IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европарламентът прие нови правила за зареждане на електромобили

Станциите за бързо зареждане трябва да бъдат разположени на 60 км една от друга

Европейският парламент прие два законопроекта, които ще опростят зареждането на електрически превозни средства. По-специално, новите правила засегнаха опростяването на плащанията, скоростта на таксуване и наличността на мрежата.


зарядни станции в ЕС


Бързо нарастващото търсене на електрически превозни средства и появата на нови зарядни станции по основните маршрути доведоха до някои проблеми за собствениците. Това се отнася до объркването в платежните системи, използвани от различни държави от ЕС, липсата на високоскоростни терминали по определени маршрути и ненадеждността на самите зарядни устройства.

Според правилата, приети от Европейския парламент, по всички главни пътища в Европа терминалите за бързо зареждане трябва да бъдат монтирани на разстояние 60 км една от друга. До 2026 г. тяхната мощност трябва да бъде поне 400 kW, а до 2028 г. - 600 kW. Зарядните станции за електрически автобуси и камиони изискват от ЕС да бъдат поставени на всеки 120 км. В зависимост от пътя капацитетът на терминалите ще бъде от 1.4 до 2.8 MW.

До 2027 г. Европа ще създаде публична база данни със станции за зареждане с информация за наличността, времето за изчакване и цените, независимо от мрежата. Европейският парламент също изисква от операторите да създадат по-опростена система за плащане, по-специално чрез банкови карти или безконтактни устройства. В същото време клиентите трябва да виждат цените на услугите.

Нови мерки за гарантиране на надеждността на зарядните станции съща бяха предвидени от правителството на Великобритания. Целевият индикатор е 99% надеждност. Към днешна дата само терминалите за зареждане в Нидерландия отговарят на това ниво. Тази страна е световен лидер по брой електрически автомобили на глава от населението.

Планира се да се осигури надеждност чрез създаване на 24-часова гореща линия от операторите. Обединеното кралство също възнамерява да приеме изисквания за плащане и база данни, подобни на правилата на ЕС. По-специално безконтактни плащания, показване на цени, ценообразуване на киловатчас и данни в реално време за заетостта на станцията. Що се отнася до капацитета на станциите за бързо зареждане, във Великобритания той е определен на ниво от 8 kW и повече. Новите изисквания ще влязат в сила една година след приемането им.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Но пък най-интересния феномен е че ежедневно минават по 2800 км и единственият параметър който ги интересува като си купуват автомобил е пробегът с едно зареждане, Но въпреки това зареждат само по 30 лв на седмица. Всяка седмица. 52 пъти в годината, за да минат 10 000 км за 1500лв. Но не ги устройва автомобил, който ако го заредят 52 пъти, пак веднъж седмично, могат да изминат 25 000 км за 500 лв.
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    #5, отвори plugshare (точка ком) и мигай на парцали ;)
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    Винаги съм се възхищавал на антиелектриците и техните семейства и съм ги обожествявал, защото карат два резервоара 2800 км, които изминават за 24 часа само с пет минутно спиране за зареждане. Това са супер хора и богове. За цяло денонощие нито един от тяхното семейство не ходи до тоалетна, не яде и не пие докато не пристигнат. А ние нормалните хора ходим поне няколко пъти до тоалетна, ядем минимум три пъти на денонощие и пием кафе И пушим цигари.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Фосилните водачи карат без спиране, понеже имат запек и катетър.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Колчо слепия ( преди 2 години )
    От София до Бургас 17 бързи зарядни с 46 колонки. Църна маца 2 колонки по 200kW. Ихтиман 2х150kW Долно вършило 100kW Церово 2х150kW KFC Калугерово 2х120kW OMV Динката 2х120kW Гелеменово 3х225kW McDonald's преди Пловдив 4х50kW Царацово 2х150kW KFC Белозем 2х120kW Оризово 2х150kW Mcdonald's Ямбол 4х120 OMV Дражево 2х120kW Нова загора 2х150 и още 5х225kW Полско пъдарево 180kW На разклона за Камено 4х150kW Jumbo преди Бургас 2х150kW
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Къде са тия зарядни станции в България? Аз до се нито една не съм видял. Сигурно ги крият някъде или са само в София.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Иначе на двете най-големи мрежи у нас на DC станциите повечето електрички са "plug & play" вече с много малки изключения - няма нужда от карти, приложения и т.н.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    #2, ти какъв тостер си карал и какво ти е показвал на таблото, че може да измине?Нашето е едно от най-зле откъм големина на батерията и може да мине преспокойно доста повече... А новите електрички с големи батерии пък с лекота се справят с 300-400 км извънградско каране. А зарядните, особено в южна България са на много по-често от 60 км вече, северна догонва, ама и там почват да се случват нещата. Много ме кефи незапознати пик-льoвци да хейтят на общо основание...
  • #2
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Зарядни станции на 60 километра,повече не могат да изкарат тостерите.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Въпреки скептицизмът на повечето българи, в България по този параметър се движим в едно от челните места и вече почти е изградена такава инфраструктура, като достъпността към мрежите на Финес е 99,9% от времето.