IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.


Stellantis


Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

0 от 500
  • #75
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А цените на някой модели на Тесла само за последните няколко месеца паднаха с 50 долара. Сега са по-евтини със 100 000 лв отколкото по Нова година. Щом на това му викаш по скъпване и твърдиш че цените не падат, Не мисля да споря с тебе. ВЯРВАЙ си. За тези които вярват ли фактите, логиката, цифрите и въобще нищо на света не може да им промени ВЯРАТА, СЛЯПАТА ВЯРА .
  • #74
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Баце Пешо, карбурателите умреха отдавна. Не че не ги карат, ама преди малко, буквално преди пет минути, докато паркирах покрай мен мина и един файтон. Тоест и края на файтоните не е дошъл. И ако от porsche произвеждат синтетичен бензин на 10 долара литъра собствениците на porsche-та нямат грижи с тази цена, стига да ги оставят да си карат истинските porsche-та, как мислиш, дали И клиентите на стелантис разсъждават така? 10 пъти зададох този въпрос на гостенина? Иска ли бензин на 2 долара?
  • #73
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо карбуратора ( преди 11 месеца )
    За сега виждаме само покачването на цените на електромобилите, батериите и електроенергията. Циклите са все още около хиляда,зареждането скъпо и бавно.Мечтите на един напушеняк не ме интересуват.
  • #72
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо карбуратора ( преди 11 месеца )
    Какво разбират от Стелантис и Порше за производството на синтетичен бензин, а не слушат местния гуру електрика.
  • #71
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Очевидно мълчанието е злато и няма какво да кажете повече. Все пак да те попитам мечтаеш ли си за бензин на два долара литъра? Това вероятно ще е много след като батериите са по 50 долара за киловатчас и 10 000 цикъла живот. Вероятно по времето когато ще се зареждат за по-малко от пет минути, а токът ще е за безпари всеки път като изпече слънце, а въглищните централи са били затворени преди 10 години.
  • #70
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Както виждате се въртим в омагьосан кръг и не можете да кажете и едно единствено предимство на синтетичното гориво. Не стига че е скъпо но и много по-вредно за околната среда и икономиката.
  • #69
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, хайде малко да следиш диалога. Аз не живея в Чили А Дончо пита за моята излишна енергия. Обясни смисъла в България да се произвежда синтетично гориво от излишния ток?
  • #68
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ти да видиш! И защо няма да се налагат акцизите, след като замърсява точно толкова колкото нормалното гориво? Вероятно и повече? Нали много искахте да има акциз на безплатния напълно чист ток от възобновяема енергия, при използването на който не се отделя и грам вредни вещества?Защо замърсяващите синтетични горива няма да има акциз тогава?
  • #67
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 64.Таралесльо,на снимката към статията за Чили е снимана перка,ще ползват вятърна енергия.Нещо да не си слънчасал на Равда?
  • #66
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Някой от вас ще сметне ли, ако Алекс Козлодуй работи за производство на синтетично гориво, за колко автомобила ще стигне това гориво? Обзалагам се че не можете да сметнете. Ще ви улесня като ви кажа че на година произвежда 16 милиона мегаватчаса, а от един мегават час се произвеждат 10 литра. Колко атомни централи ни трябват само за синтетичното гориво?