IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трансформацията на Ford в Европа - 9 нови електромобила и 3800 съкратени работни места

Компанията ще рационализира предлагането на своите модели на Стария континент

„Подготвяме организация и продуктова гама, за да се конкурираме и да печелим в силно конкурентен регион, който е изправен пред период на предизвикателства - икономически и геополитически“.

 

i-primi-teaser-del-nuovo-suv-elettrico-ford

 

Така започва прессъобщението, с което Ford обявява новия план за пазара в Европа. План за създаване на „по-икономична и по-конкурентна структура на разходите“, който също така включва съкращаването на 3800 работни места през следващите три години.

Американският автомобилен производител ще премахне 3600 позиции във Великобритания и Германия и 200 в други европейски държави. Причината - необходимост от оптимизиране поради нарастващата конкуренция при електрическите автомобили.

 

ford-electric-suv-for-europe-teaser

 

„Това са трудни решения и те не се вземат леко. Оценяваме несигурността, която това създава за нашите екипи и ги уверявам, че ще предложим пълната си подкрепа през следващите месеци“, каза Мартин Сандер - генерален мениджър на Ford Европа.

От компанията подчертават, че глобалната инвестиция за електрически превозни средства ще бъде 50 милиарда долара до 2026 г., към които трябва да се добавят около 121 милиона евро за обновяването на завода в Хейлууд (Великобритания) и 2 милиарда за този на Кьолн. Към тях ще се присъедини и заводът във Валенсия (Испания), където ще се произвеждат електрически автомобили на базата на нова архитектура.

 

ford-electric-suv-for-europe-teaser (1)

 

Гамата за моделната 2024 година предвижда разработването на 9 електрически автомобила. Въпреки съкращенията на персонал, приблизително 3400 инженери ще бъдат задържани, фокусирани върху дизайна и разработването на новите модели.

През декември бе анонсиран новия електрически SUV на Ford, който ще е позициониран между електрическата Puma и Mustang Mach-E и се очаква на пазара тази година с пробег от 500 км. Миналата година Ford отчете загуба от 2 млрд. долара, но компанията заяви, че планът да предложи изцяло електрически автопарк в Европа до 2035 г. е „непроменен“.

 

 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Карай си 20 годишния дизелов фолк с ваген и не ни мисли.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Забравих ( преди 1 година )
    Освен това тесла постоянно наема нови и нови работници, както за производство на електромобили, така и за производство на батерии както за електромобили, така и батерии за домашно съхранение на енергия. Работници за производство, инсталация и поддръжка на зарядни станции, както и работници за производство, инсталация и поддръжка на фотоволтаици, както върху домовете така и върху зарядните станции. Тоест освен за производство на електромобили, са необходими много работници и заради инфраструктура
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Странно ми е кой печели от електромобилите. Работниците губят, защото доста от тях ще бъдат уволнени. Но и потребителите не са печеливши, защото цените на електромобилите са двойни и не спадат, пробегът е ограничен, а след 7-8 години батерията трябва да се смени. Производителите също твърдят, че губят. Екологичният ефект също е съмнителен, защото за производството на електромобили и ел. енергия за тях се отделят много емисии. Може би целта е да се намали зависимостта от петролните държави.
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Европа не се нуждае от таралясниците на ФОРД.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 година )
    #4 Не е лошо да си махнеш кюфтетата от очите. #3 Даа, щото виси по една седмица от 9 до 5 да бачка за тунджа. Колите на ток се зареждат за 4 секунди - 2 закачаш накрайника, 2 го откачаш.
  • #4
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Браво ( преди 1 година )
    Чака ги фалит. Няма никакво търсене за такива коли. Хората искат бензин и дизел.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Не, ама и никой не виси по 20-30-60 минути на колонката със заврян пистолет в резервоара.
  • #2
    10 rate up comment 8 rate down comment
    До #1 ( преди 1 година )
    Сега всички коли с ДВГ едновременно ли се изсипват на бензиностанциите?
  • #1
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Продължаваме разруха ( преди 1 година )
    Само си представете цяла София да зарежда електрокари !?!