IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Президентът на Франция смени хибрида с електромобил

Новата лимузина на Еманюел Макрон е на базата на топ-версията на DS N°8

Настоящият президент на Франция Еманюел Макрон замени plug-in хибридния кросоувър DS 7 Elysee с крос-лифтбек DS N°8 в специална версия на Presidential и така стана един от първите държавни ръководители в света, преминал към автомобил с изцяло електрическо задвижване.


Presidential DS N°8


Новата лимузина дебютира пред публика на 8 май, когато Европа традиционно празнува годишнината от победата  във Втората световна война. Presidential DS N°8 е четвъртият автомобил на Макрон като президент на Франция, като предишната смяна се състоя през лятото на 2022. Тогава Макрон получи удължен plug-in хибриден кросоувър DS 7 Elysee, а предишни модела също бяха специални версии на DS 7.

Новият флагман на премиум марката DS беше представен през миналата година. Продажбите на DS N°8 обаче ще започнат тази есен. Любопитно е, че в гамата на френския производител има по-голям plug-in хибриден седан DS 9 (обща дължина - 4934 мм), но той се произвежда в Китай.


Presidential DS N°8


Самият DS N°8 също не е съвсем френски автомобил - той сглобява се в Италия в завода на Stellantis в Мелфи, но батерията и електрическите двигатели са произведени във Франция. Президентският автомобил е боядисан в сапфирено синьо и има уникални емблеми с цветовете на френското знаме.

В панела, имитиращ радиаторна решетка, има вградени специални сигнали. По краищата на предната броня има издатини за закрепване на пилони. Бронирането на колата е дело на френската компания Centigon, но подробности не са разкрити.


Presidential DS N°8


Интериорът на Presidential DS N°8 също е декориран в тъмносини тонове, предният панел е украсен с лека ръчно инкрустирана дървена ламперия. На колоните на каросерията и на централния тунел има текстилни матрици от Hermès с буквите RF, които означават République Française. На долния слой на централния тунел в предната част на кабината е поставен контролен панел за специално оборудване.

Не се съобщава нищо за задвижването на президентския DS N°8, но може да се предположи, че то е от най-висок клас - с два мотора с максимална обща мощност от 375 к.с. и 509 Нм. Стандартният DS N°8 ускорява до 100 км/ч за 5,4 секунди, максималната скорост е ограничена до 190 км/ч. Капацитетът на батерията на стандартния DS N°8 е 97,2 кВтч, максималният пробег с едно зареждане е 686 км (според цикъла WLTP).


Още снимки на новата лимузина на президента на Франция - вижте в галерията:


0 от 500