Европейският парламент прие два законопроекта, които ще опростят зареждането на електрически превозни средства. По-специално, новите правила засегнаха опростяването на плащанията, скоростта на таксуване и наличността на мрежата.
Бързо нарастващото търсене на електрически превозни средства и появата на нови зарядни станции по основните маршрути доведоха до някои проблеми за собствениците. Това се отнася до объркването в платежните системи, използвани от различни държави от ЕС, липсата на високоскоростни терминали по определени маршрути и ненадеждността на самите зарядни устройства.
Според правилата, приети от Европейския парламент, по всички главни пътища в Европа терминалите за бързо зареждане трябва да бъдат монтирани на разстояние 60 км една от друга. До 2026 г. тяхната мощност трябва да бъде поне 400 kW, а до 2028 г. - 600 kW. Зарядните станции за електрически автобуси и камиони изискват от ЕС да бъдат поставени на всеки 120 км. В зависимост от пътя капацитетът на терминалите ще бъде от 1.4 до 2.8 MW.
До 2027 г. Европа ще създаде публична база данни със станции за зареждане с информация за наличността, времето за изчакване и цените, независимо от мрежата. Европейският парламент също изисква от операторите да създадат по-опростена система за плащане, по-специално чрез банкови карти или безконтактни устройства. В същото време клиентите трябва да виждат цените на услугите.
Нови мерки за гарантиране на надеждността на зарядните станции съща бяха предвидени от правителството на Великобритания. Целевият индикатор е 99% надеждност. Към днешна дата само терминалите за зареждане в Нидерландия отговарят на това ниво. Тази страна е световен лидер по брой електрически автомобили на глава от населението.
Планира се да се осигури надеждност чрез създаване на 24-часова гореща линия от операторите. Обединеното кралство също възнамерява да приеме изисквания за плащане и база данни, подобни на правилата на ЕС. По-специално безконтактни плащания, показване на цени, ценообразуване на киловатчас и данни в реално време за заетостта на станцията. Що се отнася до капацитета на станциите за бързо зареждане, във Великобритания той е определен на ниво от 8 kW и повече. Новите изисквания ще влязат в сила една година след приемането им.