IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen започва агресивна ценова война

Плановете са за сегмента на малките електрически автомобили

Френската компания Citroen подготвя нова линия компактни електрически автомобили с „агресивно ниски цени“, за да наложи сериозна битка с нарастващия брой конкуренти. В допълнение към цената, тези модели ще разширят потребителската аудитория на марката поради „удивителния“ (в оригинал - kick-ass ) дизайн. Това каза пред британското издание Autocar главният дизайнер на производителя Пиер Льоклер.

 

citroen-oli-2022-front-quarter-tracking_0

 

Въпросните машини трябва да се появят в следващите няколко години. Смята се, че концепцията на Citroën Oli и по-малкия Citroën Ami ще осигури дизайнерски елементи за новите електромобили. Льоклер специално подчерта, че искат да пуснат по пътищата електрически автомобили с оригиналния „супер готин“ дизайн, а не по-малки версии на съществуващи модели.

В същото време те ще бъдат по-достъпни от конкуренти като MG4 (26 000 лири – около 29 000 евро), Fiat 500e (28 195 лири – около 32 000 евро) или Opel Corsa-e (31 800 лири – около 36 000 евро). Autocar изчислява, че първоначалната цена ще бъде около 25 000 британски лири (около 28 000 евро).

 

citroen-ami

 

Предполага се, че платформата CMP на алианса Stellantis ще служи като основа. Фокусирайки се върху Peugeot e-208, изграден на същата архитектура и актуализиран миналата есен, може да се очаква предно задвижване, мощност от около 130-150 к.с. и изминаване на 400 км с едно зареждане.

Една от мерките за намаляване на разходите може да бъде отказ от пълноценна мултимедийна система в полза на смартфон с Bluetooth високоговорители, като Oli. Както отбелязва Льоклер, хората прекарват цял ден с телефоните си, така че същата функционалност ще им е напълно достатъчна в колата. 

 

citroen-oli-prototype-drive-interior

 

Едно от следващите попълнения към електрическата гама на Citroen трябва да бъде C3 Aircross. Моделът от второ поколение ще получи модификация на батерията, едновременно с горивото. Въз основа на шпионски снимки на прототипи се предполага, че кросоувърът също така ще увеличи размерите си и ще получи различна форма на каросерията.

 

 

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Нито един нормален производител не слага таблети за 30 долара. Китайчетата от 30 долара не работят от -40 до +60 каквито температури се случват в автомобилите. Да не говорим за антирефлексните покрития които както се сещаш не са без пари
  • #5
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия съвсем ни вземат за канарчета. Мултимедийната система е китайски таблет за 30 долара, смятай за каква агресия при намаляне на цените става въпрос.
  • #4
    2 rate up comment 11 rate down comment
    до #2 ( преди 1 година )
    Модела Oli е точно за такива като теб. Името е съкращение она думата Oliгофрен, какъвто си ти. А намалението на цените не се вижда изобщо и няма как да се види при условие, че има двуцифрена инфлация в целия ЕС. Намаление може да има, като дойдат китайците. Явно това се цели от тези, които налагат електрификацията на автомобилите.
  • #3
    11 rate up comment 10 rate down comment
    дон чикен ( преди 1 година )
    в Jumbo има по хубави електрички
  • #2
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Ценовите войни са нещо добро за потребителите . Намаляването на цените на електричките е ужаса на копейките и чаршафите!
  • #1
    23 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да им имам "kick-ass дизайна". :-( Като че ли не тази компания създаде DS, XM, Xantia. Защо съвременните дизайнери си мислят, че налудничаво е равно на хубаво или поне на маркетингово успешно?