IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.


Stellantis


Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

0 от 500
  • #45
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Да вземеш да се кандидатираш за съветник на Стелантис.Да им обясниш с най елементарни примери как грешат с синтетичните горива.Зер ти си най остроъгълния автомобилен ерудит и спейшълист в България.Назначен от Тресла да рекламира електромобилите в България.Може да ти подарят електромобил за услугата.
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Празните приказки за производството на ток от фотоволтаици ги дрън дрън дрънкаш ти.Празните приказки за електромобилите също ги дрън дрън дрънкаш ти.Ти нямаш нито едното нито другото.Не щеш да си купиш Тесла,но даде 60 к.евро за имот.
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Празни приказки за синтетичните горива и водородът ги приказвате вие! Аз с най-елементарни примери и сметки ви обяснявам защо няма да стане. Ти нещо по темата ще кажеш ли или ще си останеш с заяжданията към събеседниците?
  • #42
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Щом няма смисъл,събирай си наемите и стига дрън дрънка празни приказки.
  • #41
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Има ли екологичен смисъл да произвеждаш синтетично гориво докато все още работят въглищни централи? Има ли икономически или екологичен смисъл, ако така или иначе вече си изгубил енергия за да произведеш водород което само по себе си е абсолютна глупост, вместо да го изгориш чисто и екологично и в процеса да се отдели вода, ти вместо това да го смесваш с водород и да го гориш като пускаш отново събрания вече въглероден диоксид заедно с всички останали гадости при горенето, замърсявайки въздуха?
  • #40
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Има ли икономически смисъл да ползваш подарената енергия?
  • #39
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Това е само от 3 квт фотоволтаици.Я сега ми изчисли в световен мащаб колко електроенергия се губи неизползвана по този начин?Дали не е по добре тази енергия да се превърне в синтетично гориво"Ще ми е трудно за световен мащаб и ще се огранича до България. Да приемем че в България има завод за синтетично гориво и 1 милион домакинства, които да му подаряват по 1000kwh/год. За да стигне тази енергия до завода, той ще трябва да плати 100 милиона само за такса пренос, за да произведе 10 милиона л ...
  • #38
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой си купува от тези, нямат бъдеще а до 2050 ще са фалирали от десетилетия!
  • #37
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Както виждаш имам фотоволтаици и съм си направил сметката така че да ми излезе. Никога не съм продавал на когото и да било и не смятам да продавам при тези условия. Пак защото така съм направил сметката. Само умник като тебе може да плаща по 500 лв такси годишно за да продава енергия за 200 лв. И да реве, че бил излъган. Точно такива успяват да ги излъжат че има някакъв смисъл от синтетичното гориво. Пак питам обясни ми финансовата логика да платиш 10 лв за такса пренос на безплатен ток за 1л.
  • #36
    4 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Стелантис откога добива и рафинира петрол? Откога доставя гориво с цистерни по света? Това все 1 чистачката да ти каже, че ще ти вдигнат заплатата.. Дано, Стелантис, дано :D Коли като вашите да се оринеш, *** няма с какво да ги кара народа. Контакти във всяка къща и всяко село, петролни кладенци йок. Толкоз по темата "а дано, ама надали"