като заяви, че се надява германският концерн да остане в тройката по продажби в Китай. Той вече беше изпреварен от местния производител BYD и сега целта е Volkswagen да остане най-продаваната марка на най-големия пазар в света.

„Китай за нас е фитнес-център. Трябва да работим по-усилено и по-бързо, за да сме в крак с динамиката на пазара. Целта ни е да останем силни“, коментира Блюм.

На свой ред, шефът на BMW използва конгреса, за да призове Китай да разшири своята водородна мрежа в градските райони и да изясни обществените стандарти за зареждане, за да насърчи навлизането на клиентите на електрически автомобили.

„Необходими са същите политически стимули за електрическата мобилност, за да може водородът да постигне пробив. Убедени сме, че горивните клетки и BEV [батерийно-електрически превозни средства] се допълват взаимно и могат да си съжителстват без проблеми“, каза още Ципсе.

„Водородните превозни средства ще играят важна роля в Китай, особено в северозападната част на страната, където разстоянията между градовете са големи и приемането на електрически автомобили остава слабо“, коментира на свой ред Уан Ган, бивш министър на науката и технологиите на Китай.

0 от 500