IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сенатор иска да попречи на сделка на Ford с китайци

Марко Рубио настоява да се блокират данъчните кредити за новия завод за батерии в Мичиган

Американският сенатор от Републиканската партия Марко Рубио представи законопроект, насочен към сделката на Ford Motor за използване на технология от китайската компания за батерии CATL като част от плана на автомобилния производител да инвестира 3,5 милиарда долара за изграждане на завод за батерии в Мичиган.


ford-завод в Мичиган
 

През февруари американският производител на автомобили обяви, че ще инвестира тази сума и планира да работи с китайския си партньор CATL. Новата фабрика е част от плана на концерна да вложи над 50 млрд. долара в електрически автомобили в световен мащаб до 2026 г. Целта на компанията е да достави 600 000 електромобила на планетата до края на тази година и 2 млн. до края на 2026 г.

Рубио обаче се стреми към блокиране на данъчните кредити за батерии за електрически превозни средства, произведени с помощта на китайска технология, заявявайки, че това „значително ще ограничи възможността на данъчните кредити на Закона за намаляване на инфлацията (Inflation Reduction Act - IRA), който беше подписан от президента Джо Байдън в средата на август, и ще попречи на китайските компании да се възползват“.

С IRA на стойност 430 милиарда долара правителството на САЩ подкрепя националната индустрия в областта на неутралните за климата технологии, включително преди всичко технологиите за батерии.

В отговор на Рубио от Ford Motor заявиха, че „да се произвеждат тези батерии у дома е много по-добре, отколкото да продължите да разчитате изключително на внос от чужбина, както правят други автомобилни компании. Изцяло притежавано дъщерно дружество от Ford еднолично ще изгради, притежава и експлоатира този завод. Друга компания няма да получи щатски данъчни облаги за този проект“, наречен ВlueOval Battery Park Michigan.

 

Марко Рубио

 

Миналия месец Рубио поиска от администрацията на Байдън да преразгледа сделката на Ford за използване на технология от CATL. Рубио призова за незабавен преглед на лицензионното споразумение между Ford и CATL от Комисията по чуждестранни инвестиции в Съединените щати (CFIUS), ръководена от Министерството на финансите на САЩ, която преглежда предложените транзакции, за да се увери, че не вредят на националната сигурност.

Рубио каза, че сделката „само ще задълбочи зависимостта на САЩ от китайската комунистическа партия за технологиите за батерии и вероятно е предназначена да направи фабриката допустима за данъчни кредити по IRA“.

Министерството на финансите отказа коментар, но министърът на енергетиката Дженифър Гранхолм каза миналия месец, че сделката с Ford ще „пренесе усъвършенствани производствени възможности от чужбина в САЩ и е ключово за нашата конкурентоспособност, ще стимулира нашата икономика и ще създаде добре платени американски работни места“.

 

Ford-12

 

От Ford декларираха, че заводът ще създаде 2500 работни места и ще започне да произвежда по-евтини и по-бързо зареждащи се литиево-желязо-фосфатни батерии през 2026 г.

IRA налага ограничения върху снабдяването с батерии и има за цел да отдели САЩ от китайската верига за доставки на електрически превозни средства. IRA в крайна сметка ще забрани кредити, ако някои компоненти на батерията на EV са произведени от „чуждестранно предприятие, пораждащо загриженост“, в разпоредба, насочена към Китай.

Отделно сенаторът от Демократическата партия Джо Манчин разкритикува коментарите на съветник от Белия дом, че китайските компании ще бъдат „големи играчи“ в нарастващото вътрешно производство на енергия. Той каза: „Повече от безотговорно е някой, който говори от името на Белия дом, не само да одобрява, но и да се застъпва за изплащането на американски средства от данъци на китайски компании“.

 

 

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре че парите се движат компютърно, щото ако трябва да се разнасят физическо тези милиарди, няма да им стигнат наличните влакови композиции.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А пРосийката колко пари ще даде за електрификация ?
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Против е, защото е в Мичиган, а не във Флорида.
  • #1
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак фалшива новина и хвърляне на прах в очите. Не ford, не американците, а лично китайския министър председател забрани на CATL да споделя технологиите си с американците. И то го направи по безпрецедентен начин, в официална политическа реч, което никога не се е случвало досега. Сега американците замазват положението в медиите