IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.


Stellantis


Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак мислиш с онази глава от ника ти. Политиците могат да променят законите, но не и физичните. Физиката не излиза дори за половината от частта на синтетичното гориво . Водородът се провали с гръм и трясък защото производството му от електрическа енергия при което се губи 70% от енергията с кого прави физически безсмислено. Следователно и икономически безсмислен начин за съхранение на енергия. Батериите го изместиха със своите под 10% загуби на цикъл заряд разряд.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    На мен ми се наложи да си купя електричка,щото зелените талибани които са в управлението в града в който живея,всеки месец заграбват все повече парко места и се стигна до абсурда на паркинг с 850 места,150 вече са маркирани за електрички и в час пик са заети само 20 а колите с ДВГ се чудим къде да паркираме!После ми обяснявайте - "ама никой не те кара на сила"!Синтетичните горива са малка крачка към запазване на свободата!Хибрид на синтетични горива,е най-доброто и за екология и за практичност
  • #23
    6 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    И MythBusterчо - синтетичните горива за момента са най-добрия начин за преобразуване на излишната и в момента енергия от фотоволтаици!А такива ще се инсталират все повече и излишъци ще има все повече!В един момент сметката ще започне да излиза!Още повече,че има много повече хора от колкото си мислиш,които се кефят на ДВГ и с радост ще си ги ползват докато може!
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо, ейде не се изказвай неподготвен!Както производителността на фотоволтаиците,така и таза на производствата на синтетични горива само ще се вдига!Всичко е въпрос на търсене и предлагане!И батериите преди 20 години нямаха тази плътност и издръжливост като сега,но благодарение на субсидии и рестрикции се наложи прогрес и в тази технология, нали!?!?!?
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    И каква би била логиката, да инсталираш 1кwp фотоволтаици за 1 000 лв, които за 25 години живот ще произведат 30 000kWh и с тях да произведеш едва 300л гориво с които да минеш 5000 км. Себестойността на 1kWh излиза 3,3 стотинки. Тоест само себестойността на енергията за литър гориво ти е 3,30 лв още преди да си започнал производството. Оптимистично ли ти звучи за нататък? С тази енергия електромобил ще измине 150 000км - по 66ст/100км със синтетично гориво 20лв/100км
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Най скъпият Рифтър беше около 78000 лева преди година.Сега е 92000 лева.Виждам едно увеличение от 14000 лева.Цената на дизеловите не е мръднала.Кога да очаквам да се изравнят цените?
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    На мен ми трябва баничарка, затова се интересувам само от баничарки.Ще те цитирам,ти ми препоръча да си купя дизел.Електрическа баничарка с 300 км пробег и 10 минути зареждане за сега няма.Рифтъра едвам минава 200 км и зарежда 50 квтч батерията с до 50 квт. т.е. за минимум 1 час.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо, доколкото разбрах синтетичния бензин ще се произвежда от енергия произведена на место,перките и фотоволтаиците ще бъдат до завода за синтетичен бензин.Няма да се налага пренос на електроенергия.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кажи и за баничарка с 300 км пробег и 10 15 минути зареждане дали те устройва или държиш на хиляда километра?
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Стига с този рифтер? Ще ме цитираш ли че ми писна какво ти казвам вече 100 пъти за него. Моля те за тази услуга кажи го на останалите?