IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Карлос Гон: Honda е притисната отгоре да вземе Nissan

Това са еднакви компании с еднакви продукти и еднакви пазари, каква е логиката, пита бившият шеф

Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
   
        
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

 

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 22 ( преди 47 минути )
    Колкото и да си повтаряш мокрите мечти, реалност няма са станат. Японците са най-високотехнологичните точно колкото московците са най-миролюбивите. Но ти и тях много ги обичаш, нали? Пръска ли ти се сърцето, че вече не могат да ти пръскат ззаадднника като преди, защото сега американци, европейци, украинци, китайци, японци, австралийци и др. пръскат техния?
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 3 часа )
    Не знам колко *** трябва да си, за да кажеш, че двете компании имат едни и същи продукти! Достатъчно е да погледнеш бусовете и джиповете само....
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 часа )
    Тротинетка, голям японолог си станал, ха-ха-ха. Япония е най-технологично напредналата страна, въпреки че разполага с най-малко ресурси. И това е резултат от най-правилният възможен бизнес/държавен модел. Апоропо, електромобилите в момента съществуват благодарение на японска технология - масовата надеждна литиево-йонната батерия.
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 19 ( преди 4 часа )
    Бъркаш електро-ентусиаст и електро-разбирач. Ентусиасти да спечелят бързи пари много в BETL, казината, форекс, но единици са тези, които имат знанията да ги изкарат. И с електротехнологиите е така. Японците доказаха, че не могат, иначе на обещания много им се получава.
  • #20
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    В заключение, Япония няма смислен ход, точно защото едрият бизнес там е срастнат с една много шовинистична и затворена държава. Ако държавата не се промени, автомобилостроенето там ше остане един спомен, както се случи с мобилните телефони, компютрите, телевизорите, аудиооборудването, видеонаблюдението, LCD матриците, а скоро и с климатиците, сензорите за камери, медицинското оборудване и почти всичко друго.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 5 часа )
    Японците са хитри - закачат набълбуканите електро-ентусуиасти от Нисан към стабилните електро-консерватори Хонда и нещата се оправят. Проблемът при европейските марки е че няма електро-консерватори и всички дружно вървят към киреча.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Японското автомобилостроене е в криза от доста преди пандемията. В него имаше 3 лагера: Тойотка, която се справя, но на чиито врат са виснали Субару, Сузуки и Мазда, защото те са все полуфалирали от 20 г.; Хонда, която от 15 г. е в технологично объркване, което кулминира с рязък спад в продажбите наскоро; и контролираните от европейците Нисан с воденичния камък Мицубиши, които съществуваха само заради европейските технологии управление и когато ги изгубиха, започна свободно падане.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 16 ( преди 5 часа )
    Мазда? Затова ли японски банки по заръка на японското правителство ги спасиха с 4 млрд. долара заем преди 2 години? Затова ли са със спадащи или стагниращи продажби всяка година? Затова ли купуват емисионни кредити всяка година? Затова ли всичките им модели следват една и съща крива- добри продажби първата година, след което рязък спад? Няма как през 2024 г. гамата ти да е съставена от атмосферни ДВГ и мега скъпи плъгин хибриди и да продаваш на някой друг, освен на шепа шшаарраанни.
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Длф ( преди 6 часа )
    До"7 Неграмотно ограничено умствено човече, ,ако си поне малко от малко запознат , ще знаеш че Мазда са доста развиващ се производител с добра печалба
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 6 часа )
    Очевидно идва "време разделно". В смисъл че бизнеса трябва да приеме че ще се раздели с идеите за вечен растеж, те печалбите отдавна вече са мираж за повечето фирми. Пазарът се свива, а те искат да продават повече и по скъпо. На кого? Сега покрай ел. колите пазарът намери няколко милиона балъци ама и те свършиха. От Тойота го казаха в прав текст - най еко и иконом. изгодно е да си поддържаш колата по дълго а не да я сменяш. Ама само с някой марки може, и само те ще оцелеят. Не и еднодневките.