IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Мегасделката е в ход: Honda поглъща Nissan

Преговорите между двете японски компании вече вървят, твърдят Nikkei и The Financial Times

Японските гиганти Nissan и Honda вече са започнали преговорите около предстоящото си обединение, съобщават Nikkei и The Financial Times, позовавайки се на свои собствени източници в процеса. Това би създало третата най-голяма автомобилна компания в света по производствен капацитет, и гигант с пазарна капитализация над 52 милиарда щатски долара. Скептици като бившия шеф на Renault-Nissan Карлос Гон обаче окачествяват предлаганата сделка като директно поглъщане на Nissan от страна на Honda.
  
   
обединение Nissan Honda
  
       
И двете компании са изправени пред сериозни предизвикателства заради нарастващата конкуренция на китайските производители и по-слабия от очакваното интерес към електрифицираните им модели. В по-тежко състояние е Nissan, чийто акции се обезцениха с 40% тази година и чийто главен изпълнителен директор призна, че в предложения едногодишен план за преструктуриране е заложено на карта самото оцеляване на компанията.

Пред потенциалната сделка обаче има и немалко пречки. Обединението на двата гиганта ще е свързано със значителни съкращения на работна ръка и може да предизвика силен политически отпор в Япония. Засега не е ясна и позицията на Renault. Френската компания дълги години бе главен акционер в Nissan и макар да намали принудително участието си покрай преструктурирането в последните години, все още запазва съществен дял.

Понастоящем Honda и Nissan са втората и третата най-голяма автомобилна компания в Япония (след Toyota), и през миналата година произведоха общо 7.4 милиона автомобила.
  
   
Графика, пазарна капитализация, автомобилни компании, Tesla
Пазарната капитализация на водещите автомобилни компании към края на ноември. Тази на Nissan се сгромоляса до едва 9.5 млрд. долара

       
На този етап Nissan отказва да коментира информацията в Nikkei. От Honda заявиха само, че "обсъждат възможностите за сътрудничество в бъдеще". Информацията обаче се оказа достатъчна да повиши цената на акциите на Nissan с цели 20%. По-рано тази година шефът на компанията Макото Учида бе казал, че "Новопоявилите се играчи са много агресивни и напредват с невероятна скорост. Не можем да спечелим това съревнование, ако се придържаме към конвенционалната мъдрост и традиционния подход".
  
     

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 7 rate down comment
    до долните ( преди 11 месеца )
    Кара се разбира се метана и пропан бутана скоро ще изместят дизела.До 21И за двете има бутилки от по 200 бара налягане което доказва че са взаимо заменяеми справка имтернет.А това за пропан бутана дори няма да йоментирам.Човек който не прави разлика между метан и пропан бутан е сигурен чризнак че разговора е безпредметен
  • #21
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 19 ( преди 11 месеца )
    Разбира се че е ВЯРА, защото ви липсват ЗНАНИЯ. Достатъчно е да ЗНАЕШ какви са наляганията на пропан-бутан, метан и водород. Тези знания директно елиминират без грам остатък ВЯРАТА. Кажи трите налягания и потвърди ако можеш, че са необходими само малки изменения? Точно затова се уморих да повтарям че във водорода вярват в технически неграмотни хора.
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    един там ( преди 11 месеца )
    А защо просто не се кара на метан и пропан-бутан? Готови и доказани технологии, които използват вече съществуваща такава (ДВГ) и отпечатъка им в/у околната среда е по-малък от на другите...Просто повече модели с фабрична АГУ.
  • #19
    3 rate up comment 8 rate down comment
    до 19 ( преди 11 месеца )
    То не е до вяра а до факти.Естествено че може с леки измененияА че батериите не са бъдещето е повече от сигурно.
  • #18
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 11 месеца )
    Има една българска поговорка. Присмял се хърбел на щърбел. Та и ти така. Вярващите че инфраструктурата за зареждане на метан може да се ползва за водород са почти толкова технически неграмотни, като тези които вярват, че инфраструктурата за пропан бутан може да се ползва за водород или дори за метан. За водородът се изисква много по-сложно и скъпо оборудване. Най-евтината зарядна станция започва от милион и не може да бъде изградена в близост до сгради.
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до 16 ( преди 11 месеца )
    Пак бъркаш пропан бутан с метан. *** не ти ли е казвала да не се бъркаш там дет не разбираш
  • #16
    2 rate up comment 7 rate down comment
    до 16 ( преди 11 месеца )
    Пропан бутана е същомпод налягане така че с малко преработка е възможно. Товзи който го е твърфял е познавал процесите.Проблема на водорода са 30% енергийна загуба при производството му от електричество от метан оставя въглероден отпечатък
  • #15
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До 13 ( преди 11 месеца )
    Водород ще зареждаш откъдето ще зареждаш и ток. Нали знаеш че не можеш да стигнеш от София до морето с електромобил защото няма къде да заредиш. Или така ВЯРВАХА до скоро голяма част от тези които пишат тук. Те ВЯРВАТ, че водородните станции се изграждат по-бързо и по-лесно, защото могат да се ползват настоящите бензиностанции. Даже имаше един дето вярва, че можеш да ползваш оборудването за пропан-бутан.
  • #14
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 10 ( преди 11 месеца )
    Не може да си горделив народ когато си народ от скъсаци
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до долните ( преди 11 месеца )
    Няма какво да гледаме никой няма да кара на водород.Ти примерно ако имаш водородна кола къде ще я заредиш?