IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.


Stellantis


Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

0 от 500
  • #55
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 48.В завода на Порше в Чили работят с безплатен ток от перки,в Патагония вятъра е постоянен през цялата година.Цената ще е 2 долара при масово производство.
  • #54
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Освен това, някой ще ми покаже ли завод, който работи само събота и неделя но не всяка събота и неделя, а само когато пече слънце, а консумацията на електрическа енергия е ниска?
  • #53
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 51. Не, просто от 10 години ги консултирам тук безплатно че са на грешен път с водородните автомобили, защото производството на водород е толкова скъпо че зареждането за километър излиза четири пъти по-скъпо от бензина. А другото скъпо нещо е извличането на въглероден диоксид от въздуха, при положение че е с концентрация 0,04%. Знаеш ли колко кубици въздуха трябва да се обработят за да го извлечеш, за да го комбинираш с водорода да получиш синтетично гориво? Май по-добре е чист водород.
  • #52
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 50. Като те слушам какви ги говориш, би трябвало ледът в магазините да е без пари. Освен това искаш ли да ти пращам по един хляб по Еконт всеки ден безплатно, точно както и токът е без пари, а трябва да си платиш само доставката по 10 стотинки за киловатчас? Колко пъти да ви обяснявам че за един литър бензин са необходими 1000 киловатчаса енергия, която дори да ти подарят трябва да се транспортира за 10 лв по мрежата?
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 47.Какво работиш в Тойота,сервираш им кафето или хигиенист във WC то?
  • #50
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 10 месеца )
    Електрическата енергия без пари, въглероден диоксид и вода без пари.Колко да струва синтетичното гориво,като разхода е само за заплати на работниците.
  • #49
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    So, until most of us die.*** ev
  • #48
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фен ( преди 10 месеца )
    При масово производство на синтетични горива с електроенергия от ВЕИ цената ще бъде около един долар.
  • #47
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    И аз засега съм консултант на toyota. Както виждаш, изпълниха всички мои желания и препоръки които им натрапвам от 10 години насам, докато им обяснявах защо водородът няма бъдеще и трябва да се захванат с производство на електромобили. След 10 години и над взеха че ме послушаха! И стелантис ще ме послушат! Не се притеснявай. Освен ако не лобират успешно за промяна на физичните закони.
  • #46
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Но моите сметки винаги излизат, за разлика от твоите, нали? А твоите никога не излизат! Пак те питам съгласен ли си да плащаш над 10 лв за л синтетично гориво и виждаш ли начин да е поне стотинка по-евтино, дори токът да е без пари? Хайде измисли някакъв вариант в който това да стане и да ти излезе сметката? А фотоволтаиците и в момента захранват климатиците и бойлерите в къщи, въпреки че сме на няколкостотин километра от там и никой не ги ползва, вместо да произвеждат гориво!