Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Смятате, че Honda е притисната да направи това сливане?
"За мен в това няма никакво съмнение. Живял съм в Япония толкова години и осъзнавам колко влиятелно може да бъде министерството понякога. А от данните, които виждам за представянето на Nissan, то е окаяно поне от две-три години насам. Те имат проблеми с кеша, имат проблеми с инвестициите, отнасят тежък бой в Съединените щати, на практика се изтеглиха от Европа, в Китай ги предизвикват местните компании... И няма никакъв реален план за справяне с това. Nissan в момента е в режим на паника".
"За мен в това няма никакво съмнение. Живял съм в Япония толкова години и осъзнавам колко влиятелно може да бъде министерството понякога. А от данните, които виждам за представянето на Nissan, то е окаяно поне от две-три години насам. Те имат проблеми с кеша, имат проблеми с инвестициите, отнасят тежък бой в Съединените щати, на практика се изтеглиха от Европа, в Китай ги предизвикват местните компании... И няма никакъв реален план за справяне с това. Nissan в момента е в режим на паника".