IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.


Hyundai Ioniq 6


Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.


Kia EV6


„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 15 - И стига си харесва сам коментаритеее! Жалко е!
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз написах един ред, ти написа 4 и нищо не каза, но обвиняваш мен в "рапзнословия. Ок - ето ти фантсмафогория - идеята, че се изкарат "лесни 2000 долара" за заряда на колата ти е бясна фантасмагория.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За балансиране на мрежата, когато теглят от домашните батерии на Тесла ги компенсират с 2 долара за киловатчас, когато теглят от батериите им, при положение че дори да не е произведена от фотоволтаиците на покрива, тази енергия преди това е купена на 10 цента.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Кое е точно е фантасмагория? Хайде стига празнословия, кажи нещо конкретно с какво не си съгласен?
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 12 - Спри с фантасмагориите, моля ти се!
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Вероятно ще има и такъв регламент, но той ще е за изключително редки случаи, при тежки аварии когато е необходима" - НЕ! НЕ! Просот НЕ! Без такива "извънредни" регламенти. Без такива "аа ако падне метеорит" Не ме интесува. "Колко ток да ти иточат от батерията за 10 минути" - Да си запознат с принципа "Подай им пръст, ще ти отхапят ръката"?
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    А да не говорим, че не е нужно да ти я искат без пари, защото в такива случаи токът е адски скъп заради недостига и беше стигнал до 20 долара за киловатчас, а един умник точно тогава вместо да спре всички ненужни електроуреди за да разтовари системата, беше решил да си зареди батерията на теслата и му струваше 2000 долара. Ако можеше да върне тази енергия обратно можеше да получи вместо да плати 2000 долара. Дали няма да има желаещи да изкарат лесни 2000 долара и да ползват такси с тях?
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Хайде още един, дето ще му крадат енергията без негово позволение. Вероятно ще има и такъв регламент, но той ще е за изключително редки случаи, при тежки аварии когато е необходима огромна мощност за кратко, докато превключат централите, за да не стане блек аут като в Тексас, когато заради липсващи някакви смешни 100 мегавата, се претовари енергийната им система и като домино се самоизключи, а тази мощност е била необходима за около 5-10 минути. Колко ток да ти източат от батерията за 10 минути?
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често " - Скинър. Ами нали това е идеята на батерията, бе скинъре. "Съхранява" енергия, бе скинъре! Ти искаш, да давам от своята енергия, на "системата" за общото благо. Много социалистическо взе да ми става.
  • #9
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    То на вас антиелектриците затова ви карат батериите на телефоните само по една година и трябва да ги сменяте и затова ви е страх да си купите електромобил, защото и на него батерията ще му се скапе след една-две години. Просто сте технически неграмотни и не желаете да се ограмотите, но пък безрезервно вярвате във всякакви откачени теории и задължително вярвате в перпето мобиле и не признавате основни физични закони, защото чрез тях криели истината от вас.