IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis се сблъска с проблем за направата на евтин електромобил

Синдикатите на работниците не искат да произвеждат коли за под 25 000 долара

Синдикатът на работниците на един от най-големите автомобилни производители – Stellantis, е против плановете на концерна за направата на достъпни електрически превозни средства. Както е известно, Stellantis предвижда до края на следващата година да представи две коли, задвижвани само на ток и струващи по-малко от 25 000 долара.


Stellantis


За да може обаче тези два автомобила да носят печалба, концернът предвижда въвеждане сериозни мерки за съкращаване на разходите, сред които са по-малки здравни осигуровки на служителите и по-малки отпуски. Това не се приема от Синдиката на автомобилните работници (UAW) в САЩ, който е категорично против.

Представителите на UAW не оспорват концепцията за цената на превозното средство, но смятат, че то не трябва да се отразява на поминъка на работниците. Предложението на Stellantis противоречи на искането на UAW за по-високи заплати и обезщетения. Настоящият четиригодишен договор на профсъюзите със Stellantis изтича на 14 септември, така че автомобилният производител трябва да реши как ще действа след това.


Stellantis


„Трябва да работим много усилено, за да стигнем до тази точка- Част от това, което трябва да обсъдим с нашите синдикални партньори, е как да правим достъпни електрически превозни средства в САЩ, които средната класа да може да купува и че те са устойчиви, защото са печеливши“, коментира главният изпълнителен директор на Stellantis – Карлос Тавареш.

На свой ред, президентът на UAW - Шон Фейн, е ма мнение, че цените на електрическите превозни средства могат да бъдат намалени, без това да навреди на работната сила.

„Преходът към електрически превозни средства не трябва да бъде надпревара към дъното. За съжаление, Stellantis възприе силов подход, който доведе до затваряне на фабрики и унищожаване на общности. Бизнес моделът на Stellantis е повреден и докато не го поправят, никога няма да постигнат целта от 25 000 долара“, коментира Фейн.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Неразбирач ( преди 8 месеца )
    До 6-и,явно ти си този експерт по икономика,к'ъв пример да ти дам бе,брато.Влез в хранителен магазин и ще видиш,там е пълно с примери,но не са само храните,пълно е с промишлени стоки произведени в България,който са с пъти по-скъпи от вноса.Ти в реалноста в България ли си,или падаш от някъде...
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 8 месеца )
    Тук става въпрос за САЩ, а не за Китай където и старите марки имат модели за 27 К долара и по-малко то не само китайските марки и Тесла са доста по-евтини в Китай
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    китайците правят но им правят спънки за еврапа.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 8 месеца )
    Много маймyни са на клона (бордове, собственици, акционери, синдикати), нещата не вървят, а горе си нямат и идея какво да правят. Стрелят напосоки. Откакто им падна теслАта, всичко живо е в небрано лозе. Що е туй product range architecture, как се прави шампионски продукт ако не инвестираш цялата си печалба поне 1 десетилетие и не ядеш стъкло през тва време - всички сега ще го разберат. С 2 думи: късно либе за китка. Настало е време за жътва.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Класически див капитализъм е това да произвеждаш повече, да работиш повече, шефовете да вземат повече, а ти да си осигурен по-малко и реалното, което получаваш да не се индексира поне с инфлацията. Значи искат да продават, ама за да е ниска цената, трябва да орежат работниците. А защо не намалят милионите на меринджеите, които вземат всяка година, а ги увеличават? Защо акционерите ще вземат всяка година големи проценти печалба, като тя може да бъде намалена. Ето откъде ще дойдат парите!
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    За кое точно имаме най-скъп краен продукт? Уточни продукта първо и тогава да го обсъдим. Дай факти, че е най-скъп крайният продукт, за да не си говорим наизуст.
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Неразбирач ( преди 8 месеца )
    Чакайте сега,тук има някаква грешка,или статията е грешна,как тук при ниски осигуровки и сравнително по-ниски разходи за труд имаме най-скъпия краен продукт.Искам веднага,някой безкрайно умен български икономически експерт да обясни ,защо тук е така и дори да искаме не може да бъде променено.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Те може и да не искат да произвеждат електромобил за 25 000 долара, но Тесла вече започна производството на обновения Тесла модел 3, който ще струва 27 000 долара. Щом Тесла модел 3 ще струва толкова, си представете колко ще струва Тесла модел 2 който ще е в сегмента на автомобила на стелантис за 25 000 долара. Тази информация все още не е потвърдена официално от Тесла, но ако е вярна, се очакват доста сътресения на автомобилния пазар. Очевидно ценовата война е в разгара си.
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Тези синдикати не разбират ли че режат клона на който стоят? Тоест работят на принципа или всички ще имат работа, или никой. Като очевидно са заложили на второто. От друга страна, Тесла и китайците не затварят заводи и не уволняват работници, а строят нови заводи и наемат все повече работници, защото за производството на един електромобил трябват по малко работници, но към него вървят и изграждане на зарядни станции, производство на батерии и дори на енергия с още повече работници
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Изобщо е странно това решение на Стелантис при положение, че те сега от американските си марки нямат модел за 25 К там а най-евтиния Джип - Компас се прави в Мексико и предполагам не само този модел на Стелантис се прави там..