Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Ако те са в режим "паника", това подкрепя тезата, че промишленото министерство е готово на всичко, за да ги спаси...
"Както казах, за мен в това няма логика от индустриална гледна точка. Както знаете, винаги идва моментът, когато трябва да избираш между производителност и контрол. Ако можеш да имаш и двете, най-добре, разбира се. Но понякога се налага да избираш, а в случая с METI те винаги избират контрола. Така че те са притиснали Honda, без съмнение".
"Както казах, за мен в това няма логика от индустриална гледна точка. Както знаете, винаги идва моментът, когато трябва да избираш между производителност и контрол. Ако можеш да имаш и двете, най-добре, разбира се. Но понякога се налага да избираш, а в случая с METI те винаги избират контрола. Така че те са притиснали Honda, без съмнение".