IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.


Hyundai Ioniq 6


Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.


Kia EV6


„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    не знам как е при вас в германия но тук като си оставям телефона на заряд на 40 процента и на сутринта е празен видно енергото ми дърпа ток от батерията
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази идея има огромен потенциал. Само си представете 2 милиона електромобила свързани към мрежата със своите 11 kw бордови зарядни са едни управляеми 22 гигавата мощност в едната или другата посока. Това е мощността на 11 централи като АЕЦ Козлодуй. А по това време на годината общият товар на България в рамките на денонощието се колебае между 3 и 4,5 гигавата. Тоест електромобилите могат да осигурят от три до пет пъти повече мощност от необходимата.
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    За да ти точат батерията, трябва да има регламент за продажба на енергия, а освен това да си сключил договор с някой да ти я изкупува тази енергия, като с него да договорите кога и при какви условия може да тегли от нея, като ти по всяко време можеш да го забраниш от приложението. Достатъчно е първоначално да ползваш тази енергия за домакинството си, когато енергията е от мрежата е скъпа или е спрял тока, а да зареждаш когато има излишъци и енергията е евтина или си я произвеждаш сам.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще ти източи другите 30% ако си решил ти. Ще ти плащат да ти точат.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Фф ( преди 1 година )
    Глупостите....Идеята е вечер вкъщи след като колата ти е вече пълна , да можеш САМ да си ползваш енергията за къщата......и АКО искаш и към мрежата.Тук вече (Германия) се дискутира наредба в тази посока
  • #3
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да разбирам ли че ако имам 50% заряд, включа в зарядното пред офиса и системата може да реши че тъй като живея на близо 20 процента ще ми стигнат да се прибера и за общото благо да ми източи другите 30%?
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Аз казах ли ви? ( преди 1 година )
    Ето още едно "аз казах ли ви"! След задължителните зарядни станции и задължителните паркоместа на определен брой жители или посетители на нови сгради, ще дойде време и за задължителни двупосочни зарядни и задължително всеки електромобил да поддържа този стандарт. По този начин ще се елиминира нуждата от подсилване на електропреносната мрежа а също така и подсилване на електроразпределителната. На практика електромобилите и фотоволтаиците няма да ги претоварят, а ще ги облекчат.
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като собствениците им.