IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Nissan предупреждава: „Имаме 12 или 14 месеца да оцелеем“

Японската марка спешно търси нов инвеститор, за да премине през трудната следваща година

Nissan Motor Corporation търси нов основен инвеститор, докато компанията се бори с това, което нейното ръководство нарече „авариен режим“. Мерките включват съкращаване на 9000 работни места, намаляване на 20% от глобалния производствен капацитет, разпродажба на дяловете в Mitsubishi и забавяне на пускането на нови модели. Според представител на Nissan, марката може да има само 12 до 14 месеца, за да обърне нещата и да гарантира оцеляването си.


Nissan


Докато всичко това се случва, Renault продава акции на Nissan. Френският производител притежаваше до 46% от японската марка, но сега този дял е под 40%. В същото време Honda финализира сделка с Nissan за съвместна разработка на електрически превозни средства.

Според Financial Times поне двама неназовани високопоставени служители на Nissan са потвърдили, че марката търси нов основен инвеститор. „Имаме 12 или 14 месеца да оцелеем. Това ще бъде трудно и в крайна сметка се нуждаем от Япония и САЩ, за да генерираме пари“, коментира един от тях.

Най-логичното решение в случая изглежда намеса на Honda, която да бъде този основен инвеститор, или Renault да продаде своите акциите в Nissan директно на конкурентната марка. Първият вариант беше обявен още през август от бившият главен изпълнителен директор на Nissan - Карлос Гон, който направи доста смела прогноза.

„Не мога да си представя нито за момент как Nissan и Honda ще работят заедно, освен ако това не е поглъщане от страна на Honda не само на Nissan, но и на Mitsubishi“, коментира тогава Гон.

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Гон от кога го каза че Япония е една държава въздух под нълягъне и че се крепят само заради Американдката база в Окинава и породеното чувство за вина заради Хирошима и Газаки.
  • #28
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    РУК, прав е Тротинетката че бързите изяждат бавните, но както винаги пропуска факта че с растежа бързите също стават бавни. Иначе казано: трудно е да стигнеш на върха, но далеч по-трудно е да се задържиш там. Аз лично не виждам изгледи Тойота да слезе оттам скоро.
  • #27
    4 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Ахахаха, чудих се от къде ми е познат тоя цитат дето Митьо използва и Гугъл ми помогна "На пазара не големите риби изяждат малките, а бързите риби изяждат бавните" пропагандно клипче на пирамидата Исторически парк! Мите, все повече ми падаш в очите(а мислих, че повече от това не може)Страшни ментори имаш! Дани тестпилота на Ахмедомобила и Фараончо Пирамидков от Исторически парк!Не Мите,бързите риби ядат бавните само в Исторически парк и в твоите теории!Бизнесмена с термопомпата :-) :-) :-)
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 1 месец )
    Може ли да дадеш пример за пазар на който китайците се налагат бързо освен китайския или пак вадиш от едно изключение генерални изводи? Дори на руския пазар не могат да се наложат при условие, че всичките им конглокентни са реално черен внос и още не могат да минат 50% пазарен дял! Знам, че живееш в измислен свят в който всичко е така както си го мислиш, но бива от време на време да прочиташ и статии които не ти харесват.
  • #25
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За съжаление на японците, всичките им автомобилни компании работят изключително на шовинистичен принцип, затова правят едни и същи грешки. Затова и направиха измамата с Гон - не можаха да приемат чужд концерн да контролира една от най-големите им марки. Сега си ядат попарата. Рено представиха собствен хибрид без скоростна кутия, който честно казано е гениален. Електромобилите им са оценени много високо, макар че цената им все още е висока. А най-високата технология на Нисан доскоро беше Чадамо.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    Китайците са бързи в технологиите. Бързи са и в производството. Бързо се налагат и на пазарите с най-голям растеж. Примерно китайския. Знам че живеем в Европа и говориш патриотично, но Европейския пазар е залязващ, ако бъдеш честен. Освен това и ти си пропуснал урока по геометрична прогресия. В началото дори 200-300% годишен ръст означават малко бройки. Ефектът идва с годините. Днес и китайските електромобили са все още скъпи в Европа.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 1 месец )
    Както ти казах, в бизнеса бързите риби изяждат бавните. Който се бави ще бъде изяден от китайците, които вече предлагат автомобили с 500 киловата зареждане. Няма да цитирам китайските източници, а ще приема по реалистичен разход от 20kWh/100км което означава зареждане на 200 км за под 5 минути. Бавно ли ти се вижда? Докато мигнеш с очи, 500 kW ще е стандарт за зарядните станции, А след две мигания и за електромобилите. Corolla ще се продава все по-трудно и като нова и като стара.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дифорс ( преди 1 месец )
    Не ме разбирайте погрешно, аз харесвам електромобилите. Тествал съм почти всичко, което се продава ново към момента, но лично за мен не им е дошло времето, поради описаните по-долу причини.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До до пръцльо #19 ( преди 1 месец )
    Абе баце, я виж най-отворения и конглокентен пазар - Европа, къде са бързите китайци? Сумарно с по-малък дял от киа.
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Дифорс ( преди 1 месец )
    Цената на електромобилите не е определяща за техния успех. Към момента не бих си купил електромобил, дори да е по-евтин от аналогичен хибрид от Тойота. Това разбира се ще се промени, когато може лесно да си зареждаш колата за кратко време, когато можеш да минеш поне 800-900 км с едно зареждане, когато цената на батериите достигне някаква прилична стойност, което ще позволи на елките да задържат цени и да се търсят на вторичния пазар.