Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Сливането между Nissan и Honda: прагматичен ход ли е това според вас, Карлос, или отчаяно хвърляне на зара?
"Не, по мое мнение, това е отчаян ход. Не е прагматичен, защото, откровено казано, е трудно да се видят възможните синергии между двете компании. Те не се допълват взаимно - имат едни и същи продукти, работят на едни и същи пазари. Двете марки са много, много сходни.
От друга страна, доколкото разбирам, в Honda не са били много въодушевени за тази сделка. Но в Япония се налага да се съобразяваш с METI, Министерството на икономиката, търговията и промишлеността. Изглежда, че METI играе голяма роля в тази сделка. Те се опитват да измислят нещо, което да съчетае решението на непосредствените проблеми на Nissan с дългосрочната визия на Honda".
"Не, по мое мнение, това е отчаян ход. Не е прагматичен, защото, откровено казано, е трудно да се видят възможните синергии между двете компании. Те не се допълват взаимно - имат едни и същи продукти, работят на едни и същи пазари. Двете марки са много, много сходни.
От друга страна, доколкото разбирам, в Honda не са били много въодушевени за тази сделка. Но в Япония се налага да се съобразяваш с METI, Министерството на икономиката, търговията и промишлеността. Изглежда, че METI играе голяма роля в тази сделка. Те се опитват да измислят нещо, което да съчетае решението на непосредствените проблеми на Nissan с дългосрочната визия на Honda".