IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен шеф предрече край на кросоувърите

Тези коли имат един огромен недостатък, категоричен е Венсан Кобе от Citroen

„Пикът на кросоувъри вече е преминат, те се произвеждат все по-малко и съвсем скоро на света ще останат само няколко модела. Тяхната смърт е неизбежна, тоест може да се каже – светът на кросоувърите свърши“.


кросоувъри


Това заяви Венсан Кобе, главен изпълнителен директор на Citroen пред Auto Express. Според него, глобалната автомобилна индустрия съвсем скоро ще премине от производство на кросоувъри към производство на по-ниски автомобили, като основната причина за това е аеродинамиката.

През последните няколко години кросоувърите представляват 50% от всички произведени нови продукти. Сред тях има и крос-седани, които се наричат „кросоувъри“, само защото са малко по-високи. Тези автомобили обаче ще отидат в историята, тъй като индустрията се насочва към електрификация.

„При колите на ток най-важни са именно аеродинамичните характеристики. Ако те са лоши, загубата на пробег е огромна. Можете да загубите повече от 50 км само заради аеродинамиката. Разликата в пробега между кросоувър и седан може да бъде дори 60, 70 или 80 км“, обяснява Кобе.

За да осигури на кросоувъра приличен пробег с едно зареждане, производителят му поставя по-голяма батерия, като пример за това е BMW iX. По-рационалният и по-лек i4 има много по-малка батерия, която обаче осигурява същият пробег.

„Ще има ограничения върху теглото и размера на батериите, като това ще става или чрез данъци и други стимули, или чрез закони, или чрез обсъждане“, предупреди Кобе. И напомни, че Франция вече преминава към данъчно облагане на автомобилите според тяхното тегло.

„През 70-те години колата тежеше 700 кг. Днес средностатистическият автомобил тежи 1300 кг. Утре средно една кола ще тежи два тона. По този начин използваме три пъти повече ресурси, за да предоставим същата услуга, само за да бъдем „зелени“, казва още Кобе.

Според него трябва да се обърне повече внимание на технологиите за зареждане на електрически превозни средства по време на шофиране, планирането на маршрута и, разбира се, теглото и аеродинамиката на превозните средства.


0 от 500
  • #40
    5 rate up comment 5 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    #5 Кой ти каза, че електромобилите са изгодни? Метнал те е. Те са БЕЗПЛАТНИ! Видео: "Колко пари ми спестява Tesla Model 3 LR?" А да сравняваш скрапер с нова кола не е мантра, а народна мелодия.
  • #39
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Чичовото ( преди 1 година )
    При колите на ток най-важни са именно аеродинамичните характеристики."Това показва, че ел. автомобила дълго време ще бъде едно недоносче.
  • #38
    9 rate up comment 32 rate down comment
    Ванката ( преди 1 година )
    Във Франция да си карат въшките и да си се облагат, както си искат! Аз карам 3,5 тона чист американски звяр в България,който не е на ток, а и е по-голям от японската Тойота Секвоя и се чувствам превъзходно!Дори и да го сменя, никога няма да бъде с френска ***, а ще си продължа с американската традиция!!!
  • #37
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    оле майко сув два тона и на предно със 130 скопени магарета айсин кутия и с по 15кг на к.с. е такова животно как го родиха маркетолозите за балъците да го купуват и всички да искат да гледат на света лошо и от високо
  • #36
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    До 34 - а нещо да се обосновеш, това-онова? А разлика между крос-комби и СУВ правиш ли? Или акъла не ти стига за чак толкова много? Писна ми от завистливи, мързеливи, не особено интелигентни неудачници, които могат само да плюят, за да се почувствам поне маааалко по-успели в мизерният си живот. Welcome to Bulgaria!
  • #35
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    И аз подкрепям крос-комбито. Карам Passat Alltrack B8 4Motion с ел. блокируем заден диференциал и мога да потвърдя, че върши перфектна работа - пътно поведение и маса на автомобил, но проходимо ПОЧТИ колкото СУВ. Често ходим семейно по гори и независимо дали е (разумно) дълбок сняг или път с (разумна) денивелация - нямам ядове. В никакъв случай да не се сравнява с истински офроудър - това е съвсееем друга бира. Лично за мен това е перфектният универсален автомобил (не СУВ, джип и т.н.).
  • #34
    11 rate up comment 11 rate down comment
    ко ко ко предрекъл ( преди 1 година )
    край на вдигнатите комбита за балъци??? ми може , може...ха ха ха
  • #33
    16 rate up comment 10 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 1 година )
    За разхода сигурно е така,но удобството на СУВа го няма в лекия автомобил.
  • #32
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Шофьор ( преди 1 година )
    Абсолютна ненужност са СУВтата! Истината е крос комбито, превъзхожда горните във всяка една гимнастика!!!
  • #31
    12 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега разбирам защо Цитроен са толкова зле. Ами то с такъв обратното на остър шеф как да са. Зле ще са естествено. Най-добре да се концентрира върху калпавото производство вместо да си гледа развалената кристална топка и да не гледа на боб, защото е китайски!