IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мегасделката е в ход: Honda поглъща Nissan

Преговорите между двете японски компании вече вървят, твърдят Nikkei и The Financial Times

Японските гиганти Nissan и Honda вече са започнали преговорите около предстоящото си обединение, съобщават Nikkei и The Financial Times, позовавайки се на свои собствени източници в процеса. Това би създало третата най-голяма автомобилна компания в света по производствен капацитет, и гигант с пазарна капитализация над 52 милиарда щатски долара. Скептици като бившия шеф на Renault-Nissan Карлос Гон обаче окачествяват предлаганата сделка като директно поглъщане на Nissan от страна на Honda.
  
   
обединение Nissan Honda
  
       
И двете компании са изправени пред сериозни предизвикателства заради нарастващата конкуренция на китайските производители и по-слабия от очакваното интерес към електрифицираните им модели. В по-тежко състояние е Nissan, чийто акции се обезцениха с 40% тази година и чийто главен изпълнителен директор призна, че в предложения едногодишен план за преструктуриране е заложено на карта самото оцеляване на компанията.

Пред потенциалната сделка обаче има и немалко пречки. Обединението на двата гиганта ще е свързано със значителни съкращения на работна ръка и може да предизвика силен политически отпор в Япония. Засега не е ясна и позицията на Renault. Френската компания дълги години бе главен акционер в Nissan и макар да намали принудително участието си покрай преструктурирането в последните години, все още запазва съществен дял.

Понастоящем Honda и Nissan са втората и третата най-голяма автомобилна компания в Япония (след Toyota), и през миналата година произведоха общо 7.4 милиона автомобила.
  
   
Графика, пазарна капитализация, автомобилни компании, Tesla
Пазарната капитализация на водещите автомобилни компании към края на ноември. Тази на Nissan се сгромоляса до едва 9.5 млрд. долара

       
На този етап Nissan отказва да коментира информацията в Nikkei. От Honda заявиха само, че "обсъждат възможностите за сътрудничество в бъдеще". Информацията обаче се оказа достатъчна да повиши цената на акциите на Nissan с цели 20%. По-рано тази година шефът на компанията Макото Учида бе казал, че "Новопоявилите се играчи са много агресивни и напредват с невероятна скорост. Не можем да спечелим това съревнование, ако се придържаме към конвенционалната мъдрост и традиционния подход".
  
     

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    И после ( преди 3 часа )
    Рено после поглъща Хонда
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 3 часа )
    Би ли отговорил на въпросите от коментар 4? "Китайския пазар на електромобили расте с 50% годишно, а вече е достигнал над 50% дял. Колко години още мислиш че може да расте с 50% годишно? Досега основната цел на китайските производители беше да завземат най-големия пазар на света - собствения. Чак когато мястото на него свърши и изгонят " "натрапниците", ще мислят за по-малките пазари. От тази гледна точка, кога ВЯРВАШ че ще е това?"
  • #10
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 3 часа )
    Явно не си прочел статията, за да видиш какво е признал един мъдър японец. А японците са горделив народ и това признание значи много от японец. "По-рано тази година шефът на компанията Макото Учида бе казал, че "Новопоявилите се играчи са много АГРЕСИВНИ и напредват с НЕВЕРОЯТНА СКОРОСТ. Не можем да спечелим това съревнование, ако се придържаме към конвенционалната мъдрост и традиционния подход".
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Китайски марки се продават Европа от 10-тина години. И освен МГ друг няма съществен успех. А дори МГ вероятно го дължи в голяма степен на това че много хора не знаят че свъщност са китайци. Та колко далечен хоризонт гледат? 100 години?
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 3 часа )
    Когато чета подобни въпроси, винаги се сещам за една случка с дъщеря ми като малка. Заедно с нея засадихме няколко плодни дръвчета в двора И тя обеща да ги полива за да берем собствени плодове. Още първия ден ги Поля три пъти и попита къде са ябълките. Това продължи през следващите няколко седмици. Всеки ден питаше защо няма праскови още след като се грижи толкова много за тях. Има си естествени процеси и не можеш да очакваш китайците да завладеят Европейския пазар за три седмици!
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Японската партия от друга страна от години е наложила вето на електромобилите и влага всички сили и средства - милиарди долари, хибридна война, дезинформация и лобизъм в коренно различна посока - водородът. Да видим коя технология ще победи в световен мащаб.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    И за това ли всяка седмица слушаме статия как нов Китайски производител стъпва в Европа с намерение да залее пазара и повече не чуваме за него. BYD нон стоп се опитват да се разширяват и какво я имат 10% експорт на електрички я не. Това просто така за спорта ли го правят? Без реални намерения. Другия момент виждаме какви са им евтините електрички: Leapmotor за 40к лв с 35кВч батерия 12сек 0-100 и макс зареждане 50кВ (редно 35) - мерси.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Друга тема за размисъл. Само до преди две години, 20% от икономиката на Китай се движеше от строителството на жилища. Други 20% от обзавеждането на тези жилища. Но както ЗНАЕМ, жилищния балон в Китай се спука. Тоест 40% от китайската икономика буксува. Няма как да изнасят евтини жилища по света. Затова от миналата година имат нова цел. Светата Троица фотоволтаици, батерии и електромобили. За тях има огромен пазар както в Китай така и по целия свят. Заръка от партията.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 3 часа )
    Има един основен проблем в логическата ти конструкция. Гледаш моментна снимка без да следиш тенденциите. Китайския пазар на електромобили расте с 50% годишно, а вече е достигнал над 50% дял. Колко години още мислиш че може да расте с 50% годишно? Досега основната цел на китайските производители беше да завземат най-големия пазар на света - собствения. Чак когато мястото на него свърши и изгонят " "натрапниците", ще мислят за по-малките пазари. От тази гледна точка, кога ВЯРВАШ че ще е това?
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Ел пазара расте съществено само и единствено в Китай. Също така Китайския ел пазар е над 65% от световния. А там нормално китайските марки да са силни. Извън Китай, на втория по големина пазар - Европа (около 20%) има голям спад. На третия - САЩ (10%) има слаб ръст но той май вече изостава под ръста на общия пазар на автомобили, т.е. губят дял и там.