„Подготвяме организация и продуктова гама, за да се конкурираме и да печелим в силно конкурентен регион, който е изправен пред период на предизвикателства - икономически и геополитически“.
Така започва прессъобщението, с което Ford обявява новия план за пазара в Европа. План за създаване на „по-икономична и по-конкурентна структура на разходите“, който също така включва съкращаването на 3800 работни места през следващите три години.
Американският автомобилен производител ще премахне 3600 позиции във Великобритания и Германия и 200 в други европейски държави. Причината - необходимост от оптимизиране поради нарастващата конкуренция при електрическите автомобили.
„Това са трудни решения и те не се вземат леко. Оценяваме несигурността, която това създава за нашите екипи и ги уверявам, че ще предложим пълната си подкрепа през следващите месеци“, каза Мартин Сандер - генерален мениджър на Ford Европа.
От компанията подчертават, че глобалната инвестиция за електрически превозни средства ще бъде 50 милиарда долара до 2026 г., към които трябва да се добавят около 121 милиона евро за обновяването на завода в Хейлууд (Великобритания) и 2 милиарда за този на Кьолн. Към тях ще се присъедини и заводът във Валенсия (Испания), където ще се произвеждат електрически автомобили на базата на нова архитектура.
Гамата за моделната 2024 година предвижда разработването на 9 електрически автомобила. Въпреки съкращенията на персонал, приблизително 3400 инженери ще бъдат задържани, фокусирани върху дизайна и разработването на новите модели.
През декември бе анонсиран новия електрически SUV на Ford, който ще е позициониран между електрическата Puma и Mustang Mach-E и се очаква на пазара тази година с пробег от 500 км. Миналата година Ford отчете загуба от 2 млрд. долара, но компанията заяви, че планът да предложи изцяло електрически автопарк в Европа до 2035 г. е „непроменен“.