IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Nissan предупреждава: „Имаме 12 или 14 месеца да оцелеем“

Японската марка спешно търси нов инвеститор, за да премине през трудната следваща година

Nissan Motor Corporation търси нов основен инвеститор, докато компанията се бори с това, което нейното ръководство нарече „авариен режим“. Мерките включват съкращаване на 9000 работни места, намаляване на 20% от глобалния производствен капацитет, разпродажба на дяловете в Mitsubishi и забавяне на пускането на нови модели. Според представител на Nissan, марката може да има само 12 до 14 месеца, за да обърне нещата и да гарантира оцеляването си.


Nissan


Докато всичко това се случва, Renault продава акции на Nissan. Френският производител притежаваше до 46% от японската марка, но сега този дял е под 40%. В същото време Honda финализира сделка с Nissan за съвместна разработка на електрически превозни средства.

Според Financial Times поне двама неназовани високопоставени служители на Nissan са потвърдили, че марката търси нов основен инвеститор. „Имаме 12 или 14 месеца да оцелеем. Това ще бъде трудно и в крайна сметка се нуждаем от Япония и САЩ, за да генерираме пари“, коментира един от тях.

Най-логичното решение в случая изглежда намеса на Honda, която да бъде този основен инвеститор, или Renault да продаде своите акциите в Nissan директно на конкурентната марка. Първият вариант беше обявен още през август от бившият главен изпълнителен директор на Nissan - Карлос Гон, който направи доста смела прогноза.

„Не мога да си представя нито за момент как Nissan и Honda ще работят заедно, освен ако това не е поглъщане от страна на Honda не само на Nissan, но и на Mitsubishi“, коментира тогава Гон.

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 месец )
    От толкова години не можеш да разбереш за какво ти се говори. В бизнеса бързите риби изяждат бавните, а не е както в животинското царство големите риби да изяждат малките. Както китайците така и Тесла са много по-бързи от Toyota. Но както виждаш китайците са по-бързи от Тесла и завземат пазара много по-бързо. Не виждаш ли, старите автомобилни марки започнаха да падат като плочки от домино? Тесла има срив и продавам повече бройки, а Toyota има ръст на хибридите и продава по-малко бройки от 2023
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Дежавю ( преди 1 месец )
    Две поредни мнения в рамките на една минута които казват коренно противоположни мнения. Значи на Toyota са и необходими 20 години за да си организира веригата за доставки, но ако китайците които си организират тази верига вече 30-та година догодина започнат да продават повече електромобили от Toyota, то Toyota ще съкрати този срок от 20 години на една година и ще започне да продава повече от тях. Последно Кое е вярното? Може или не може да си организира верига за доставки и производство на батер
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    А след 2 години електромобилите ще са по-евтини, ама някой друг път. Когато евентуално това стане, Тойота ще са задминали Тесла по продажби.
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тротинетка, плавният преход е естествен, бързият разчита на безумни субсидии, които никой освен Китай не е готов да даде. Само че и на Китай субсидиите няма как да продължават вечно. Плавният преход е по-добър, защото, както вече казах, е по-ефективен по отношение редуциране на емисиите и разработването на веригите за доставки.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 месец )
    Ти ще се опитваш да ми обясниш, но аз все още не разбирам защо смяташ че е много по-добре 10-20 години постепенен преход , отколкото рязък преход за две-три години към електромобили и възобновяеми източници? Китайците вече са измислили и решение на проблема със зарядната инфраструктура - зарядни на 480 kW които ползват само 40 kW от мрежата. А освен това заради санкциите имат излишен капацитет на производство на батерии и ги пренасочват за съхранение на енергия в мрежата, включително в България.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Предвид реалността и реалния напредък на китайците, които вече са технологични лидери при батериите и вече заливат с тях целия свят, смяташ ли че подхода на Toyota да започне да прави същото след 20 години е правилен? Ако след 2 години електромобилите вече са по-евтини както от хибридите, така и от автомобилите с ДВГ, смяташ ли че клиентите ще подкрепят Toyota в мнения 20-годишен преход?
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тротинетка, както многократно съм ти разяснявал, примерът на Тойота и Хонда е плавен преход двг -> хибриди -> плъгин хибриди -> електромобили. При него има по-ефективно редуциране на емисиите, по-плавно разработване на веригите на доставки и съответно запазване на добрите маржове на печалба.
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    А ти ако беше помислил малко, щеше да се сетиш че зелените европейски утопии нямат нищо общо с фалита на nissan. Ако беше помислил още по-малко, почти колкото да пазиш равновесие, щеше да се сетиш, че преходът към електромобили не се движи от Европа а от Китай, които казаха на Европа и на света - това зелената сделка е нещо хубаво, ама ще се включим когато сме готови след 2040 година, дотогава не ни закачайте. И хоп те са първите, които започнаха да си намаляват въглеродните емисии още сега
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    10-ти автоиндустрията, конкретно в Европа, политиците и разказаха играта. Защото зелените водени от някакви илюзии и утопии, подхранвани от доста лъжливи твърдения, репшиха, че всичко става само със забрани и пренебрегване на техническия напредък. Излишно е да ти обяснявам повече, ако поне малко се интересуваше от теми извън розовото е-бъдеще, щеше да знаеш.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    "Leberknoedl ( преди 1 час )Поредната жертва на неправилния преход към електрификация. Да вземат пример от Хонда и Тойота." И какъв е примерът на honda и Toyota при прехода към електрификация? Само след няколко години резултатът им ще е същия като на nissan. Ще има да се хвалят че са били най-добрите миналия век, но автомобилната промишленост рязко е завила в друга посока, а те са пропуснали отбивката. Поне nissan ще остане в историята като най-масовия електромобил в началото на прехода