IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW: Бъдещето е на електричеството, дизела и водорода!

Германският производител разкри стратегията си за следващите 10 години

Дебютът на следващото поколение електрически автомобили на BMW наближава и с предстоящото излизане на първите модели, изградени на платформата Neue Klasse, баварският автомобилен производител е изправен пред много важна година в своята история. Това обяви самият главен изпълнителен директор Оливър Ципсе, който беше категоричен с новата електрическа технология BMW полага основите на мобилността за следващото десетилетие.


BMW Neue Klasse


„2025 година е идеалната година за нови автомобили, защото ни позволява бързо да въведем технологии от следващо поколение. Имаме нова архитектура и това отвори напълно нови възможности, което ни позволява да ускорим електрическата мобилност", каза Ципсе.

Шефът на BMW допълни, че в момента пазарът не е толкова страшен и незадоволителните продажби на електрически автомобили, дори в Германия, не трябва да бъдат причина да сериозно безпокойство.

„Нашите електрически автомобили се продават все повече и повече. И мобилността с нулеви емисии ще бъде нашият основен двигател на растежа през следващите години. Автомобилите от семейството Neue Klasse ще играят ключова роля в това", обясни Ципсе.


BMW Neue Klasse


Шо се отнася до бъдещите планове, два нови модела ще пристигнат през 2025. Това са SUV в същия сегмент като X3 и спортен седан със същия размер като 3-Series. Целта е да се започне от сърцевината на гамата, за да се постигнат постоянни резултати за обем продажби веднага.

Ципзе също така обясни, че BMW реорганизира старателно своята производствена мрежа, за да отговори на бъдещите предизвикателства. Концернът прави това както с новия завод в Дебрецен (Унгария), където ще се произвежда Neue Klasse, така и с модернизацията на своите фабрики в САЩ, където ще бъде създадена Gigafactory за батерии с цилиндрични клетки.

Идеята на BMW e да консолидира присъствието си на всички пазари и да завземе значителен дял от пазара на електрически автомобили в Европа, Америка и Китай. „В световен мащаб BMW има пазарен дял между три и четири процента. Ако успеем да стигнем до 4 процента в Китай, който със своите 23 милиона автомобила е най-големият пазар, това би било голям успех“, каза още Ципсе.


BMW Neue Klasse


Шефът на BMW каза още, че индустрията, особено тази в Европа, е изправена пред сериозни проблеми, като разкритикува политиките, които се приемат на Стария континент.

„Европа, например, трябва да създаде условия за насърчаване на икономическия растеж и прогрес. Вместо това той поставя бариери като забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г., което върви в обратната посока", допълни Ципсе.

В същото време BMW върви в обратната посока и се опитва да предложи усъвършенстван технологичен микс. Той включва използване на дизелови технологии - като биогоривото HVO100, което ще се използва за автомобилите в заводите в Германия. Той отделя 90% по-малко CO2 емисии и е перфектен заместител на дизела.


BMW Neue Klasse


След това - през 2028, ще бъде пуснат в продажба автомобил с водородни горивни клетки, който BMW разработва съвместно с Toyota (лидер в областта на водорода).


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jay ( преди 2 месеца )
    Това БМВ изглежда отвратително!
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Оригиналната идея на Дизел е да направи двигател който може да работи със всякави въглеводороди. Да направят автомобил, които може да използва всичко от свинска мас до отработено масло.
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    дали е екологично често за природата ако почнем да горим политици и с колко ще намалим въглеродния отпечатък както и разходите в администрацията
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 27 ( преди 3 месеца )
    Ако все пак приемем отсичането на едно дърво за да го изгориш за неутрално за екологията, Какво лошо виждаш вместо неутрално, това дърво да бъде оставено да НАМАЛЯВА въглеродния диоксид, без да отделя допълнителен? Голямото дърво само за 1 година ще отнеме повече въглероден диоксид отколкото току що засадено за следващите 10 години.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 27 ( преди 3 месеца )
    Какво му е доброто за климата да върнеш в атмосферата това което природата е събирала десетки години, за да се стоплиш? В най-добрия случай, ако на мястото на Старото се засади ново дърво, то след десетки години отново ще събере отделеният при изгарянето въглероден диоксид. Тоест създава НОВ ПРОБЛЕМ който ще се реши евентуално след няколко десетилетия.
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 3 месеца )
    Дървесината си е еко гориво откъм климата и това, че новото дърво неутрализира нещата за няколко десетиления. Но за здравето си е вреден пушека от горене без значение на какво разбира се макар и в различна степен и примерно от дърва да е по-безвредно от въглища
  • #24
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 3 месеца )
    Това са онези същите които смятат дървесината за 100% чисто еко гориво. Това било защото 100 години е извличан въглероден диоксид от дървото, което изгаря за половин час в печката и отделя въглеродния диоксид който е съхранен още от времето на първата световна война. Но виждаш ли като засадят ново дърво, щяло да извлече същият в този въглероден диоксид още през 2070 година. А защо въобще трябва да бъде отделен? И как се отразява горенето на дърва и олио на чистотата на въздуха в градовете?
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    HVO е като СВО на сибирския диктатор - обещаваше победа за 3 дни, а направи 3-годишен глад за народа си. Няма нищо лошо отработените мазнини да се оползотворяват, но ако някой вярва, че те могат да покрият повече от 0,5% от пазара, е най-обикновен неостряк. Това вече сме го играли с биодизела, затова ЕС спря да натиска за него - ако премине определен пазарен дял, цените на храните скачат, изсичат се гори и се генерират повече парникови газове от маслидайното земеделие, които негират ползите.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "...отделя 90% по-малко CO2 емисии и е перфектен заместител на дизела" - как мятат маркетингови лъжи и дори не знаят. От сайтовете на Тойотка и БМВ: "...има ПОТЕНЦИАЛА да намали емисиите с до 90%, ако се използва отработено олио". А както знаем, ако-то мирише. Отработеното олио стига за много малка част от пазара. Оттам-нататък трябва да се сеят маслодайни растения и икономиката не излиза. Навсичкото отгоре говорят за tCO2e, т.е. пълния цикъл. Реално, HVO дава малко по-малко емисии от биодизела.
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 3 месеца )
    Да припомня ли, че в Китай Тесла започна производството 9 месеца след първа копка на завода, а в Германия започнаха производство след 20 месеца, а разрешителното за строеж излезе 5 месеца след началото на производството? Там бюрокрацията не помага, а пречи на бизнеса.