IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis се сблъска с проблем за направата на евтин електромобил

Синдикатите на работниците не искат да произвеждат коли за под 25 000 долара

Синдикатът на работниците на един от най-големите автомобилни производители – Stellantis, е против плановете на концерна за направата на достъпни електрически превозни средства. Както е известно, Stellantis предвижда до края на следващата година да представи две коли, задвижвани само на ток и струващи по-малко от 25 000 долара.


Stellantis


За да може обаче тези два автомобила да носят печалба, концернът предвижда въвеждане сериозни мерки за съкращаване на разходите, сред които са по-малки здравни осигуровки на служителите и по-малки отпуски. Това не се приема от Синдиката на автомобилните работници (UAW) в САЩ, който е категорично против.

Представителите на UAW не оспорват концепцията за цената на превозното средство, но смятат, че то не трябва да се отразява на поминъка на работниците. Предложението на Stellantis противоречи на искането на UAW за по-високи заплати и обезщетения. Настоящият четиригодишен договор на профсъюзите със Stellantis изтича на 14 септември, така че автомобилният производител трябва да реши как ще действа след това.


Stellantis


„Трябва да работим много усилено, за да стигнем до тази точка- Част от това, което трябва да обсъдим с нашите синдикални партньори, е как да правим достъпни електрически превозни средства в САЩ, които средната класа да може да купува и че те са устойчиви, защото са печеливши“, коментира главният изпълнителен директор на Stellantis – Карлос Тавареш.

На свой ред, президентът на UAW - Шон Фейн, е ма мнение, че цените на електрическите превозни средства могат да бъдат намалени, без това да навреди на работната сила.

„Преходът към електрически превозни средства не трябва да бъде надпревара към дъното. За съжаление, Stellantis възприе силов подход, който доведе до затваряне на фабрики и унищожаване на общности. Бизнес моделът на Stellantis е повреден и докато не го поправят, никога няма да постигнат целта от 25 000 долара“, коментира Фейн.


0 от 500
  • #1
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците искат, а на тези които правят все още коли със скърцащи варти които им искат 100к понеже били на ток трябва да бъдат уволнени, особени онези които слагат батерии с деградация 25% за няма и година две.