IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Китай разграбват по-евтините Tesla

Местни производители свалиха цените, за да устоят на американската конкуренция

Китайците започнаха да купуват с бесни темпове Tesla, след като американците свалиха с 13 процента цените в последните три месеца на своите автомобили. В азиатската държава в момента се предлагат три варианта на Model Y и два на Model 3.

 

Tesla

 

На 6 януари цената на базовата версия на седана Model 3 беше намалена с 36 000 юана ($5300) до нова цена от 229 900 юана ($33 900), а Model Y RWD получи отстъпка от 29 000 юана ($4300) до 259 900 юана ($38 400), информира Carnewschina.

Поевтиняването предизвика гняв у някои хора, закупили скоро автомобили на по-високи цени, но също така постигна ефекта да повиши интереса към Tesla. Така в някои градове в Китай поръчките на Tesla скочиха с 500%, информира China Business News. Китайските медии съобщиха по-рано, че между 6 и 9 януари Tesla е получила приблизително 30 000 поръчки като пряк резултат от намаленията.

 

Tesla-Office

 

Повишеният интерес потвърждава и китайските данни за времето на изчакване - за Tesla Model Y времето беше 1-4 седмици преди намалението, сега се повиши до 2-5 седмици. Китайският търговски център Car Fans съобщи, че през уикенда след намалението на цените, шоурумите на Tesla са имали 110-130 поръчки всеки ден, което е скок с 450% в сравнение с предходния уикенд.

CBN добавя, че за много китайски производители на електромобили ще бъде болезнено да следват стъпките на Tesla, тъй като маржовете вече са ниски, а държавните субсидии приключиха миналата година, което всъщност направи електромобилите в Китай по-скъпи.

 

Huawei-AITO-Wenjie-M5-EV-China

 

Очевидно този ход ще окаже обаче по-голям натиск върху китайските компании през първото тримесечие на 2023 г. Aito EV стартъп, подкрепен от Seres и Huawei, беше първият, който последва хода на Tesla и обяви намаление на цената на 13 януари. Техният електрически SUV, Aito M7 получи отстъпка от 30 000 юана (4400 долара), а новата начална цена е 289 900 юана (42 800 долара). M5 SUV получи същата отстъпка и новата цена е 259 800 юана ($38 350), което по стечение на обстоятелствата е със 100 юана по-малко от Tesla Model Y RWD.

На 17 януари Xpeng направи 12% отстъпка за всички свои модели с изключение на G9. Например, седанът Xpeng P7 480E получи отстъпка от 30 000 юана и новата цена е 229 900 юана ($33 900), колкото е началната на Model 3. Xpeng също така увери, че намалението няма нищо общо с Tesla и, че те са осъзнали, че оперативните им разходи са намалели.

 

Xpeng P7

 

Повечето марки EV в Китай не последваха намалението на Tesla. Въпреки това, хора от индустрията съобщават, че много от тях вече предлагат големи отстъпки на място, за да направят своите електромобили по-конкурентоспособни.

Още китайски производители вероятно ще обявят намаления на цените през следващите седмици, тъй като конкуренцията се разгаря и се чуват „изстрели“ в предстоящата ценова война през първото тримесечие.

 

 

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не той им прави дъмпинг - те му правеха такъв цяла година, продавайки на напълно нереалистично цени, под себестойност. Определението за дъмпинг не е да продаваш по-евтино от останалите, а да продаваш под себестойност, за да омаломощиш конглокенцията. И е незаконен. Тесла никога не го е правила.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мъск може да им прави дъмпинг на китайците, все пак има стабилна компания която дълги години беше все на червено
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Започнаха да излизат данни за декември по държави. Нещата са отчайващи за производителите на ДВГ. Над 50% електромобили в 6 европейски държави. Тесла е най-продаваната марка на някои пазари. На 3-то място е в Германия.
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Данните за 12.2023 ги няма, но без тях Модел 3 е с 95к, а У е със 105к продажби в Европа.Не го мисли много - догодина ще са в топ 3 и с двата.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До какво води конглокенцията ето ви на, не само по-добри коли от *** пластмасарници има в Китай, но се оказаха и по-евтини.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    В класацията на съюза в който Тесла не членуват не влизат данни за тях естествено. Но в класациите на независимите Джато Дайнамикс нещата изглеждат малко по-други.
  • #4
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Само че не влизат и в топ 30.
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ами така става, когато единият месец продават най-много автомобили в цяла европа, а през следващият не продадат нищо, защото няма внос от Китай. Едва към края на годината успяха да увеличат производството в германия на 3000 автомобила на седмица, но това не стигна за да влязат дори в топ 10. Тази година ще видим дали европейците ще ги искат в такива количества, каквито им се иска на Тесла. Само настоящото производство в Германия ги вкарва в топ 10, а то ще се увеличи през годината.
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко да се разграбват, колкото в Европа ли. Накрая се оказва, че уж най-продавани модели са техните, а същевременно не влизат в нито една класация. Евтина, лъжлива пропаганда.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    raiders ( преди 1 година )
    Браво, така се прави бизнес. За 33к долара си взимам и аз 3-ка, ама къде в европа такива цени, аз съм богат... да им дам 100к Благодаря, че се грижат така добре за мен, защо да карам нова кола, я по-добре да им купувам старите трошки на по 300к км