IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

CATL е готов с нови батерии за електрически самолети

Плътността им е 1,5 по-голяма от тази на акумулаторните клетки 4860 на Tesla

Китайският производител CATL обяви, че е на прага на технологична повратна точка за батериите за електрически превозни средства, като ще предложи такива с енергийна плътност до 500 Wh/kg. Това е достатъчно за използването им за изцяло електрически самолети.


CATL батерии


За сравнение, най-новата батерия на CATL за електромобили е натриево-йонна с енергийна плътност от 160 Wh/kg. В същото време батерийните клетки 4680 на Tesla, смятани за едни от най-модерните на пазара днес, имат енергийна плътност до 296 Wh/kg.

CATL може да постигне тези впечатляващи стойности благодарение на новата високопроводима биомиметична електролитна технология в кондензирано състояние, която създава самоадаптивна мрежова структура на микронно ниво. Тя може да регулира интерактивните сили във веригите, за да подобри проводимостта им.


CATL батерии


Новите батерии също ще използват катодни материали с ултрависока енергийна плътност и иновативни анодни и сепараторни материали, за да предложат добра производителност при зареждане и разреждане. В допълнение, тези материали ще помогнат за безопасността на батериите, твърдят от CATL.

„Пускането на тази авангардна технология нарушава ограниченията, които отдавна ограничават развитието на сектора на батериите и ще отвори нов сценарий за електрификация, съсредоточен върху високо ниво на безопасност и лекота“, се казва в официалното съобщение на компанията.


CATL батерии


В момента CATL работи активно с партньори за разработване на електрически пътнически самолети, които постигат стандарти за безопасност. Батериите ще се използват и в автомобилната индустрия, като се очаква да влязат в производство по-късно тази година.

„Тъй като електрификацията се простира от земята до небето, самолетите ще станат по-чисти и по-умни. Пускането на кондензирани батерии ще постави началото на ера на универсална електрификация на морския, сухопътния и въздушния транспорт, ще отвори повече възможности за развитие на индустрията и ще насърчи постигането на глобалните цели за въглеродна неутралност на по-ранна дата“, твърдят от компанията.


0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 15 ( преди 1 година )
    Същото както когато горивото свърши. Даже тук има теоретичната ситуация ако батерията лесно може да се изхвърли и самолета олекне сериозно да планира дълго време. Силно ме съмнява да се планира за такъв реален сценарии, но ми се струва, че е интересна опция. Иначе ел самолетите имат проблем спрямо обикновените - максимално допустимото тегло за кацане е по-ниско от максималното за излитане. Когато си изгорил горивото няма грижи, но батерията няма да олекне с изтощаването.
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    не искам да мисля какво би станало ако батериите на самолета свършат...
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпросния основно учебен Пипистрел Велис има пробег около 150 км + резерв и батерията му е 140 кг с капацитет 25 квтч. С тази нова батерия и същите 140 кг би имал теоретично 60-70 квтч капацитет и пробег около 350 км тоест София-Бургас по въздух
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не бе братчед, 100 пъти ви се обяснява, че синтетичните горива и водородът всъщност са страхотният точно за самолети и кораби, да произвеждат ток за електрическите двигатели, а не за леките автомобили както си мислите вие.
  • #12
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Самолетът с батерии само ще подскача по пистата без да успее да отлепи от тежките батерии.Въздушни зарядни станции ще има ли?
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хахахаха ( преди 1 година )
    Винаги съм писал, че светът минава на ток и че най-добрата батерия все още не е измислена, но нашенците все още не могат да го разберат това.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Първия сертифициран електрически е двуместния Pipistrel Velis Electro и е предназначен предимно за ролята на учебен самолет, особено многократно последователно излитане и кацане.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами нормално. Обикновено до обиди опират хората които не могат да се аргументират културно, просто защото им липсват аргументи. А всъщност вие сте тези които задавате въпроса защо производителите на електромобили не започнат да налагат електромобилите от най-евтините модели, а електрическите самолети да започнат да се налагат от тежкотоварните през океански полети а накрая да оставят леките самолетчета които така или иначе летят по половин един час. При вас логика липсва, за да ви се обяснява!
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    4, Лондон -Париж има скоростни влакове, които са по удобни от полет и всичкото време преди него. Франция отдавна разкара вътрешни полети и ги покри с TGV. Париж Марсилия, 700км 4ч. До Лион 450км, 1.45.и т.н
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-масовия пътнически витлов самолет е De Havilland Canada Dash 8 който е с до 90 места, има над 1 200 бройки от него като се ползва основно от канадски и австралийски превозвачи. Крайсерската му скорост (демек икономична) е до 670 км/ч и има активни системи за контрол на шума като разбира се основно предимство е по-ниски разходи