IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.


Hyundai Ioniq 6


Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.


Kia EV6


„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.


0 от 500
  • #48
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 46 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав за нашата мила родна картинка. В други страни наблегнаха на фотоволтаици по покривите на домакинствата, които да си ползват тази енергия вместо да я продават скъпо. Но фактът е че заради фотоволтаиците цената на тока дори в България започна да пада по напълно пазарни принципи заради свръх предлагане когато пече слънце. Тоест онези пари вече започват да се изплащат с по-евтина енергия днес. Същото ще е и с батериите/електромобилите
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 44 ( преди 1 година )
    Мой е коментара, но искам да ми отговориш поне на първия въпрос. Прочете ли източника на информация преди да си напишеш мнението? Ако го беше прочел, дали щеше да си напишеш мнението? Ще кажеш ли какво пише в източника когато това събитие вече се е случило? Платили ли са на хората? Взели ли са им тока без тяхно позволение? Дори след като са позволили, могли ли са да откажат тегленето на ток от тяхната батерия, защото ще им трябва? Подозирам че отговора на първия въпрос ще е НЕ.
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Смяташ ли налагането на usb c порта" - Смятам го за добро решение на повечето компании, базирано на пазарни принципи. "Смяташ ли за грешка, субсидирането на фотоволтаиците" - Смятам го за супер гронза далавера, защото познавам доста бивши общинари от НДСВ и БСП, котито си купиха по няколко къщи и нови S класи през годините, защото "някой задължи да им се изкупува по 74 стотинки квч, а днес пнес караме райните потребители, да плащат за такива проекти.
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 41 ( преди 1 година )
    А защо смяташ че тексас не изгуби много повече от спирането на тока? Ако тази система работеше, въобще нямаше да се стигне нито до спирането на тока, нито до такива безпрецедентни цени на тока. Въпреки това казваш че тази система не е добра, а и по-добре тока да си спира като преди? Добре че никой не те пита, а в Тексас вече изградиха доста батерии за съхранение на енергия, за да се опитат да предотвратят бъдещи такива събития. Тези батерии струват милиарди, които можеше да бъдат спестени.
  • #44
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ... " и кой иска да го прави в бъдеще? Имаш ли някакви доказателства за това или това са само твои ВЯРВАНИЯ? " - Не и от статията. Аз се склщчвам, в отоговр на следният коемнтар. "Вероятно ще има и такъв регламент, но той ще е за изключително редки случаи, при тежки аварии когато е необходима". Ако е твой - Да, твърдо против съм. Ако не е твой, то няамм какво да ти кажа.
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 39 ( преди 1 година )
    Чакай малко сега, нали не мислиш че ти правя оферта с която искам да те излъжа че ще печелиш по 2000 долара и да ти взема парите? Тук не говорим ли за идеи? Има ли такова събитие или няма? Смяташ ли че е толкова важно дали по време на събитието тока е бил "само" 360 пъти по-скъп или 800 пъти както ти казах, за да се заяждаш за подробности , сякаш през следващо събитие цифрите ще са точно същите?
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Асен ( преди 1 година )
    До 40 "Искаш да се върнем на предишния вариант с обидни квалификации и неаргументирани твърдения?" - Да искам. Но ти не искаш. Искаш да прескочиш. "Тоест не те устройва вече разговора защото става въпрос за цифри факти и събития така ли да го разбирам? " Не, но каквото и да кажа, ти винаги ще се връщаш към тази си теза. Не ме устройва да водя разговор с човек, който използва обидни квалификации към ме. "Кой на кого е откраднал тока от батерията без негово позволение " - На никого засега ...
  • #41
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 36 - Самото събитие за което говориш, не би трябвало да се повтаря НИКОГА. А целия ти аргомент води до "Не би ли било прекрасно, да се случи и да изкараш 2000 долара". Да, много прекрасно. Икономиката изтича в таолетната, а някаолко души ще цуцат от системата.
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 37 ( преди 1 година )
    Тоест не те устройва вече разговора защото става въпрос за цифри факти и събития така ли да го разбирам? Искаш да се върнем на предишния вариант с обидни квалификации и неаргументирани твърдения? Аз ти дадох източниците на информация. Хайде сега дай твоите? Кой на кого е откраднал тока от батерията без негово позволение и кой иска да го прави в бъдеще? Имаш ли някакви доказателства за това или това са само твои ВЯРВАНИЯ?
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 36 - "Хайде не били 2000 долара, а били 2000 лв" - Което още тук е разминаване с твърдението ти, че боравиш с факти, защото фактите са ти грешни, да речем, че е невинна грешка. Моят проблем е с "Дали няма да има желаещи да изкарат лесни 2000 долара и да ползват такси с тях? " - Защото е подвеждащ коментар. Дали няма да има желаещи, системата да се грижи за тях? Рабира се, че има. 45 годии по-ксъно комунзмът се разпадна и още берем ядове.