IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европарламентът прие нови правила за зареждане на електромобили

Станциите за бързо зареждане трябва да бъдат разположени на 60 км една от друга

Европейският парламент прие два законопроекта, които ще опростят зареждането на електрически превозни средства. По-специално, новите правила засегнаха опростяването на плащанията, скоростта на таксуване и наличността на мрежата.


зарядни станции в ЕС


Бързо нарастващото търсене на електрически превозни средства и появата на нови зарядни станции по основните маршрути доведоха до някои проблеми за собствениците. Това се отнася до объркването в платежните системи, използвани от различни държави от ЕС, липсата на високоскоростни терминали по определени маршрути и ненадеждността на самите зарядни устройства.

Според правилата, приети от Европейския парламент, по всички главни пътища в Европа терминалите за бързо зареждане трябва да бъдат монтирани на разстояние 60 км една от друга. До 2026 г. тяхната мощност трябва да бъде поне 400 kW, а до 2028 г. - 600 kW. Зарядните станции за електрически автобуси и камиони изискват от ЕС да бъдат поставени на всеки 120 км. В зависимост от пътя капацитетът на терминалите ще бъде от 1.4 до 2.8 MW.

До 2027 г. Европа ще създаде публична база данни със станции за зареждане с информация за наличността, времето за изчакване и цените, независимо от мрежата. Европейският парламент също изисква от операторите да създадат по-опростена система за плащане, по-специално чрез банкови карти или безконтактни устройства. В същото време клиентите трябва да виждат цените на услугите.

Нови мерки за гарантиране на надеждността на зарядните станции съща бяха предвидени от правителството на Великобритания. Целевият индикатор е 99% надеждност. Към днешна дата само терминалите за зареждане в Нидерландия отговарят на това ниво. Тази страна е световен лидер по брой електрически автомобили на глава от населението.

Планира се да се осигури надеждност чрез създаване на 24-часова гореща линия от операторите. Обединеното кралство също възнамерява да приеме изисквания за плащане и база данни, подобни на правилата на ЕС. По-специално безконтактни плащания, показване на цени, ценообразуване на киловатчас и данни в реално време за заетостта на станцията. Що се отнася до капацитета на станциите за бързо зареждане, във Великобритания той е определен на ниво от 8 kW и повече. Новите изисквания ще влязат в сила една година след приемането им.

0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 28 и 29 ( преди 9 месеца )
    Е колко колеги да тръгвате заедно в колона? Ако сте до 52-***, можете да спрете на някоя ей такава станция https://youtu.be/Lb4tkL5flEU с 52 колонки по 250 kW, да заредите за 10-15 минути едновременно и да продължите до следващата на 60 километра ако сте повече от 50 и не ви се чака. Вие все така по 400 човека едновременно ли ходите на едно и също място на 2800 км само с 5 минути спиране? В коментарите тук наистина научавам за доста неща които не могат и през ум да ми минат!
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    600квч ... Това на колко автомобила се пада. Ако ще трябва да е за всеки и имаш някъе място с 20 колонки .. съжалявам, но това е лудост.
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "А зарядните, особено в южна България са на много по-често от 60 км вече," - Супер, само да няма 5 дуриг като тебе ... Зорът е, че като излезем в почивка, половината колеги ходиме н а една и съа дестиинация и всичко електрич, баце ... Малко е кофти и се рабитаме, кой на коя да спира, да не блоква.
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз си чакам големите батерийки, да си заредаму къщи и да не платам на тея кожодерски станцйй.
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "До 2026 г. тяхната мощност трябва да бъде поне 400 kW, а до 2028 г. - 600 kW." - Някой е взима як пари а грантове ми се струва ...
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 9 месеца )
    От София до морето на колко бензиностанции можеш спокойно да спреш да заредиш безгрижно? Колкото и да кажеш ще са по-малко от зарядните станции за електромобили и ще чакаш повече време за зареждане.
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 23 ( преди 9 месеца )
    А защо трябва задължително да отидеш до тоалетна, ако спреш веднъж до морето за зареждане за 10 минути? Ти винаги ли ходиш като си зареждаш резервоара? Защото аз винаги зареждам резервоара преди тръгване за морето и като се върна карам по още една седмица преди да се наложи отново да го зареждам, Но въпреки това спирам по бензиностанциите до морето за тоалетна, кафе сандвичи и да изпушим по цигара. Обикновено единия се реди на опашката, а другия отива до тоалетна, а после се сменяме на опашката.
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Има доста вода да изтече, докато зареждането на ел. колите да се доближи до безгрижното такова с горива. Цигари, пикане, акане... оправдания.
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    Не знам дали си ги писал ти, но това са и твои твърдения. Нали постоянно обясняваш, че във Варна нямало зарядни и ме питаш защо с моите 10 000 км не си купувам електромобил да пестя. Въпреки, че Варна е пълна със зарядни станции, включително и в твоя квартал, а вече сто пъти съм ти отговорил че и на мен ми е по-изгодно да си карам автомобил втора употреба, защото от 2-3 000 лв за гориво годишно няма какво и как да спестя. Могат да пестят само тези които дават по 10-20 000 лв за гориво годишно
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    До 13.Тези коментари не са мои.Кола втора употреба ми върши перфектна работа,100 к.лв за електричка не давам.