IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мегасделката е в ход: Honda поглъща Nissan

Преговорите между двете японски компании вече вървят, твърдят Nikkei и The Financial Times

Японските гиганти Nissan и Honda вече са започнали преговорите около предстоящото си обединение, съобщават Nikkei и The Financial Times, позовавайки се на свои собствени източници в процеса. Това би създало третата най-голяма автомобилна компания в света по производствен капацитет, и гигант с пазарна капитализация над 52 милиарда щатски долара. Скептици като бившия шеф на Renault-Nissan Карлос Гон обаче окачествяват предлаганата сделка като директно поглъщане на Nissan от страна на Honda.
  
   
обединение Nissan Honda
  
       
И двете компании са изправени пред сериозни предизвикателства заради нарастващата конкуренция на китайските производители и по-слабия от очакваното интерес към електрифицираните им модели. В по-тежко състояние е Nissan, чийто акции се обезцениха с 40% тази година и чийто главен изпълнителен директор призна, че в предложения едногодишен план за преструктуриране е заложено на карта самото оцеляване на компанията.

Пред потенциалната сделка обаче има и немалко пречки. Обединението на двата гиганта ще е свързано със значителни съкращения на работна ръка и може да предизвика силен политически отпор в Япония. Засега не е ясна и позицията на Renault. Френската компания дълги години бе главен акционер в Nissan и макар да намали принудително участието си покрай преструктурирането в последните години, все още запазва съществен дял.

Понастоящем Honda и Nissan са втората и третата най-голяма автомобилна компания в Япония (след Toyota), и през миналата година произведоха общо 7.4 милиона автомобила.
  
   
Графика, пазарна капитализация, автомобилни компании, Tesla
Пазарната капитализация на водещите автомобилни компании към края на ноември. Тази на Nissan се сгромоляса до едва 9.5 млрд. долара

       
На този етап Nissan отказва да коментира информацията в Nikkei. От Honda заявиха само, че "обсъждат възможностите за сътрудничество в бъдеще". Информацията обаче се оказа достатъчна да повиши цената на акциите на Nissan с цели 20%. По-рано тази година шефът на компанията Макото Учида бе казал, че "Новопоявилите се играчи са много агресивни и напредват с невероятна скорост. Не можем да спечелим това съревнование, ако се придържаме към конвенционалната мъдрост и традиционния подход".
  
     

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 11 минути )
    Водород ще зареждаш откъдето ще зареждаш и ток. Нали знаеш че не можеш да стигнеш от София до морето с електромобил защото няма къде да заредиш. Или така ВЯРВАХА до скоро голяма част от тези които пишат тук. Те ВЯРВАТ, че водородните станции се изграждат по-бързо и по-лесно, защото могат да се ползват настоящите бензиностанции. Даже имаше един дето вярва, че можеш да ползваш оборудването за пропан-бутан.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 20 минути )
    Не може да си горделив народ когато си народ от скъсаци
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до долните ( преди 21 минути )
    Няма какво да гледаме никой няма да кара на водород.Ти примерно ако имаш водородна кола къде ще я заредиш?
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    И после ( преди 25 минути )
    Рено после поглъща Хонда
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 39 минути )
    Увeличете пeниca си с поне 11 см, получете твърда epeкция и накарайте приятелката си да свъpши поне пет пъти подpед: гаpантиран ефект, доказан с научни изследвания. Ето тази статия:---- https://come.ac/titan
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 59 минути )
    Би ли отговорил на въпросите от коментар 4? "Китайския пазар на електромобили расте с 50% годишно, а вече е достигнал над 50% дял. Колко години още мислиш че може да расте с 50% годишно? Досега основната цел на китайските производители беше да завземат най-големия пазар на света - собствения. Чак когато мястото на него свърши и изгонят " "натрапниците", ще мислят за по-малките пазари. От тази гледна точка, кога ВЯРВАШ че ще е това?"
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 час )
    Явно не си прочел статията, за да видиш какво е признал един мъдър японец. А японците са горделив народ и това признание значи много от японец. "По-рано тази година шефът на компанията Макото Учида бе казал, че "Новопоявилите се играчи са много АГРЕСИВНИ и напредват с НЕВЕРОЯТНА СКОРОСТ. Не можем да спечелим това съревнование, ако се придържаме към конвенционалната мъдрост и традиционния подход".
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Китайски марки се продават Европа от 10-тина години. И освен МГ друг няма съществен успех. А дори МГ вероятно го дължи в голяма степен на това че много хора не знаят че свъщност са китайци. Та колко далечен хоризонт гледат? 100 години?
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 час )
    Когато чета подобни въпроси, винаги се сещам за една случка с дъщеря ми като малка. Заедно с нея засадихме няколко плодни дръвчета в двора И тя обеща да ги полива за да берем собствени плодове. Още първия ден ги Поля три пъти и попита къде са ябълките. Това продължи през следващите няколко седмици. Всеки ден питаше защо няма праскови още след като се грижи толкова много за тях. Има си естествени процеси и не можеш да очакваш китайците да завладеят Европейския пазар за три седмици!
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Японската партия от друга страна от години е наложила вето на електромобилите и влага всички сили и средства - милиарди долари, хибридна война, дезинформация и лобизъм в коренно различна посока - водородът. Да видим коя технология ще победи в световен мащаб.