IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европарламентът прие нови правила за зареждане на електромобили

Станциите за бързо зареждане трябва да бъдат разположени на 60 км една от друга

Европейският парламент прие два законопроекта, които ще опростят зареждането на електрически превозни средства. По-специално, новите правила засегнаха опростяването на плащанията, скоростта на таксуване и наличността на мрежата.


зарядни станции в ЕС


Бързо нарастващото търсене на електрически превозни средства и появата на нови зарядни станции по основните маршрути доведоха до някои проблеми за собствениците. Това се отнася до объркването в платежните системи, използвани от различни държави от ЕС, липсата на високоскоростни терминали по определени маршрути и ненадеждността на самите зарядни устройства.

Според правилата, приети от Европейския парламент, по всички главни пътища в Европа терминалите за бързо зареждане трябва да бъдат монтирани на разстояние 60 км една от друга. До 2026 г. тяхната мощност трябва да бъде поне 400 kW, а до 2028 г. - 600 kW. Зарядните станции за електрически автобуси и камиони изискват от ЕС да бъдат поставени на всеки 120 км. В зависимост от пътя капацитетът на терминалите ще бъде от 1.4 до 2.8 MW.

До 2027 г. Европа ще създаде публична база данни със станции за зареждане с информация за наличността, времето за изчакване и цените, независимо от мрежата. Европейският парламент също изисква от операторите да създадат по-опростена система за плащане, по-специално чрез банкови карти или безконтактни устройства. В същото време клиентите трябва да виждат цените на услугите.

Нови мерки за гарантиране на надеждността на зарядните станции съща бяха предвидени от правителството на Великобритания. Целевият индикатор е 99% надеждност. Към днешна дата само терминалите за зареждане в Нидерландия отговарят на това ниво. Тази страна е световен лидер по брой електрически автомобили на глава от населението.

Планира се да се осигури надеждност чрез създаване на 24-часова гореща линия от операторите. Обединеното кралство също възнамерява да приеме изисквания за плащане и база данни, подобни на правилата на ЕС. По-специално безконтактни плащания, показване на цени, ценообразуване на киловатчас и данни в реално време за заетостта на станцията. Що се отнася до капацитета на станциите за бързо зареждане, във Великобритания той е определен на ниво от 8 kW и повече. Новите изисквания ще влязат в сила една година след приемането им.

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    20 минутно
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 2 години )
    Статията е преведена некадърно. Това на практика трябва да е сумарната мощност на всички колонки на зарядната станция. Засега има само едно превозно средство, което е трудно да се нарече лек автомобил, което според слуховете ще може да зарежда с 600 kW и това е пикапа на Тесла. Но знаеш каква е разликата между слухове и реалност. А иначе всяка една колонка на Тесла супер charger V4 на теория може да осигури 615 kW, а на зарядните на Тесла има десетки такива колонки, но засега няма такъв автомоб
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "До 2026 г. тяхната мощност трябва да бъде поне 400 kW, а до 2028 г. - 600 kW." Ако колите могат да поемат такива мощности ще зареждат повечето батерия за 5 - 10 мин
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 години )
    #5 "Къде са тия зарядни станции в България? Аз до се нито една не съм видял. Сигурно ги крият някъде или са само в София." Все още ли твърдиш, че във Варна няма нито една зарядна станция? Май пак си застанал пред клетката на жирафа в компанията на всички антиелектрици, цъкате с език и си коментирате " е па таково животно нема и нема как да има"
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Реално ( преди 2 години )
    За 2022 година Supercharger мрежата има 99.95% uptime и то на глобално ниво. Тоест надхвърля това, което за останалите мрежи още е мираж. Тайната е, че самите колонки са просто изводи, а трафовете са отзад някъде, както и че на тях се зарежда plug&charge, демек колата е разпозната при самото включване и няма карти, приложения и т.н.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ролекса ( преди 2 години )
    Още места за срещи с готини ора, без кебапчета и петна от масло.
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 2 години )
    Я обаче сметни, че вместо с едно зареждане в седмицата и 25 000 км на година с един електромобил, си губиш цели 40 секунди на седмица и го зареждаш четири пъти седмично, изминавайки 100 хиляди километра за 2000 лв годишно, дали няма да ти е по-евтино да си купиш чисто нова Тесла за 100 000 лв, вместо да караш 15-годишна toyota за 10 000 лв, която да ти харчи по 20 000 лв годишно за гориво за същите 100 000 км и да ти отнеме? Плюс 16 часа само висене по бензиностанции, което са два работни дни
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 и 12 ( преди 2 години )
    "Един електрически автомобил струва 100 хилки.Ще му избиеш парите за има няма 100 до 200 години при 10000 км пробег на година." Ееех, колко убедително звучи когато ти го кажеш в защита на гостенина, турбо, каскета и тинтири, гостенино без Ник, но когато аз кажа абсолютно същото, изведнъж се оказва че греша? Защо така този двоен стандарт? За разлика от вас, аз си признавам че ми е икономически неизгодно да си купя електромобил, а вие не си го признавате, а търсите под вола теле с време за зарежд
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11.Има само една маааалка незначителна подробност.Един електрически автомобил струва 100 хилки.Ще му избиеш парите за има няма 100 до 200 години при 10000 км пробег на година.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 7.Колчо,добре си ни информирал за зарядните станции.Остана само да си купиш електромобил.