IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW: Бъдещето е на електричеството, дизела и водорода!

Германският производител разкри стратегията си за следващите 10 години

Дебютът на следващото поколение електрически автомобили на BMW наближава и с предстоящото излизане на първите модели, изградени на платформата Neue Klasse, баварският автомобилен производител е изправен пред много важна година в своята история. Това обяви самият главен изпълнителен директор Оливър Ципсе, който беше категоричен с новата електрическа технология BMW полага основите на мобилността за следващото десетилетие.


BMW Neue Klasse


„2025 година е идеалната година за нови автомобили, защото ни позволява бързо да въведем технологии от следващо поколение. Имаме нова архитектура и това отвори напълно нови възможности, което ни позволява да ускорим електрическата мобилност", каза Ципсе.

Шефът на BMW допълни, че в момента пазарът не е толкова страшен и незадоволителните продажби на електрически автомобили, дори в Германия, не трябва да бъдат причина да сериозно безпокойство.

„Нашите електрически автомобили се продават все повече и повече. И мобилността с нулеви емисии ще бъде нашият основен двигател на растежа през следващите години. Автомобилите от семейството Neue Klasse ще играят ключова роля в това", обясни Ципсе.


BMW Neue Klasse


Шо се отнася до бъдещите планове, два нови модела ще пристигнат през 2025. Това са SUV в същия сегмент като X3 и спортен седан със същия размер като 3-Series. Целта е да се започне от сърцевината на гамата, за да се постигнат постоянни резултати за обем продажби веднага.

Ципзе също така обясни, че BMW реорганизира старателно своята производствена мрежа, за да отговори на бъдещите предизвикателства. Концернът прави това както с новия завод в Дебрецен (Унгария), където ще се произвежда Neue Klasse, така и с модернизацията на своите фабрики в САЩ, където ще бъде създадена Gigafactory за батерии с цилиндрични клетки.

Идеята на BMW e да консолидира присъствието си на всички пазари и да завземе значителен дял от пазара на електрически автомобили в Европа, Америка и Китай. „В световен мащаб BMW има пазарен дял между три и четири процента. Ако успеем да стигнем до 4 процента в Китай, който със своите 23 милиона автомобила е най-големият пазар, това би било голям успех“, каза още Ципсе.


BMW Neue Klasse


Шефът на BMW каза още, че индустрията, особено тази в Европа, е изправена пред сериозни проблеми, като разкритикува политиките, които се приемат на Стария континент.

„Европа, например, трябва да създаде условия за насърчаване на икономическия растеж и прогрес. Вместо това той поставя бариери като забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г., което върви в обратната посока", допълни Ципсе.

В същото време BMW върви в обратната посока и се опитва да предложи усъвършенстван технологичен микс. Той включва използване на дизелови технологии - като биогоривото HVO100, което ще се използва за автомобилите в заводите в Германия. Той отделя 90% по-малко CO2 емисии и е перфектен заместител на дизела.


BMW Neue Klasse


След това - през 2028, ще бъде пуснат в продажба автомобил с водородни горивни клетки, който BMW разработва съвместно с Toyota (лидер в областта на водорода).


0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК ( преди 11 месеца )
    Освен това може ли източник на информацията за тези 4000 долара и 120 милиарда долара? За първи път ги чувам, което не означава че не си прав. Нека ги приемем на сляпа Вяра и да поразсъждаваме, защо китайците постигнаха такъв резултат само с 4000 долара на автомобил, а германците с 10 хиляди евро на автомобил се провалиха?
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 11 месеца )
    Цените са на дребно с ДДС и транспорт от европейска държава до България. Хайде познай Колко струва същото в Китай? При тази евтина енергия, евтин труд и евтини материали, защо смяташ че себестойността не е ниска?
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 11 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Китайците имаха огромен проблем с мръсният въздух в градовете, при тях това се реши вече с електромобилите и с помощи от тяхните лоши диктатори, на нас ЕС кой точно проблем ни реши последните 10 години?
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 11 месеца )
    И като казвам "Китай планира" това са официално обявените от китайците данни. Както ги знаем, тези пари ще са 2-3-4 пъти повече! Само и само да натякват на света, че батериите са единственото бъдеще, китайските коли са най-убави и евтини, и всички изостават изключително много от това светло китайско бъдеще!
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 11 месеца )
    BYD Seagull е 9700USD за малката батерия след 4000USD държавна субсидия за покупка!!!Субсидията за производителя изобщо не е ясна колко е!!!Само батерията на тази колица е над 3000 USD,но тук има икономически гении които вярват,че до пазарна цена 10 000 USD ще влезе останалата кола,транспорт до Европа,печалби по веригата,ДДС!Евала!Китай планира да изхарчи над 120 млрд.USD за периода 2022-2027 само за субсидиране на покупка на EV!Без субсидиите за производство.Говорете ми още за пазарни принципи!
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 11 месеца )
    При напълно пазарен принцип, BYD не могат да продава автомобил за $10 000 нито в Китай, да не говорим за Европа. Когато в Китай възприемат и приложат напълно пазарните принципи и защитата на интелектуалната собственост, с радост ще си купя китайски автомобил. Дори и да е над $10 000.
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 11 месеца )
    Щом БМВ и Тойота не се стряскат от диктатурата на зелените, значи няма да я бъде. Хората просто не искат Ел коли и към момента и в близко бъдеще няма да стане тая революция или еволюция или както се нарича. Нито цените, нито, разходите, нито спасяването на земята ще дадат тласък на ел. мобилноста. По скоро това нагло и неистово налагане на идеята, ше отблъсне хората трайно и надалече. Хората не не приемат някой от горе да им нарежда и да им обръща живота с краката нагоре и то за тяхна сметка.
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    До 12 съгласен съм! що да не съм Да го внасят! Ако ме принуждавате да карам електрошитляк съм казал ще е китайски. Ама като освободят вноса от китай да освободят и забраните и регулациите за ДВГ, да видим тогава дали хората няма все пак да предпочетат малките градски коли, които именно зелената идиотия УБИ!!!
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 11 месеца )
    Тинтири, мани го тоя, сигурно е братовчед на бъстъра.