IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Nissan: Допуснахме грешка с хибридите!

Японците заложиха всичко на електромобилите и сега се борят за оцеляване

С отслабването на пандемията от Covid-19 главният изпълнителен директор на Nissan - Макото Учида, взе едно съдбоносно решение - насочи компанията с пълна скорост към електромобилите и се отдръпна от хибридите. Именно това може да сложи край на управлението на Учида с оглед на тежките финансови проблеми на японския производител, твърди Reuters.


Nissan Ariya


Позовавайки се на неназовани източници, запознати с плана на Nissan, информационната агенция твърди, че още преди няколко месеца мениджъри на високо ниво в компанията са повдигнали въпроса за липсата на хибридни модели в гамата на марката. Твърди се, че тогава ръководство на Nissan е смятало, че нарастващото търсене на хибриди няма да продължи.

„Това е извинение, но до ноември миналата година не бяхме в състояние да предвидим бързото нарастване на търсенето на хибриди“, коментира самият Учида, цитиран от Reuters.

В компанията явно са подлъгани и от резултатите. Продажбите на основен пазар - този в Северна Америка, всъщност се увеличиха с 1,7% спрямо 2023, което е доста по-високо от 2022, когато имаше сериозни проблеми с веригата за доставки. В същото време обаче луксозната марка на Nissan - Infiniti, записа спад от 12,8%. И така общите продажби на Nissan Group се оказа с 2,2% надолу.

Това не е чак толкова зле, но не трябва да се пропуска факта, че продажбите до голяма степен се движат благодарение на стимули, които в същото време намаляват печалбите. Не бива да се пропуска и фактора „Китай“, където общите продажби са намалели с 13,1%.

Всичко това означава, че Nissan се бори за оцеляването си в глобален мащаб. Миналия месец японската компания обяви, че оперативната й печалба е намаляла с удивителните 90% през първата половина на фискалната година. Нетният доход е намалял с 94%. Това накара главния изпълнителен директор Макото Учида да обяви набор от реформи и мерки за намаляване на разходите. Но съкращенията могат да стигнат само дотук.

Nissan планира електрифицирана нахлуване на пазара с 16 нови хибридни модела до 2027. Разбира се, това зависи от това дали компанията ще оцелее достатъчно дълго, за да се случи това.


0 от 500
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    "Арията на снимката и Лийф са два полюса. Първия имаше шансове да стане народен електромобил, а втория въобще не се и забелязва. Нисан по пътя на Стелантис." Грешка - Лийф имаше шанс да стане народен електромобил, а Арията е като Йети. Объркал съм реда им.
  • #42
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 40 ( преди 1 месец )
    "До 33 ( преди 23 минути )А каква е причината ти да хвалиш постоянно жирафите и да обявяваш всеки, който не ги харесва за психопат?" Някога да съм казвал че който не харесва електромобили е психопат? За психопатите има едно точно и ясно определение. Това са лъжци които лъжат без да имат никаква полза от това. Единствената им полза е да дразнят и да тормозят останалите психически, физически или дори да ги убият. Лъжат за да вредят. Изпитват удоволствие да нараняват останалите по всякакъв начин.
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 39 и 40 ( преди 1 месец )
    Аз не съм против ДВГ, против Япония,Русия Китай САЩ или Германия. Не съм против mercedes BMW Toyota или alfa. Не съм против свинското и жирафското. Аз съм против психопатите, които обявяват че само свинете или само жирафите но в никакъв случай и двете имат място под слънцето. Мразя психопатите които обясняват как да ядеш всеки ден свинско е най-здравословният начин на живот а зеленчуците са вредни защото са зелени.. мразя лъжите бе хора. Не мразят дизела, защо да не го карам. Вие защо лъжете?
  • #40
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 33 ( преди 1 месец )
    А каква е причината ти да хвалиш постоянно жирафите и да обявяваш всеки, който не ги харесва за психопат? Да не си някакъв кръстоносец, месия или апостол? Никой не те пита за мнението, но ти много държиш да ни го кажеш, че чак и настояваш да ти се отговаря. Кой е психопата в този случай?
  • #39
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 33 ( преди 1 месец )
    Плюем по демагози като теб, Мите. Щото само плямпате и давате наклон на хората, че трябва задължително да се ядат жирафски пържоли, докато същевременно много държат да забранят свинските. Като почнете да ядете само жирафски, тогава разтягайте локуми, но не пипайте моите свински. Бе, пич! Както ти написаха вчера, айде недей да ни говориш назидателно като учителка във втори клас, защото си същия *** като всички нас, колкото и да се дуеш в коментарите на треторазреден уеб сайт.
  • #38
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 29 ( преди 1 месец )
    Модел 3 спокойно покрива разстоянието без зареждане с 90 км/ч. Със 120 стига точно, а има електромобили и с по-голям пробег. Но това е само едното, което не си предвидил. Второто е, че за повечето българи 100 лв. не са нищо. Не бих участвал и за 500, и за 1000. За 5000 ще се замисля. Готов ли си да ги извадиш?
  • #37
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    34 През 2025...цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ ще се изравнят...Да, понеже първите не се продават дори с големи отстъпки и държавни кредити, а вторите пък не се продават поради раздути до космически цени. Да са живи и здрави колите Н-та употреба. А на лъжлив псевдо-електромобил, ковида му пречи!
  • #36
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Пропуснах да отбележа, че не ми е известен хибрид на Нисан. Арията на снимката и Лийф са два полюса. Първия имаше шансове да стане народен електромобил, а втория въобще не се и забелязва. Нисан по пътя на Стелантис.
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    А трябваше да направи точно обратното!
  • #34
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 31 ( преди 1 месец )
    Ако по време на референдума през 2012 съм говорил за 2020, когато всички твои колеги ме убеждаваха че ако не построим АЕЦ Белене ще стоим на свещи, заради липсата на ток и двойното увеличение на потреблението. 2015 говорих, че през 2025 (никога данализаторите не беше предвидил, кризата с чиповете ковид и войната, цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ ще се изравнят. През 2020 говорих за евро 7 и забраната за ДВГ през 2035. Утре 2025 бе пич, за коя година искаш да говоря, ако не за 2040?