Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.
Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.
Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.
„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.
Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.