IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов закон предвижда всички електромобили да бъдат „двупосочни"

Предложението е на властите в Калифорния, където технологията вече се използва

Длъжностните лица започват да осъзнават мощния потенциал на електрическите превозни средства. И тъй като глобалното затопляне води до по-екстремни метеорологични условия, електрическите превозни средства биха могли потенциално да се използват за подобряване на доставките на електроенергия в някои щати.


Hyundai Ioniq 6


Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. Местните власти предложиха законопроект, който ще изисква двупосочно зареждане за електрически превозни средства, като желанието им е това да се случи още след няколко години.

Двупосочното зареждане е способността на електрическото превозно средство едновременно да получава електричество от мрежата и да го връща обратно. Само няколко електрически автомобила в момента могат да се зареждат двупосочно: например Hyundai IONIQ 5, KIA EV6 и Ford F-150 Lightning. Калифорния вече е експериментирала с тази технология. През лятото на 2022 г. GM си партнира с енергийната компания на Северна Калифорния PG&E, за да разположи флотилия от електрически превозни средства, за да подсили електрическата мрежа на страната.

Новият законопроект беше предложен от щатския сенатор Нанси Скинър. Според него, до 2027 г. всички нови електрически превозни средства, продавани в щата, трябва да имат двупосочно зареждане. Законопроектът предвижда и създаване на фонд за развитие на двупосочна зарядна инфраструктура и инсталиране на зарядни станции.

Тъй като Енергийната комисия на Калифорния изчислява, че електрическите превозни средства ще имат 60 000 мегавата съхранена енергия до 2030 г., държавните служители виждат големи възможности за новата технологията. Скинър казва, че енергията, съхранявана в батериите на електромобилите, не бива да се губи.


Kia EV6


„Електрическите коли са акумулатори на енергия на колела. Защо да хабим тази енергия, като се има предвид, че повечето хора не използват превозното средство толкова често “, казва още Скинър.

Тя също така отбелязва, че осъществимостта на идеята трябва да бъде възможно най-проста и че потенциалът за използване на електрическа кола като батерия за дома може да направи електрическите автомобили още по-привлекателни. Но използването на електрически превозни средства като резервни генератори няма да е лесно и експерти, включително енергийни компании като PG&E, са на мнение, че държавата все още не е готова за подобна стъпка.

Експерти от The Mobility House, компания за съхранение на енергия в Северна Калифорния, твърдят, че са необходими стъпки като регулаторни и процедурни промени и инструменти, за да се предпазят работниците в комуналните услуги от наранявания с електрически превозни средства.

За щастие се разработват универсални стандарти, така че всички производители на автомобили и техните електромобили да могат да се "споразумеят", когато става въпрос за двупосочно зареждане. Ако законопроектът бъде приет, електрическите автомобили ще започнат да преминават към двупосочно зареждане от 1 юли 2024 г.


0 от 500
  • #58
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да допълня колегата по-долу - батериите имат многократно повече цикли на разреждане и зареждане, ако се ползват докъм 3/4 от капацитета си. Говорим за хиляди или десетки хиляди цикъла. А v2g прави точно това - зарежда 2-3 процента - дърпа 2-3 процента. На софтуера му се казва да не излиза от диапазона 20-80% (например), както ида не дърпа повече от 0,5C или 0,75C и животът на батерията при този режим е десетки години.
  • #57
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 55 ( преди 1 година )
    Не мислиш ли, че ставаш лаком и нагъл? Скоро излезе проучване, че след 1000 цикъла батерията на Тесла модел s губи 12% от капацитета си. Общината ти плаща по 200 долара на цикъл, тоест за тези 1000 цикъла ще ти плати 200 хиляди долара и на тебе ти се струват малко и ламтиш за още? Вярно нямате граници в безумните си искания и очаквания. Ти колко искаш да ти платят? Милион? Два? Или поне 3 милиона за да ти стигнат поне за половината батерия? Вярно сте зле с числата и реалността!
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 година )
    То и електромобилите не са измислени от Тесла, те са просто ги направи използваеми за масово навлизане. Точно както и калифорния не измислила двупосочното зареждане и технологията за връщане на енергия в мрежата, а просто е първата която се е възползвала в голям мащаб от тази технология.
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Общината в Калифорния ще ми покрие ли амортизацията на батерията в този случай, иначе ако са толкова еко нека примерно цяло лято да преобразуват енергията от слънцето в нещо друго и зимата или през нощта то да се ползва от нас, но не и за наша сметка.
  • #54
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    "Първите, които виждат потенциала за това, са властите в Калифорния. " Бре па тия иноватори.. японският CHAdeMO поддържа V2G още от 2014 насам. Разбира се, супер-дупер "иноваторите" от Тьеслъ и европейския CCS стандарт все още не го поддържат, но това определено е защото са супер-дупер иновативни и поне 10 години напред технологично от японците, нали така, ***? Ха-ха-ха!
  • #53
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да, като се върнахме на "техническите подробности", че 1 милион електромобила заместват мощности колкото 11 атомни реактора, вече е безинтересно. На практика това ще реши проблемът на фотоволтаиците, които работят само през деня. Тяхната енергия ще може да се съхранява в батериите на електромобилите, за да се ползва през нощта, за да се спре ползването на въглища и други изкопаеми горива през три от четирите сезона и да се ползват само през някои дни през зимата. Това може да са газови ТЕЦ
  • #52
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 50 ( преди 1 година )
    Е нали тази технология за двупосочно зареждане решава именно този проблем. Вместо да се занимават с бюрокрация да връщат енергия в мрежата, собствениците да могат да я зареждат в батерии за да я ползват когато им е необходима. Даже не е задължително да я зареждат в дома си. Използването на батерии увеличава гъвкавостта на решенията.
  • #51
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 49 ( преди 1 година )
    Отговори поне на въпроса, след толкова искане дали прочете източника на информацията? Системата за която ти говоря вече работи в Калифорния и няма нужда да спекулираш с въпроси на които вече е отговорено в статията. Ако искаш да печелиш се включваш в инициативата. Ако не искаш да печелиш никой не може да те задължи, дори хардуерът ти да има такава възможност. Ти ако не искаш ще има достатъчно желаещи които да повишат сигурността на системата, като в същото време свалят цените на тока.
  • #50
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 48 - Трябва много да внимаваме, В Дания тока гони лев на киловатчас. Соларните панели сега изискват проекто от професионална фирма, одобрена от държавата, искат да минат през общината, от там да подадът те и ти отделно друга молба до регионална инспекиця, да минат 3-4 пъи през вас, после да ти кажат "може", а след отва иксат една МАСИВНА вечнопокачваа се такса, която има за цел, вече, да отказва хората. Видиш ли - системата не може, да си позвли да има хора, които не плащат. Ще рухне иначе.
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 45 - Спри да ми зававаш по няколко въпроса за всяка втора моя дума. И стига с това "смяташ ли, смяташ ли". Питай някой чат бот, ако толкова ти трябва приятелче. Аз твърдя следното - Регулациите няма да ни помогнат. Работя в сфера, която е тежко регулиарна и сегашните регулации, предизвикват ситуацията, която уж трбваше да предотвратят. Моето твърдение е следното - Нанси Скинър иска да прокара никому ненужен закон, който ще е пореднат регулация, която ултимативно, помага само на кариерата