IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

CATL е готов с нови батерии за електрически самолети

Плътността им е 1,5 по-голяма от тази на акумулаторните клетки 4860 на Tesla

Китайският производител CATL обяви, че е на прага на технологична повратна точка за батериите за електрически превозни средства, като ще предложи такива с енергийна плътност до 500 Wh/kg. Това е достатъчно за използването им за изцяло електрически самолети.


CATL батерии


За сравнение, най-новата батерия на CATL за електромобили е натриево-йонна с енергийна плътност от 160 Wh/kg. В същото време батерийните клетки 4680 на Tesla, смятани за едни от най-модерните на пазара днес, имат енергийна плътност до 296 Wh/kg.

CATL може да постигне тези впечатляващи стойности благодарение на новата високопроводима биомиметична електролитна технология в кондензирано състояние, която създава самоадаптивна мрежова структура на микронно ниво. Тя може да регулира интерактивните сили във веригите, за да подобри проводимостта им.


CATL батерии


Новите батерии също ще използват катодни материали с ултрависока енергийна плътност и иновативни анодни и сепараторни материали, за да предложат добра производителност при зареждане и разреждане. В допълнение, тези материали ще помогнат за безопасността на батериите, твърдят от CATL.

„Пускането на тази авангардна технология нарушава ограниченията, които отдавна ограничават развитието на сектора на батериите и ще отвори нов сценарий за електрификация, съсредоточен върху високо ниво на безопасност и лекота“, се казва в официалното съобщение на компанията.


CATL батерии


В момента CATL работи активно с партньори за разработване на електрически пътнически самолети, които постигат стандарти за безопасност. Батериите ще се използват и в автомобилната индустрия, като се очаква да влязат в производство по-късно тази година.

„Тъй като електрификацията се простира от земята до небето, самолетите ще станат по-чисти и по-умни. Пускането на кондензирани батерии ще постави началото на ера на универсална електрификация на морския, сухопътния и въздушния транспорт, ще отвори повече възможности за развитие на индустрията и ще насърчи постигането на глобалните цели за въглеродна неутралност на по-ранна дата“, твърдят от компанията.


0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ди 24 ( преди 1 година )
    Е как познах че ще решите че първите електрически самолети трябва да са най-големите с най-дългия полет а след това да се минава на по-малки и леки самолети и чак най-накрая да оставят двуместните самолетчета да минат на батерии. При вас липсва логическо мислене а понякога си мисля че и самото мислене липсва. Вече ти отговорих че още от утре 737 може да започне да се движи с електрическа енергия. И даже ще си остане същия 737 с синтетично гориво произведено от ВЕИ.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Нещо с големината на 737 на батерии това десетилетие няма да има но както писах далеч не всички самолети са над 100 местни пътнически даже повечето не са такива а по-малки или пък товарни. Вече има учебни електрически в тях никого не те кара да се качваш нито пък аз мисля да се пробвам :D
  • #24
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Абе ти си пътувай с витлови толкова като те кефи!На мен времето ми е важно и колкото по бърз е полета, толкова по добре! Хайде първо да минат тестове тия батерии в реална експлоатация на нещо с големината на 737, да летят на височината и при температурите като 737 и тогава да ми обяснявате колко всъщност добре нили витловите! Аз летя между 12 и 20 пъти годишно, до сега на витлов не съм се качвал! Сигурно щото са много разпространени!
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Огромното мнозинство самолети са витлови защото обикновено са под 100 местни или пък са товарни, отделно са и хеликоптерите..
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    EDF. Прочетете, руски подложки, и се образовайте.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 16.Тесларев,да не си завършил ВВУ Долна митрополия?
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И как ще работят тия самолети на батерии? ще се върнем на витлови самолети ли?
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    O neee ( преди 1 година )
    До 16 - "батерията лесно може да се изхвърли и самолета олекне сериозно да планира дълго време" - много искам ти и подобни тебе "умници" да се точно там където ще падне батерията!!!! Запознат ли си изобщо със съвремените самолети и способности им да планират?! Имаш ли най-малка представа каква трябва да е площа на крилото спрямо масата и големината на самолета за да има планиране?! Айде първо прочети малко теория, преди да развиваш твои теории!
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами отговори, ***...
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами отговори, ***...