IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

CATL е готов с нови батерии за електрически самолети

Плътността им е 1,5 по-голяма от тази на акумулаторните клетки 4860 на Tesla

Китайският производител CATL обяви, че е на прага на технологична повратна точка за батериите за електрически превозни средства, като ще предложи такива с енергийна плътност до 500 Wh/kg. Това е достатъчно за използването им за изцяло електрически самолети.


CATL батерии


За сравнение, най-новата батерия на CATL за електромобили е натриево-йонна с енергийна плътност от 160 Wh/kg. В същото време батерийните клетки 4680 на Tesla, смятани за едни от най-модерните на пазара днес, имат енергийна плътност до 296 Wh/kg.

CATL може да постигне тези впечатляващи стойности благодарение на новата високопроводима биомиметична електролитна технология в кондензирано състояние, която създава самоадаптивна мрежова структура на микронно ниво. Тя може да регулира интерактивните сили във веригите, за да подобри проводимостта им.


CATL батерии


Новите батерии също ще използват катодни материали с ултрависока енергийна плътност и иновативни анодни и сепараторни материали, за да предложат добра производителност при зареждане и разреждане. В допълнение, тези материали ще помогнат за безопасността на батериите, твърдят от CATL.

„Пускането на тази авангардна технология нарушава ограниченията, които отдавна ограничават развитието на сектора на батериите и ще отвори нов сценарий за електрификация, съсредоточен върху високо ниво на безопасност и лекота“, се казва в официалното съобщение на компанията.


CATL батерии


В момента CATL работи активно с партньори за разработване на електрически пътнически самолети, които постигат стандарти за безопасност. Батериите ще се използват и в автомобилната индустрия, като се очаква да влязат в производство по-късно тази година.

„Тъй като електрификацията се простира от земята до небето, самолетите ще станат по-чисти и по-умни. Пускането на кондензирани батерии ще постави началото на ера на универсална електрификация на морския, сухопътния и въздушния транспорт, ще отвори повече възможности за развитие на индустрията и ще насърчи постигането на глобалните цели за въглеродна неутралност на по-ранна дата“, твърдят от компанията.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Е щом сте толкова прсти че да питате такива неща какво да ви отговарям
  • #5
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е щом си толкова *** че да питаш това какво да ти отговарям
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Витловите самолети са 20% по-бавни от реактивни което никак не е фатално за регионални полети като София-Истанбул или Лондон-Париж например
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До смешника ( преди 1 година )
    И какъв проблем виждаш в използване на витловите самолети? Особено пък за кратки разстояния, каквито ще се ползват за електрическите самолети по разбираеми причини?
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И откога батериите 46 80 са били с рекордна енергийна плътност? Те имат съвсем други качества, а енергийната плътност не е сред тях. Те са проектирани за отдаване и приемане на много високи токове без да загряват. Това позволява много по-бързо зареждане и по-голяма отдавана мощност към електродвигателите. Другите две много важни предимства са цената и броя цикли живот, чиято комбинация пък прави цената на цикъл живот почти без пари. А точно това е най-важният параметър на една батерия!
  • #1
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Хаха булшит.Електродвигателите за самолет са витлови какъв пробив какви тапизми се говорят.