Ценовата война при електрическите коли доведе до поевтиняване на Ford Mustang Mach-E с до $5900 на всички пазари, което е отговор на стратегията на Tesla. Mach-E е третият най-продаван електромобил в САЩ през 2022 г. след Tesla Model 3 и Model Y и целта на Ford е да остане конкурентоспособен.
Tesla понижи до 13 000 долара цените на своите автомобили Model 3 и Y в последните месеци, което доведе до множество нови купувачи. И в отговор сега цените за Mach-E за 2023 г. падат средно с 5,85% в зависимост от конфигурацията - между $600 и $5900 и тези намаления влизат в сила веднага.
Най-големите са при GT Extended Range, който поевтинява от $71 395 на $65 495, както и при California Route 1 eAWD Extended Range, който пада с $5580 на $59 495. В другия край на скалата гамата Select eAWD Standard вече е с $600 по-евтина на $50 495, а намалението с $900 на Select RWD Standard Range означава, че най-достъпният от всички модели Mach-E сега струва $47 495.
„Няма да отстъпим земя на никого“, каза главният клиентски директор на Ford Model Е - Марин Джаджа. Компанията също така информира, че разширява производствения капацитет за Mach-E. През 2023 г. Ford увеличава производствения си план за клиенти в Северна Америка и Европа от 78 000 на 130 000 електрически превозни средства.
Ford задържа цените на електрическите автомобили по-дълго от много автомобилни производители. Tesla започна ценова война, като намали цените на Model 3 и Model Y с цели 20%, но след това цената на Model Y леко се коригира.
„Ние отговаряме на промените на пазара, искаме да останем конкурентни на пазара“, каза Джаджа, цитирайки изискванията за допустимост на Закона за намаляване на инфлацията в САЩ за купувачите на електрически превозни средства да получат данъчно облекчение от $7500.
Миналия август Ford повиши цените за Mach-E с до $10 000 в някои нива на оборудване, позовавайки се на увеличените разходи за материали и ограниченията на веригата за доставки. Сега цената пада, веднага след значителното намаление от Tesla.
Чрез сваляне на цените Ford понижава и рентабилността на Mach-E. Миналата година главният финансов директор на компанията каза, че покачващите се цени на суровините в резултат на инфлацията на практика са нулирали маржовете. Джаджа твърди, че ценовата позиция на Mach-E се подобрява в резултат на увеличеното производство и съответното намаление на цените на компонентите.