IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Nissan: Допуснахме грешка с хибридите!

Японците заложиха всичко на електромобилите и сега се борят за оцеляване

С отслабването на пандемията от Covid-19 главният изпълнителен директор на Nissan - Макото Учида, взе едно съдбоносно решение - насочи компанията с пълна скорост към електромобилите и се отдръпна от хибридите. Именно това може да сложи край на управлението на Учида с оглед на тежките финансови проблеми на японския производител, твърди Reuters.


Nissan Ariya


Позовавайки се на неназовани източници, запознати с плана на Nissan, информационната агенция твърди, че още преди няколко месеца мениджъри на високо ниво в компанията са повдигнали въпроса за липсата на хибридни модели в гамата на марката. Твърди се, че тогава ръководство на Nissan е смятало, че нарастващото търсене на хибриди няма да продължи.

„Това е извинение, но до ноември миналата година не бяхме в състояние да предвидим бързото нарастване на търсенето на хибриди“, коментира самият Учида, цитиран от Reuters.

В компанията явно са подлъгани и от резултатите. Продажбите на основен пазар - този в Северна Америка, всъщност се увеличиха с 1,7% спрямо 2023, което е доста по-високо от 2022, когато имаше сериозни проблеми с веригата за доставки. В същото време обаче луксозната марка на Nissan - Infiniti, записа спад от 12,8%. И така общите продажби на Nissan Group се оказа с 2,2% надолу.

Това не е чак толкова зле, но не трябва да се пропуска факта, че продажбите до голяма степен се движат благодарение на стимули, които в същото време намаляват печалбите. Не бива да се пропуска и фактора „Китай“, където общите продажби са намалели с 13,1%.

Всичко това означава, че Nissan се бори за оцеляването си в глобален мащаб. Миналия месец японската компания обяви, че оперативната й печалба е намаляла с удивителните 90% през първата половина на фискалната година. Нетният доход е намалял с 94%. Това накара главния изпълнителен директор Макото Учида да обяви набор от реформи и мерки за намаляване на разходите. Но съкращенията могат да стигнат само дотук.

Nissan планира електрифицирана нахлуване на пазара с 16 нови хибридни модела до 2027. Разбира се, това зависи от това дали компанията ще оцелее достатъчно дълго, за да се случи това.


0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 31 ( преди 1 месец )
    И ако кажа че жирафа става чудесен домашен любимец и от врата му стават чудесни вратни пържоли (примерно), а това е истина(примерно) , Какъв ти е случаят, за да обясняваш колко мразиш жирафите и как таково животно нема, щом ти не си имал такъв домашен любимец и не си ял пържоли от жирафски врат и не възнамеряваш да ядеш? Обясни каква е причината да нападаш всеки който обича жирафите и да хвърляш клевети за него и лъжи за жирафите? Аз друга причина освен психопатия не виждам. Подскажи друга?
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 29 ( преди 1 месец )
    Проблемът не беше ли, че ще трябва да спиш по пътя за зареждане и ти трябва една нощувка за да стигнеш до Резово? А провокаторе?
  • #31
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 месец )
    Моята е никаква и затова не обяснявам колко била хубава тази на Шайоми или на Тесла, още по-малко сипя мозък за 2040г. Доскоро прогнозите ти бяха за 2030-2035, ама явно вече работиш на едро. По твоята аналогия с жирафа, ти го гледаш жирафа на картинка и се скъсваш да ни обясняваш какъв добър домашен любимец става от него и колко хубава пастърма може да се направи от дългия му врат. Кой е по-абсурден, а?
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 29 ( преди 1 месец )
    За 100 лв няма да се изгубя времето даже да дойда да видя как тръгвате. Смяташ ли че някой ще си изгуби денят, само за да ти доказва нещо? Е то толкова малоумно. Ще ми обясниш ли причината, да караш като бабичка за да стигнеш без презареждане? Хайде да кажем, че разбирам антиелектриците, които си признават, че най-високата им средна скорост по магистралата е 90 км в час, но не по всяка магистрала, за да им харчи автомобила по-малко и стигат до Резово за два часа повече от електромобил.
  • #29
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    сто български лева награда за първия който стигне от софия до резово с електромобил без да зарежда на нито една станция по трасето има ли желаещи тръгване София пл.Народно събрание крайна точка най югоизточната част на европейския съюз е Резово датата е12 декември символична дата падането на шенгенските ограничения по придвижване по суша приемате ли облога или тате и жената не дават да карам колята времето студено ще настина с летни съм без грайфер и нямам зимни гуми котката в къще ще е сама
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Хибридът е преходна технология и в момента само запушва дупката между електрическите и ДВГ автомобили. Нови батерии ще дадат бърз тласък на електричките и това вероятно ще стане до 1-2 години.
  • #27
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Решението на Нисан да зареже хибридите беше напълно правилно. Грешката им беше, че подцениха електромобилите, както и техническата им изостаналост и шовинизъм. Никой клиент не иска хибриди - те са спасителен пояс на технологично изостаналите производители.
  • #26
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 25 ( преди 1 месец )
    А твоята каква е та толкова ги обсъждаш? Ако нямаш електричка, защо въобще четеш тези статии? Трябва ли да притежаваш жираф, за да кажеш колко са високи жирафите или ако нямаш собствен жираф значи таково животно нема? Знаеш ли какво е да те блъсне влак? Ще ми покажеш ли нагледно, за да говориш от собствен опит? През 2040 година за която ви питам и обикновено си говорим, ти какъв автомобил си беше купил и колко години го кара? Толкова сте абсурдни при разговори за бъдещето на автомобилната промиш
  • #25
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мите, а ние пък пак те питаме - твоята електричка каква е? От 100-годишен производител или от производител на чипове или телефони?
  • #24
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 23 ( преди 1 месец )
    Стига с това Резово бе човек. Знам че му правиш реклама, ама спри се вече. Колко пъти трябва да ти се обяснява, че с който и да е средностатистически съвременен електромобил, ще трябва да спреш на някоя от над 100 бързи зарядни станции до Резово за десетина минути, ако не си с автомобил който може да стигне и без презареждане до там. Ако за 10 минути или дори два пъти по 10 минути се наспиваш и ти трябва хотел, наеми си. Никой няма да ти пречи. Останалите спираме 3 пъти за цигара до Резово