IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.


Stellantis


Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

0 от 500
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо, абсолютно съм съгласен с теб.Ако има по евтина електрическа баничарка,с пробег близък до дизеловата,да ще я купя.Засега реалността е друга,приятелю. Дизелови Рифтъри в момента няма в СФА,юни месец бяха двайсетина и ги изкупиха на цена около 48000 лева. Електрически има 6,стоят от юни месец на цена от 82217 до 92206 лева и никой не ги иска.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Много хубаво звучи на теория да си съхранявам топла от слънцето и да си го ползвам нощно време, но не ми излиза сметката. Точно както не излиза и сметката да платиш 10 лв само за пренос на електрическа енергия от която да произведеш литър бензин. Ти би ли си купил този бензин? Смяташ ли че някой ще построи фабрика за да го произвежда? Само на Енергото за пренос на тока за производството на тази 20т цистерна, ще трябва да платят 200 000лв за преносът на 2 000 000kWh. Ще издържи ли системата?
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дадох ти го за пример как губиш 18 литра за да спечелиш два. Заслужава ли си да си губиш времето, да амортизираш автомобила и да трупаш разходи за гуми и консумативи, за тези подарени 20 литра на ден от които накрая ти остават 2?Аз съм си инсталирал фотоволтаици които на теория произвеждат 4000 киловат часа ако ги оползотворя всичките, но аз съм сметнал че не е по-изгодно да прежаля 1500 от тях, вместо да ги съхранявам за 25 лв на цикъл, защото ми е по-изгодно да си купя тока по 14 стотинки
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Бустер4о,ще взема една 20 литрова туба и ще пътувам на автостоп.Гъбаркам се.Като гледам сега бензиностанциите ползват 20 литрови цистерни за зареждане на гориво.Цистерните возят по 20 тона гориво бе, бустер4о.Една фабрика за синтетично гориво по 20 литра ли ще произвежда?
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    8-ми, пич, има еидн лаф: Ако цапа и мирше.. и общо взето лягаш на "теории", които са я камилата, я камиларя. Ако това ако онова.. и ощо взето си си халузил розоввите очила за "перфектния сценарии". Обаче, пропускаш прелаено много неща. Едно от тях е геополитиката. Европа може да забрави да произвежда електокари, защото Китай държи батериите, както и голяма част от суровините. Не бих се учудил от рязък завой на ЕС след изборите догодина в посока Изток, защото навеждането на запад ...
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма как и от утре да минем на слънчева енергия и да затворим всички въглищни централи камо ли АЕЦ. Всичко ще се случва бавно и постепенно на етапи с всичките му затруднения и проблеми и тяхното решаване, докато това се случи. Но в нито един от тези етапи няма да има достатъчно излишна енергия за преминаване към синтетични горива. Синтетичните горива ще са само един още по-голям нерешим проблем, който няма никакъв екологически смисъл, а вреди на екологията.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 6. И аз съм на твоето мнение. Всички които предричат масово преминаване на ток забравят, че дори от утре с магическа пръчка да спре производството на ДВГ и 100% от продажбите на нови автомобили да са само на електромобили, през 2035 година масовите автомобили по улиците все още ще са с ДВГ. Но понеже чудеса не съществуват и автомобили с ДВГ ще се продават поне до 2035, по-рано от 2050 година няма математика по която електромобилите да са масови!
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не ти ли омръзна да повтаряш това като развалена грамофонна плоча и след това да се отмяташ от думите си? Наистина ли ще си купиш два пъти по-скъпо в дизелов автомобил за да го зареждаш четири пъти по-скъпо, ако през 2035 година електромобилите са по-евтини, а цените на горивата са поскъпнали? Хайде не казвай хоп преди да си скочил! Поне 10 пъти си признавал че ако електромобили те са по-евтини и имат достатъчно бързо зареждане, ще си купиш електромобил.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Купувам си една нова кола 2035 г. преди забраната и ще си я карам до 2045г.,ако съм жив още,тогава ще съм над 80 годишен.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И много след тва ще се карат още. Има достатъчно места по света, които нямат ток за битови нужди, та камо ли за ел. коли. 1-ви, ти си поредния заблуден... Масова електирфикация няма да има, още по малко ще има ел коли на цената на детска играчка. Не си мисли че всеки ще има по 3 коли и пей сърце, ще си търкаля на воля за "без пари".