IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

CATL е готов с нови батерии за електрически самолети

Плътността им е 1,5 по-голяма от тази на акумулаторните клетки 4860 на Tesla

Китайският производител CATL обяви, че е на прага на технологична повратна точка за батериите за електрически превозни средства, като ще предложи такива с енергийна плътност до 500 Wh/kg. Това е достатъчно за използването им за изцяло електрически самолети.


CATL батерии


За сравнение, най-новата батерия на CATL за електромобили е натриево-йонна с енергийна плътност от 160 Wh/kg. В същото време батерийните клетки 4680 на Tesla, смятани за едни от най-модерните на пазара днес, имат енергийна плътност до 296 Wh/kg.

CATL може да постигне тези впечатляващи стойности благодарение на новата високопроводима биомиметична електролитна технология в кондензирано състояние, която създава самоадаптивна мрежова структура на микронно ниво. Тя може да регулира интерактивните сили във веригите, за да подобри проводимостта им.


CATL батерии


Новите батерии също ще използват катодни материали с ултрависока енергийна плътност и иновативни анодни и сепараторни материали, за да предложат добра производителност при зареждане и разреждане. В допълнение, тези материали ще помогнат за безопасността на батериите, твърдят от CATL.

„Пускането на тази авангардна технология нарушава ограниченията, които отдавна ограничават развитието на сектора на батериите и ще отвори нов сценарий за електрификация, съсредоточен върху високо ниво на безопасност и лекота“, се казва в официалното съобщение на компанията.


CATL батерии


В момента CATL работи активно с партньори за разработване на електрически пътнически самолети, които постигат стандарти за безопасност. Батериите ще се използват и в автомобилната индустрия, като се очаква да влязат в производство по-късно тази година.

„Тъй като електрификацията се простира от земята до небето, самолетите ще станат по-чисти и по-умни. Пускането на кондензирани батерии ще постави началото на ера на универсална електрификация на морския, сухопътния и въздушния транспорт, ще отвори повече възможности за развитие на индустрията и ще насърчи постигането на глобалните цели за въглеродна неутралност на по-ранна дата“, твърдят от компанията.


0 от 500
  • #46
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Четем коментари с научна фантастика на обитателите на 4ти километър.
  • #45
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А кой отрича нуждата от вятърни централи? Единственият проблем е че не могат да ги инсталират директно на летището пък и дори да могат, няма да е рентабилно, защото е много по-логично тази инвестиция да бъде направена на място с добър ветрови потенциал. А пък за нуждата от фотоволтаици през зимата въобще не си прав. Цените на тока през зимата по правило са по-високи защото нуждата от енергия е по-голяма, а производството по-малко. Пък и цената на фотоволтаиците постоянно пада, с малки изключения
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 42 ( преди 1 година )
    За зимата по-добро решение са перките защото панелите не са чак толкова по-евтини от тях за да се трупат 5 пъти повече от колкото са нужни лятото и да се прави гориво при ниска ефективност. Не знам какъв проблем са няколко десетки мегавата на няколко милиона души за летищата при положение, че ползват гигавати а 5 ГВТ са 5 000 мегавата достатъчни за милиони хора тоест ще им се увеличи нуждата с 1% или 50 мегавата примерно
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А този излишък през лятото може да се ползва за производство на синтетични горива за самолетите директно на летището, за да няма нужда от транспорт и за тях. Хиляди пъти ви обяснявам, че именно това е смисленото приложение на синтетичните горива, а не за леки автомобили които лесно могат да минат на ток. Синтетичните горива могат да се произвеждат и по средата на океана по маршрутите, за да не се налага зареждане на корабите за целия маршрут, за да се освободи още място за полезен товар.
  • #42
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А това за зимата винаги ми е било най-любимата част! Все давам пример с първоначалния ми опит със слънчеви колектори за топла вода преди 15-тина години, когато фотоволтаиците бяха адски скъпи и това все още изглеждаше идеално решение. Инсталирах си много на брой селективни панели, за да ми стига водата през зимата, но още през първото лято ги продадох и си инсталирах евтини турски, защото през лятото ми кипваше бойлера. Тоест има решение и за през зимата, а лятото просто ще има голям излишък!
  • #41
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Проста сметка на ум показва, че ако за 1 kWp са необходими 5м2 то за 1 мегават ще са необходими 5 000м2 следователно за 25 мегавата ще са необходими само 75 000 м2. А това е абсолютно смешна площ. Тоест спокойно може да се построи 200-300 мегавата централа директно на летището която освен, че ще захранва директно самолетите когато пече слънце, ще произвежда и достатъчно енергия за зареждане на батериите на зарядните станции, за когато не пече и за енергийните нужди на летището.
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Проста сметка на ум показва, че ако за 1 kWp са необходими 5м
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да през деня лесно. Но през нощта? Зимата имаш около 8 часа светла част. Останалите 16?
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 37 ( преди 1 година )
    Ами сигурно защото е масовите зарядни станции на тесла са с над 40 станции, но големите са с по 100. А също така, защото при новите си V4 супер charger, мощността вече е 350 kw и дори по малки зарядни станции ще трябва да осигуряват 25 мегавата пикова мощност.Пък и не знам защо това ти се струва огромна мощност, като може да бъде осигурена дори от слънцето само от площта на летището? А бързите зарядни станции така или иначе имат батерии да поемат пиковете.
  • #37
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    40 х 250кВч 25 мВч ли правят или 10? Откъде го измисли това 25?