IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен шеф предрече край на кросоувърите

Тези коли имат един огромен недостатък, категоричен е Венсан Кобе от Citroen

„Пикът на кросоувъри вече е преминат, те се произвеждат все по-малко и съвсем скоро на света ще останат само няколко модела. Тяхната смърт е неизбежна, тоест може да се каже – светът на кросоувърите свърши“.


кросоувъри


Това заяви Венсан Кобе, главен изпълнителен директор на Citroen пред Auto Express. Според него, глобалната автомобилна индустрия съвсем скоро ще премине от производство на кросоувъри към производство на по-ниски автомобили, като основната причина за това е аеродинамиката.

През последните няколко години кросоувърите представляват 50% от всички произведени нови продукти. Сред тях има и крос-седани, които се наричат „кросоувъри“, само защото са малко по-високи. Тези автомобили обаче ще отидат в историята, тъй като индустрията се насочва към електрификация.

„При колите на ток най-важни са именно аеродинамичните характеристики. Ако те са лоши, загубата на пробег е огромна. Можете да загубите повече от 50 км само заради аеродинамиката. Разликата в пробега между кросоувър и седан може да бъде дори 60, 70 или 80 км“, обяснява Кобе.

За да осигури на кросоувъра приличен пробег с едно зареждане, производителят му поставя по-голяма батерия, като пример за това е BMW iX. По-рационалният и по-лек i4 има много по-малка батерия, която обаче осигурява същият пробег.

„Ще има ограничения върху теглото и размера на батериите, като това ще става или чрез данъци и други стимули, или чрез закони, или чрез обсъждане“, предупреди Кобе. И напомни, че Франция вече преминава към данъчно облагане на автомобилите според тяхното тегло.

„През 70-те години колата тежеше 700 кг. Днес средностатистическият автомобил тежи 1300 кг. Утре средно една кола ще тежи два тона. По този начин използваме три пъти повече ресурси, за да предоставим същата услуга, само за да бъдем „зелени“, казва още Кобе.

Според него трябва да се обърне повече внимание на технологиите за зареждане на електрически превозни средства по време на шофиране, планирането на маршрута и, разбира се, теглото и аеродинамиката на превозните средства.


0 от 500
  • #50
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пешо ( преди 1 година )
    Това франсе е голям оптимист. Просто така ще изчезнат най продаваните коли а именно "джиповете". Всички ще си купим някоя джендърска електричка.
  • #49
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Сойка присмехулка ( преди 1 година )
    Произвежда се това, което се търси. А сега се търсят масово джипки, защото са много по-удобно и практични. Карал съм ниски коли и всички бордюри, легнали полицаи и дупки бяха почукване в картера. В джипката не го мислиш. Минаваш отвсякъде. По-високо си. По-добре виждаш пътя. По-голяма кола караш, по удобно ти е. Возията е по-добра. Всичко това прави пътуването приятно и не се изморяваш от дългия път. Карайте си вие ниските седани и малките хечбеци. Аз ще си джиткам с джипа.
  • #48
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    то сега всички компании се втурнаха кросоувъри да правят а тоз вика краят им дошъл. пълна шматка
  • #47
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много от т.нар. кросоувъри не са по 2 и нагоре тона а доста по-малко. Някои са близки по тежест до по-големи седани например - около 1500кг. Някой ден когато всички коли са ел. - т.е. след 50 години, може би сув няма да е доминиращата форма. За момента - реалностите са други - предпочитат се заради простор/удобство в купето основно. Има го и фактор по-голям съм на пътя и гледам от високо, разбира се.
  • #46
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    директор на Ситроен.... ясна работа . този безнае на коя планета се намира .. камо ли какво е кросоувър ... целта е да гушне някакви пари и да деънка глупости !!п.с. нямам кросоувър , карам си японск бегачка .. ама фактите с *** факти !
  • #45
    15 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Крайно време е светът да си отдъхне от крос-тухлите.
  • #44
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Тоя специалист не е проумял основната причина поради която хората започнаха да предпочитат кросоувърите...тенденцията за по-спортно изглеждащи хечбеци и седани с ниски покриви и клаустрофобични интериори тласна клиентите към по-просторните сувове а и по-високия просвет е бонус особено в страните с лоши пътища...
  • #43
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Бял Орел ( преди 1 година )
    Тоя бил ли е САЩ
  • #42
    24 rate up comment 9 rate down comment
    Propov ( преди 1 година )
    Точно килограмите са проблема на "еволюцията". Повечето кила искат повече енергия за да се местят. Формата е втория фактор. Висок куб също иска много повече енергия от колкото яйце, капка, клин...И като ходиш сам на работа с над 2 тона висок куб за какъв х
  • #41
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Jay ( преди 1 година )
    До 38.Какво караш, Субърбан, ЮконXL, Ескалейд ЕХТ, Excursion или някой пикап 2500/3500!?