IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилен шеф предрече край на кросоувърите

Тези коли имат един огромен недостатък, категоричен е Венсан Кобе от Citroen

„Пикът на кросоувъри вече е преминат, те се произвеждат все по-малко и съвсем скоро на света ще останат само няколко модела. Тяхната смърт е неизбежна, тоест може да се каже – светът на кросоувърите свърши“.


кросоувъри


Това заяви Венсан Кобе, главен изпълнителен директор на Citroen пред Auto Express. Според него, глобалната автомобилна индустрия съвсем скоро ще премине от производство на кросоувъри към производство на по-ниски автомобили, като основната причина за това е аеродинамиката.

През последните няколко години кросоувърите представляват 50% от всички произведени нови продукти. Сред тях има и крос-седани, които се наричат „кросоувъри“, само защото са малко по-високи. Тези автомобили обаче ще отидат в историята, тъй като индустрията се насочва към електрификация.

„При колите на ток най-важни са именно аеродинамичните характеристики. Ако те са лоши, загубата на пробег е огромна. Можете да загубите повече от 50 км само заради аеродинамиката. Разликата в пробега между кросоувър и седан може да бъде дори 60, 70 или 80 км“, обяснява Кобе.

За да осигури на кросоувъра приличен пробег с едно зареждане, производителят му поставя по-голяма батерия, като пример за това е BMW iX. По-рационалният и по-лек i4 има много по-малка батерия, която обаче осигурява същият пробег.

„Ще има ограничения върху теглото и размера на батериите, като това ще става или чрез данъци и други стимули, или чрез закони, или чрез обсъждане“, предупреди Кобе. И напомни, че Франция вече преминава към данъчно облагане на автомобилите според тяхното тегло.

„През 70-те години колата тежеше 700 кг. Днес средностатистическият автомобил тежи 1300 кг. Утре средно една кола ще тежи два тона. По този начин използваме три пъти повече ресурси, за да предоставим същата услуга, само за да бъдем „зелени“, казва още Кобе.

Според него трябва да се обърне повече внимание на технологиите за зареждане на електрически превозни средства по време на шофиране, планирането на маршрута и, разбира се, теглото и аеродинамиката на превозните средства.


0 от 500
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо против, ако връщат теглото да върнат и цените! Голф Мк1 от 1978г. е струвал 1800 долара базова....
  • #9
    19 rate up comment 14 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Кросоувъра е точно обратното на универсален автомобил. Кросоувърите са маркетингова измислица - ни риба, ни рак.
  • #8
    4 rate up comment 10 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Те и конете са били по евтини за покупка и поддръжка спрямо една кола преди 120 години. Какво става ако електромобилите станат масови, евтини и харчещи по 6 киловата на 100 км. В момента има функционален концепт който харчи под 9 киловата в реални пътни условия. А след 50 години?
  • #7
    10 rate up comment 16 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Точно обратното е. Производството им ще се увеличи, защото това е универсалната формула за автомобил. Някои умни глави ги погребаха още преди 20 години, когато предричаха, че в бъдеще ще има само мини автомобили...
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Казваш че EQXX е съществувал през 2018. Почти ти повярвах...
  • #5
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Ото ( преди 1 година )
    Стига с тази мантра, че електромобилите са изгодни - не са! Привидно евтиното зареждане от домашен контакт е неефективно, поради ограниченията на мрежата. В нормален дом не можеш да инсталираш например 10 кВ зарядно, да не говорим за 100-200 кВ. На обществени зарядни колонки е скъпо, по-скъпо излиза дори от това да караш аналогичен бензинов автомобил. По-високата цена на елктромобила води съответно до голяма разлика в Каско, като само тя ти е достатъчна да си караш бензиновата кола цяла година.
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    DKLDLKD ( преди 1 година )
    Ама, Електрике, ще се глобяваме значи! Как можа да не повториш за хиляден път, че всъщност повишеното тегло е предимство, а не недостатък, защото подобрява прословутото "рекупериране"? А това за ниската цена на зареждане и развитата инфраструктура е хубав петъчен виц с оглед на дискусията ви под вчерашната статия за германските планове за бъдещето на зареждането.
  • #3
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Индустрията при леките автомобили ще се върне постепенно към старите концепции. Ще има само 4 вида - градски лек хечбек. семеен/луксозен седан, комби и джип. По малко модели но направени по качество. Сега се говори и за закон според който автомобилите ще трябва да има 25 години гаранция. Това означава край на ширпотребата. Не като сега да ми изкарват нови модели всяка година. Това приключва. Сега преди да произведат нещо ще трябва го обмислят много добре. Нов модел на 10-15 години.
  • #2
    5 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно обратното е. Заради ефективността на електромобилите, ниската цена на зареждане и доброто ускорение което заради големия въртящ момент почти не зависи от теглото, както и от лесното и евтино увеличаване на мощността на електродвигателите, почти няма значение колко ти е голям и тежък автомобила. Съвсем скоро при нали че е на развита зарядна инфраструктура, ще спрем да говорим и да се интересуваме от пробега с едно зареждане и ще се върнем на понятието разход на километър
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма какво ново да се измисли при електромобилите, от 2018 насам по-ефективен електромобил който да изразходва по-малко ток при 120 на магистралата не е измислен все още и очевидно това не е приоритет на автомафията.