IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.


Hyundai Ioniq 6


Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.


Kia EV6


„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.


0 от 500
  • #68
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 64, 65,66 ( преди 1 година )
    А каква мислиш че е разликата с инвертор за фотоволтаици който прави постоянния ток от фотоволтаиците на променлив и го смесва с този в мрежата? Моя е достатъчно умен, за да ограничава производството на фотоволтаиците в зависимост от консумацията на къщата и да не връща ток обратно в мрежата, като поддържа консумацията от мрежата само 20W, когато фотоволтаиците произвеждат повече от това което консумирам, а когато произвеждат по-малко добавя недостигът от мрежата. Струваше ми 840 лв 3kW.
  • #67
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 62 ( преди 1 година )
    Напълно прав си. Електромобилите за сега са скъпи, но скоро ще станат по-евтини от ДВГ и вместо да плащаш когато ги включиш в зарядното, когато написаното в статията стане реалност на практика ще ти плащат за да ги включваш в зарядното. Пък и малко са хората, които ежедневно ползват заряда на батерията от от 80 до 20%, защото това са 300 км на ден, а това са 100 хиляди километра годишно. Освен това по-евтините железни батерии имат по-дълъг живот ако ги зареждаш до 100%, отколкото до по-малко.
  • #66
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Идеята не е нова и има огромна логика на теория. На практика въобще не е елементарна за осъществяване. Няма такива филми като смесване на ток от безброй източници без съответно не евтино оборудване. Иначе Хюндай/Киа имат изходи V2L - vehicle to load - ползва се допълнителен кабел дето струва 850 лв и в него може да се включи консуматор до 3 киловата, но това не е директно да го добавиш към захранването на къщата си или още повече да го пуснеш към енергото.
  • #65
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Идеята не е нова и има огромна логика на теория. На практика въобще не е елементарна за осъществяване. Няма такива филми като смесване на ток от безброй източници без съответно не евтино оборудване. Иначе Хюндай/Киа имат изходи V2L - vehicle to load - ползва се допълнителен кабел дето струва 850 лв и в него може да се включи консуматор до 3 киловата, но това не е директно да го добавиш към захранването на къщата си или още повече да го пуснеш към енергото.
  • #64
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Идеята не е нова и има огромна логика на теория. На практика въобще не е елементарна за осъществяване. Няма такива филми като смесване на ток от безброй източници без съответно не евтино оборудване. Иначе Хюндай/Киа имат изходи V2L - vehicle to load - ползва се допълнителен кабел дето струва 850 лв и в него може да се включи консуматор до 3 киловата, но това не е директно да го добавиш към захранването на къщата си или още повече да го пуснеш към енергото.
  • #63
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 60 ( преди 1 година )
    За това не се бях замислил. Написах стойностите изцяло от гледна точка на батерията - ток, който не води до сериозна деградация.
  • #62
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да ви издам една тайна електрофилчета, използваемия ви пробег е това което остава като извадите от 80% едни 20% сами се сетете защо, да ви са честити прескъпите играчки.
  • #61
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз на пропаганда на Телса не вярвам, очаквам за 8 години без значение пробега 30% деградация, освен това повечето електрички няма да са Тесла след време.
  • #60
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 58 ( преди 1 година )
    Така е колега. На практика 12% деградация е за първите и най-скапани батерии на Тесла, които на всичко отгоре имат безплатно бързо зареждане за целия си живот и в голяма част от случаите са били зареждани на супер charger с 1,5 С 150 kw. Но за домашно зареждане мощността която си дал 0,5 c 0,75c се равнява на 50 до 75 kw които са напълно недостижими в домашни условия. Капацитетът който дават на една клетка е за 0,2c а в домашни условия се достигат максимум 0,1 С. Тоест дори капацитета е по-голям
  • #59
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    българия е толкова далеч от електромобилността че е безмисленно да се коментира темата със съхранението на двупосочните източници на енергия това е само за богати общества и още нещо с краден ток електромобилите по добре ли вървят за един приател питам който е малко *** швед