Френската компания Citroen разработва електрически автомобил e-C3, който се очаква да бъде по-евтин и технологично по-напреднал от сегашното поколение, като ще бъде едно от най-бюджетните пълноценни електрически превозни средства на концерна Stellantis, съобщи AutoExpress.
Изпълнителният директор на Citroen - Тиери Коскас потвърди, че моделът ще струва по-малко от 25 000 евро: „Смятаме, че това е пробив на пазара и няма да има друга такава, която да предлага три основни атрибута - произведена в Европа, истинска кола с всички характеристики и цена под 25 000 евро“.
Не са публикувани подробности за капацитета на батерията или производителността, но Коскас разкри, че новият Citroen e-C3 ще се произвежда във фабриката на Stellantis в Търнава (Словакия).
Той отказа да каже дали ще има версия с двигател с вътрешно горене, която да се продава заедно с електрическата, но тъй като други модели на Smart Platform се предлагат с 1,2-литров бензинов двигател PureTech, това изглежда вероятно, допълва изданието.
Коскас каза още, че новият Citroen e-C3 ще може да изминава повече от 300 км с едно зареждане и ще бъде „около четири метра дълъг“, подобно на съществуващия C3.
Новият Citroen e-C3 ще бъде изграден на иновативната Smart Platform на Stellantis, която ще намали разходите за производство на електрически превозни средства и е използвана досега само за модели, насочени към Индия и Южна Америка. „Това е една от основните причини да постигнем такава цена, интелигентната платформа е изключително добре оптимизирана и много конкурентна“, казва още Коскас.
Моделът ще дебютира през есента на 2023 г., а продажбите в Европа ще започнат през първото тримесечие на 2024-а. По-късно следващата година се очаква да излезе и по-голям наследник на съществуващия C3 Aircross.
Една от целите на Stellantis е да позиционира Citroen като „оръжие“ срещу бързо разширяващия се списък от китайските производители, които представят по-евтини електромобили в Европа.
Коскас признава: „Това е предизвикателство, но трябва да му отговорим. Не можем просто да седим и да гледаме как влакът минава. Можем ли да се конкурираме с тях (китайците) по отношение на производствените разходи? Този e-C3 е добър пример за това. Но не е нужно да сме в отбрана, ние също можем да бъдем в настъпление, като покажем как, като марка с повече от 100 години история, имаме, например, голяма мрежа за продажби с добро разпространение.“
Амбициозните цели за продажбите на Citroen са на европейския пазар делът на марката да нарасне до пет процента (една четвърт повече от постигнатото през 2022 г.), а 30 процента от колите, които продава в световен мащаб, да бъдат извън Европа, включително Близкия изток, Южна Америка , Индия, Турция и Африка.