IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.


Stellantis


Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

0 от 500
  • #65
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 48.Таралесльо,ти четеш ли статиите?Два долара ще е цената на колонката.На синтетичните горива няма да се налага акциза на горивата от петрол.
  • #64
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ти Дончо ще го купиш ли този лесно съхранен половин литър за 5 лв, ако завода работи с идеална цел без печалба, а работниците в него в също работят пробоно? Пак питам какъв ще е икономическия и екологичния ефект от това действие? Да изхарчиш 50 киловатчаса, за да съхраниш 5kwh? Пак питам през пролетта есента и зимата този завод ще работи ли? В облачни дни? Кой ще направи 10 пъти по-мощна от сегашната електрическа мрежа, за да поеме енергията произведена от цяла България към завода?
  • #63
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ех Дончо Дончо, лесно и скъпо, но за сметка на това сложно без никакъв екологичен ефект. Какви точно са му предимствата тогава? Аз от излишните 50 киловатачаса електрическа енергия докато ме няма, без никакви допълнителни инвестиции съхранявам над 100 киловатчаса топлинна енергия, докато ме няма, за да не харча ток когато се върна, а вместо това можех да ги пратя безплатно до завод за синтетично гориво на другия край на България, да си платят 5 лв, за да произведат половин литър гориво.
  • #62
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дончо ( преди 11 месеца )
    Ефекта от синтетичното гориво е лесното съхранение и транспорт.За разлика от тока и водорода.
  • #61
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дончо ( преди 11 месеца )
    Къде ще го съхраняваш излишният ток,в качето на баба ти?Защото не ми се вярва да имаш електрически автомобил.
  • #60
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Но никой досега не ми отговори какъв е екологичния ефект от синтетичното гориво? Защо трябва да се връща вече уловения въглероден диоксид отново в атмосферата?
  • #59
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Каква ползата от производство на ток от фотоволтаика и захранването на бойлер и климатици,когато ти не си там?Ползата е нула,щом не ползваш къщата." Въпрос на капацитет. Бойлера и къщата имат много по-голям капацитет за съхранение на енергия отколкото синтетичното гориво. Например в бойлера се съхраняват над 10 киловатчаса енергия, с помощта на която можеш да произведеш само 100 грама бензин. Къщата съхранява допълнителни 200-300 киловатчаса в тухлите и бетона си.
  • #58
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Но да приемем, че успеят да докарат 2 долара за литър в Патагония. На колко мислиш, че ще е литъра в българските бензиностанции, като му сложат транспорт, съхранение, акциз, ДДС и процент печалба? Смяташ ли че всичко това ще може да се събере в крайна цена 3 долара? Наистина ли силно желаеш да караш с това синтетично гориво и го чакаш с нетърпение?Лично аз предпочитам безплатния ток през обедните часове през по-голямата част от годината.
  • #57
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, ако с безплатния ток в другия край на света с почти безплатен Труд porsche прави синтетично гориво за 10 долара на литър, колко ли ще струва ако го произвеждат с ток за който си плащат в Европа където трудът не е съвсем без пари? Пак питам как работи завод само по няколко часа в седмицата, когато токът е близко до нулата, но не съвсем 0? Като например утре най-ниската цена е 19 лв за мегаватчас, които стигат за 10 литра, а таксата за пренос е още 10 лв?
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 46.Каква ползата от производство на ток от фотоволтаика и захранването на бойлер и климатици,когато ти не си там?Ползата е нула,щом не ползваш къщата.